2007-08-20, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGud
Aja mitt förslag är att fixa en windoze-skiva så kommer det nog ordna sig.

Får la be lite vänner om dom kan fixa nått sånt :/ En sak te.. Hur fan öppnar man .iso filer med linux? Isåfall kan jag ladda hem det ??
Citera
2007-08-20, 13:50
Medlem
Ivanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeeNii
Hur fan öppnar man .iso filer med linux?

http://justfuckinggoogleit.com/

http://wiki.imbumba.se/index.php/Mon..._filer_i_Linux
Citera
2007-08-20, 13:50
Medlem
FarbrorGuds avatar
Citat:
Får la be lite vänner om dom kan fixa nått sånt :/ En sak te.. Hur fan öppnar man .iso filer med linux? Isåfall kan jag ladda hem det ??

Vad ska du göra med en ISO? En ISO-fil Bränner du ut på skiva. (vad heter motsvarigheten till deamon-tools? )
Citera
2007-08-20, 13:53
Medlem
troubadixs avatar
Citat:
Näääjjjjj inte vista haha :/ Kan inte ha cs på den :P Och cubase sx3 :P
Vista är så dyrt också, då är XP mycket billigare
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=303196

Fast då får du bara ha den på en dator, när du skaffar en ny dator måste du köpa en till licens...
Citera
2007-08-20, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGud
Vad ska du göra med en ISO? En ISO-fil Bränner du ut på skiva. (vad heter motsvarigheten till deamon-tools? )

Läste lite på google nu och några säger att F11 eller F8 eller F2 borde funka som nöd återstälnning :/ Ska se hur det funkar sedan återgår jag till att bränna... vilken bränings program rekkomnderar ni för iso i ubuntu?
Citera
2007-08-20, 13:58
Medlem
HP kör med en recovery partition. En fabriksinstallation ligger på den partitionen och överförs sedan till din C: när du väljer att göra en återställning/ominstallation.

Troligen togs den partitionen bort när du installerade Ubuntu. Om du inte skapat några skivor så behöver du få skivor från HP för att kunna ominstallera. Ring HP eller skaffa skivor på annat håll.
Citera
2007-08-20, 14:00
Medlem
Gryshnozks avatar
Citat:
Vilket bränningsprogram rekommenderar ni för iso i ubuntu?

Högerklick borde fungera bra.
Citera
2007-08-20, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av t0nfisk
HP kör med en recovery partition. En fabriksinstallation ligger på den partitionen och överförs sedan till din C: när du väljer att göra en återställning/ominstallation.

Troligen togs den partitionen bort när du installerade Ubuntu. Om du inte skapat några skivor så behöver du få skivor från HP för att kunna ominstallera. Ring HP eller skaffa skivor på annat håll.

Hp Recovery finns var... Jag ser själva partionen i linux..
men jag drar till nån vän och fixar orginal skiva annars laddar jag hem en och installerar. :P
Citera
2007-08-20, 14:23
Medlem
danielebs avatar
Det kan mycket väl skita sig även om recovery partitionen är oskadd. Jag citerar mig själv ur en annan tråd:

Citat:
En tanke som slår mig dock är att jag vet att vissa Dell datorer levererades med en återställningspartition. Om man formatterade om C: och installerade om windows (det följde även med en installationsskiva), så gick det sedan inte att komma åt pc-restore (alltså motsvarande din "D:") även om just den partitionen var orörd.

Det här var inget dokumenterat problem, Dell-supporten fattade ingenting, men det gick att få några träffar på google som bekräftade problemet.
Citera
2007-08-20, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danieleb
Det kan mycket väl skita sig även om recovery partitionen är oskadd. Jag citerar mig själv ur en annan tråd:

Det här var inget dokumenterat problem, Dell-supporten fattade ingenting, men det gick att få några träffar på google som bekräftade problemet.

Okej så felet kan ligga varsom..? Min kompis skulle långa mig skiva imon.. ananrs får jag dra in till power och lämna in den.. har sånn där extra garanti på 5 år som kosta extra... så dom MÅSTE väl fixa eller har jag fel?
Citera
2007-08-20, 22:59
Medlem
lill-mes avatar
Du har fel. Dom "måste" inte fixa det, eftersom det är du som har åstakommit det.
Dom syftar på datorn, inte mjukvaran du installerar och sjabblar till det med.
Citera
2007-08-20, 23:17
Medlem
Ministah Fistahs avatar
Om du har en HP dator så ringer du bara HP, numret kan du hitta på google.
Sen leder dom dig fram och så säger du glömde göra en backup-disk och så får du ange datorns serienummer och vart du bor osv sen skickar dom skivorna hem till dig, förutsatt att du inte redan gjort detta innan, för du kan bara göra det en gång!

Hoppas det löser sig med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in