Citat:
Ursprungligen postat av Pistongen
Är du kille eller tjej?
Är du tjej och inte ser ut som ett krigsoffer finns det möjlighet att jobba som stewardess på kryssningsfartyg, men då gäller jobb från 06:30 till ungefär 22:00 med ett par timmar ledigt på eftermiddagen. Detta 7 dagar i veckan i minst 6 månader, i alla fall där jag är. Inte helt bra betalt heller, ett par hundra dollar i månaden i lön sen är resten dricks.
Fullföljde ett kontrakt i Väst indien i år som servitör arbets tiderna var exakt som ovan.... plus du kommer vara nog den enda vita Väst EU medborgare ombord resten av besättningen kommer att bestå av Indier,Filipinos,Thais,svarta från Bahamas och Rumäner som är inte så trevliga att ha gör med....speciellt när dom får en chefs position..
Man får räkna med mellan 80 och ibland 100 timmar arbets tid i veckan allt beror på antalet mag sjuka( GI) resänerer och anställda, blir du sjuk själv måste du betala 100 dollar till den som ersätter dig per DAG!!!!!!SLAVERI
Du kommer att börja med som assistent waiter och tjäna runt 2500-3000usd i månaden i tips( förutsetter att du jobbar bra) sen om du har tur kan du jobba som servitör och tjäna runt 4000 usd i månaden.
I slutet av 6 mån kontraktet hade jag sparat 110000 som assistent waiter.
Personligen tror jag inte att en person från Väst europa kommer att klara sig tills den 6 månaders långa kontraktet löper ut...jag skulle ALDRIG gör om det.
Är du en Tjej så kommer alla var SNÄLLA och hjälpa dig......till skillnad mot en kille...sen om du inte gillar någon kan du anklaga den personen för sexual harassments och du VINNER!!! SJUKT och en sak till ALLA TJEJER kommer att sova med officerare och sina chefer