2007-08-20, 03:06
Bannlyst
Hej folket!

Idag installerade jag ett nytt Windows XP Pro. Det var på engelska och jag ville bara uppgradera mitt system från home edition. Dessvärre så ser det ut som att det är olika operativsystem, då den engelska versionen inte ser mappen "program" och istället gör en "Program files" och massa liknande problem. Inga program går att öppna, och inget funkar. Jag kan acceptera om jag måste installera om hela jävla skiten, och jag har över 200 GB filer som jag faktiskt använder eller behöver. Nu laddar jag ned en svensk version av samma sak. Min fråga är till folket:

Finns det möjlighet att ta bort den nuvarande proversionen och sedan installera den svenska utan att förlora något från home edition versionen?

Annars är jag beredd att bara ta bort allt och sitta i ett gigantiskt antal timmar och installera om allting.
Citera
2007-08-20, 14:45
Bannlyst
Ingen !?
Citera
2007-08-20, 14:58
Medlem
kklasens avatar
Du kan inte installera en annan språkverision över en annan. Du kan däremot ta bort din gammla installation och installera det du vill... Saker som finns i start-menyn och på skrivbordet och så vidare kommer ju inte finnas kvar där (de finns dock på hårddisken). Och allt annat som t.ex. image-filer eller annat som du laddat ner sparas... eller vad du nu har på hårddisken.

Du fixar det med den vanliga xp-installation... Var observant och läs noga i installation så tror jag det går bra. Formatera inte!
Citera
2007-08-20, 17:41
Medlem
MyteNs avatar
Och till nästa gång göra en partition så dina 200gb filer slipper riskeras att tas bort operativsystemet skall bytas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in