• 1
  • 2
2007-08-20, 00:55
Medlem
Zopicas avatar
Jag undrar om man kan sköta ett vanligt jobb om man tar tjack varje dag.
Klarar man en "normal" vardag så att säga?
Själv har jag bara partat på tjack ( & haft sjukt kul!) men tänk om man ändå kunde få må så bra varje dag?

Drömmen vore att kunna ta en liten snort på morgonen, sen fungera normalt och framförallt MÅ BRA under dagen. Antar att det bara är en dröm?

Varför kan man inte få må så bra hela tiden?
Orättvist.
Har man lite dåligt självförtroende och ångest emellanåt känns det ju som man blir helt plötsligt börjar leva när man tagit tjack. Jag VILL må så bra hela tiden.
VILL.....
Citera
2007-08-20, 01:00
Medlem
weazs avatar
Klart det går! Fast du kommer ju efter ett tag till en dag då hjärnan inte orkar vara igång längre
Citera
2007-08-20, 01:48
Medlem
Nemesis1s avatar
Så länge man kan äta och sova normalt så fungerar det...
Citera
2007-08-20, 01:56
Medlem
anothermembers avatar
tja.. går och går...

jag gör det iaf och funkar tycker jag väl att det gör

nämen den första veckan är ju fantastisk - man älskar jobbet och allt sånt där. men de senare veckorna i månaden så börjar man hetsa upp sig över saker och blir sådär ruskigt känslosam och förstorar upp alla smågrejer till ofantliga nivåer. kaffeautomaten är trasig och det känns som att världen kommer att gå under.

sen så fastnar man ju onekligen en hel del på toaletterna också

egentligen är det väl inget optimalt med tanke på att det blir jävligt jobbigt i längden, och dyrt för den delen. och AT:n efter konstant bruk är ju självklart fan inte att leka med

menmen, jag kör på i några veckor för att sedan (försöka) pausa i en vecka (som mest brukar bli några dagar)

tja.. vad blir inte helt fantastiskt på tjo helt enkelt?
Citera
2007-08-20, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Så länge man kan äta och sova normalt så fungerar det...
håller med, dock beror det kanske lite på vilket jobb man har också=)
Citera
2007-08-20, 02:49
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weaz
Klart det går! Fast du kommer ju efter ett tag till en dag då hjärnan inte orkar vara igång längre

Mjo precis. Har själv tagit varje dag i typ 3 veckor tror jag i princip. Klart att det känns, behövs 10ggr mer än första veckan och sådant känns det också som. Sen blir man inte lika speedad upplever jag är la pga dopaminbrist, måste försöka hålla mig någon dag nu men det är fan svårt när man har mkt att göra.

Speciellt när man inte har någon riktigt go opioid att ta till, det hade ju varit ett alternativ men har bara svagare saker atm så det är väl kanske till lite nytta iaf...

Skulle hållt mig idag för imorgon behöver jag vara skärpt hehe. Nåja, känner inte av så mkt dåligt försöker äta och dricka bra, äta vitaminer också. Men nog känner man att skallen är lite bränd atm, eller det kanske är för att sista linan börjar avta och det är dags för en ny!
Citera
2007-08-20, 08:27
Medlem
Kyozs avatar
^^ jag blir fan inspirerad av er galningar!
Citera
2007-08-20, 17:16
Medlem
On Steroidss avatar
Jag tog tjack varje dag i ca 2år.
Första året var bäst då jobbade man som en galning och gjorde riktigt bra med pengar. Ideerik, glad, positiv och kul att jobba var en vardag med tjack i arbetslivet. Det går att ta stora mängder tjack och ändå sova och äta normalt, helst när kroppen blir van med drogen. Sobril och theralen vid läggdags så somnar man sött.

Sen andra året spårade det ur pga av biverkningar och att man blev allmänt sliten. Blev allmänt pundig i skallen också. Glömsk, fastnade i timtal på skit göromål, snut nojja, vimsade runt, skakade osv. Har mycket bra ekonomi så jag pundade lite väl mycket då jag köpte stora mängder för eget bruk. Det hela blev till slut ohållbart så jag slutade... Helt på egen hand!
Kom nog undan med blotta förskräckelsen!

Att jobba idag är inte lika lätt som det första året på tjack. Det året kommer jag aldrig att glömma och längtar tillbaka så fort det går trögt att jobba. Kommer alltid att jämnföra med det året. Då lekte livet men som vanligt blev det platt fall och det spårade ur.

Så att ta tjack för att jobba bättre slutar garanterat med att man blir beroende och ett tjackberoende slutar aldrig bra.
Släpp den tanken tro mig!
Citera
2007-08-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Mjo precis. Har själv tagit varje dag i typ 3 veckor tror jag i princip. Klart att det känns, behövs 10ggr mer än första veckan och sådant känns det också som. Sen blir man inte lika speedad upplever jag är la pga dopaminbrist, måste försöka hålla mig någon dag nu men det är fan svårt när man har mkt att göra.

Speciellt när man inte har någon riktigt go opioid att ta till, det hade ju varit ett alternativ men har bara svagare saker atm så det är väl kanske till lite nytta iaf...

Skulle hållt mig idag för imorgon behöver jag vara skärpt hehe. Nåja, känner inte av så mkt dåligt försöker äta och dricka bra, äta vitaminer också. Men nog känner man att skallen är lite bränd atm, eller det kanske är för att sista linan börjar avta och det är dags för en ny!
Gain, va jobbar du med?
Citera
2007-08-20, 17:54
Medlem
Ett Hunds avatar
Vill du fastna i ett missbruk så är det en bra idé.
Citera
2007-08-20, 18:13
Medlem
Hurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Jag undrar om man kan sköta ett vanligt jobb om man tar tjack varje dag.
Klarar man en "normal" vardag så att säga?
Själv har jag bara partat på tjack ( & haft sjukt kul!) men tänk om man ändå kunde få må så bra varje dag?

Drömmen vore att kunna ta en liten snort på morgonen, sen fungera normalt och framförallt MÅ BRA under dagen. Antar att det bara är en dröm?

Varför kan man inte få må så bra hela tiden?
Orättvist.
Har man lite dåligt självförtroende och ångest emellanåt känns det ju som man blir helt plötsligt börjar leva när man tagit tjack. Jag VILL må så bra hela tiden.
VILL.....

Varför vilja bli missbrukare?
Och varför ta ett piller för alla problem som uppstår, låter i mina öron väldigt fegt.
Citera
2007-08-20, 18:54
Medlem
t3x5s avatar
Jag tog tjack i 1 veckas tid bara under tiden jag jobbade i Sthlm och det var väll helt okej att jobba när man väl hade skiten i sig men sen när det inte fanns något mer jobb på ett par veckor så funderade jag starkt på att bara gå in på toaletten och hänga mig eller något liknande, för den AT:n var fan inte att leka med, jag var nog klen i 2-3 dagar har jag för mig! Jag hade nog hellre tagit en kula i benet än att göra om det där igen även fast tjack är den bästa drog som någonsin upptäckts!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in