2007-08-20, 14:40
Medlem
NoTruces avatar
För vad fan har det med kultur att göra? Ska vi proustdreglande, DN:s kulturdelsläsande hobbyskribenter och annat pack behöva förknippas med skiten? Nej, jag tycker liksom inte det.
Citera
2007-08-20, 14:45
Medlem
Bluebeast72s avatar
Nej tack,här rörs ej vår älskade avd!!! Vi kan med gott mod även vi kalla oss för kulturfolk
Citera
2007-08-20, 14:45
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nej tack,här rörs ej vår älskade avd!!! Vi kan med gott mod även vi kalla oss för kulturfolk

Egentligen spelar det ju inte så stor roll var det ligger. Tycker bara det är märkligt att det på något sätt ska förknippas med kultur. Borde ju snarare vara en psykologisk/vetenskaplig intressesfär.
Citera
2007-08-20, 14:56
Medlem
ChristianXs avatar
Alternativa avdelningar har andra regelverk än de vanliga, så där hör det inte hemma. Visst är det en del av vår kultur?
Citera
2007-08-20, 15:01
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Alternativa avdelningar har andra regelverk än de vanliga, så där hör det inte hemma. Visst är det en del av vår kultur?

Nja. Det beror väl på vilket värde man lägger i ordet kultur. Jag lägger ett positivt värde i det, och jag anser att MGB snarare har med psykologi, gängmentalitet och den mänskliga nyfikenheten (alltså klart psykologiskt betingat) att göra.
Citera
2007-08-20, 19:30
Bannlyst
Klart att det ska ligga under "kultur".

Smakpoliser har måhända annan åsikt, men FB ska väl inte ta ytterligare ett steg närmare mainstreamfåran?

Ok - det finns en del psykologiska aspekter i vissa trådar - framförallt de där man resonerar kring varför vissa vill se sådant. Men att blanda upp det med alla andra trådar på Psykologiforumet skulle vattna ur ämnet totalt.
Citera
2007-08-20, 19:35
Medlem
Wittgensteins avatar
Om de jävla kluddarmissfostren i graffitidelen får hålla till i kultur så ska fanimig MGB också göra det.
Citera
2007-08-20, 21:35
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Om de jävla kluddarmissfostren i graffitidelen får hålla till i kultur så ska fanimig MGB också göra det.

Det blir nästa steg. Men fine. Om Flashback nu vill vara "vågat." Extremt tramsigt, med tanke på hur det är nu jämfört med hur det var förut i det man får och inte får uttrycka.
Citera
2007-08-20, 22:21
Medlem
Legimitations avatar
Fan vad det har dykt upp Prussiluskor på sista tiden som skall ställa allt på FB till rätta.
Jag litar på att mods och admins regelbundet ser över och åtgärdar vad som behöver åtgärdas vad gäller forum, deras placering och deras regler.
Citera
2007-08-20, 22:24
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
Fan vad det har dykt upp Prussiluskor på sista tiden som skall ställa allt på FB till rätta.
Jag litar på att mods och admins regelbundet ser över och åtgärdar vad som behöver åtgärdas vad gäller forum, deras placering och deras regler.

Vad kallade du mig? Jag har väl rätt att komma med förslag? Det verkar ju som om de som skrivit här är emot det förslaget, och då är ju allt i sin ordning. Alla får uttrycka sin åsikt. Inte mer med det ...
Citera
2007-08-20, 22:49
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
Självklart, det diskuteras konstant, men det är ju viktigt med input utifrån också. Man har ju lite olika utgångspunkt och perspektiv, och forumet är ju till för användarna, inte tvärtom.
Citera
2007-08-20, 23:36
Medlem
Rakiis avatar
Är man inte insatt i denna form av mediauppvisning är det klart att man upplever det som en missvisande term att kalla det för kultur. Men ser man tillbaka till den italienska dokumentärfilmen Mondo Cane ifrån 1962 som innehåller mondo, gore och bizarra scener och dokumentation så känns det fel att ifrågasätta termen som kultur då det oftast ingår i den dokumentära filmgengren som i sin tur räknas som kultur.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in