2007-08-20, 11:55
Bannlyst
Nu har det vart så i snart ett halv år att datorn stannar vid uppstart. Ibland så kommer jag in i Windows 3min sen stannar det och ibland 3sek. Men Ibland så stannar det vid Winows loggan när det laddar i början. När jag stänger av datorn och sätter på den igen så händer det ingen, men om jag håller på så ett tag så funkar det fint tills slut!

Tack!
Citera
2007-08-20, 13:38
Medlem
erik_ande_85s avatar
jag hade samma problem , fast den fastnade vid min fujitsu-siemens logga, kom sedan fram till att det var kringutrustningen som gjorde att den "fastnade", i mitt fal var det för att jag hade ett MS duo minneskort i minneskortläsaren. testa dig fram och se om det kan va nån av din kringutrustning som är felet.
Citera
2007-08-20, 16:57
Medlem
apskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filur2k
Nu har det vart så i snart ett halv år att datorn stannar vid uppstart. Ibland så kommer jag in i Windows 3min sen stannar det och ibland 3sek. Men Ibland så stannar det vid Winows loggan när det laddar i början. När jag stänger av datorn och sätter på den igen så händer det ingen, men om jag håller på så ett tag så funkar det fint tills slut!

Tack!

Tja
Hade samma problem jag mä och det visade sej att det var mus och tangentbord som strulade till det hela,bytte bara plats på dom och vipps så funkade det.
Det kanske inte är så för dej men det är värt ett försök att skifta.
Citera
2007-08-20, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apskaft
Tja
Hade samma problem jag mä och det visade sej att det var mus och tangentbord som strulade till det hela,bytte bara plats på dom och vipps så funkade det.
Det kanske inte är så för dej men det är värt ett försök att skifta.

Men funkar musen på tangentbordets plats? Jag kör inte via USB!
Citera
2007-08-21, 06:04
Medlem
apskafts avatar
Citat:
Men funkar musen på tangentbordets plats? Jag kör inte via USB!
Tja
Tror inte musen funkar på tangentbordets plats,jag använder USB-portarna
och där går det att göra så.Tyvärr ,då kan jag inte hjälpa dej
Citera
2007-08-21, 07:18
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:

Tack!

Försök att aktivera "startloggning" via tryck på "F8" under uppstarten..
(då sparas en fil med info om vad som laddats fram tills det skiter sig, dom sista brukar vara dom mest intressanta)

Och när du kommer till windows läget så bör en del fel ha lagrats i loggboken.
Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

eventvwr.msc & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!
Kolla även i enhetshanteraren efter dito!

Kommer du aldrig in i windows så du kan använda datorn..
Upprepa "trycken på F8" och välj "Felsäkert läge" för att kolla i både loggboken samt i startloggfilen!

Har du sökt med någon rootkit detektor??
Om ej prova då F-secures Blacklight som finns på:
http://www.f-secure.com/blacklight/try_blacklight.html

Citera
2007-08-21, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Försök att aktivera "startloggning" via tryck på "F8" under uppstarten..
(då sparas en fil med info om vad som laddats fram tills det skiter sig, dom sista brukar vara dom mest intressanta)

Och när du kommer till windows läget så bör en del fel ha lagrats i loggboken.
Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

eventvwr.msc & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!
Kolla även i enhetshanteraren efter dito!

Kommer du aldrig in i windows så du kan använda datorn..
Upprepa "trycken på F8" och välj "Felsäkert läge" för att kolla i både loggboken samt i startloggfilen!

Har du sökt med någon rootkit detektor??
Om ej prova då F-secures Blacklight som finns på:
http://www.f-secure.com/blacklight/try_blacklight.html

Medans uppstart ska jag pressa F8? Men ibland så skiter det sig redan vid Widwos Loggan när det laddar blått..

Ska prova programet nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in