• 1
  • 2
2007-08-19, 20:51
Bannlyst
ja alltså detta är välldigt svårt att beskriva men varje gång jag är ute och dricker så dagen effter så har jag så ont i mina leder/skelett och i armbågen typ, svårt att förklara men någon som vet vad det kan bero på?

kan tyvärr inte ge bättre beskrivning ;/
2007-08-19, 20:53
Medlem
Whip Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
ja alltså detta är välldigt svårt att beskriva men varje gång jag är ute och dricker så dagen effter så har jag så ont i mina leder/skelett och i armbågen typ, svårt att förklara men någon som vet vad det kan bero på?

hur tycker du ditt närminne är ? , kan vara symptom på alkohol demens
2007-08-19, 20:56
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whip It

Eller så är det bara en grov bakfylla det handlar om
2007-08-19, 20:58
Medlem
Ny Kulas avatar
Hur sover du på fyllan? Om du snarkar som en gris så kan det vara ett symtom på apné (andningsuppehåll) att det värker i muskler. Nu skrev du leder/skelett, men men... en tanke bara.
2007-08-19, 21:01
Medlem
hilltops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whip It

kan du berätta lite mer om detta ?
Jag har ofta som fan ont i lederna, känns som det är myror som kryper i lederna.

Jo jag dricker rätt mycket i perioder , Och har typ aldrig ett minne från kvällen innan, även om jag bara skulle dricka 6 öl o kände mig nykter kvällen innan , sen minns man fan inte ett skit ändå
2007-08-19, 21:05
Medlem
Ny Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hilltop
kan du berätta lite mer om detta ?
Jag har ofta som fan ont i lederna, känns som det är myror som kryper i lederna.
Jo jag dricker rätt mycket i perioder , Och har typ aldrig ett minne från kvällen innan, även om jag bara skulle dricka 6 öl o kände mig nykter kvällen innan , sen minna man fan inte ett skit ändå

Han skämtade nog. Börjar du känna dig gaggig? Börjar vänner tycka att du beter dig konstigt? Glömmer du att gå till jobbet? Är du i medelåldern? Om inte så är det nog så att du bara har lätt för att få minnesluckor, men som alltid på FB: Om du känner dig osäker ska du gå till doktorn (så att han kan säga åt dig att dricka mindre).

Dricker du i flerdagarsstötar så mår inte leder och muskler bra, har inget med demens att göra.
2007-08-19, 21:07
Medlem
hilltops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny Kula
Han skämtade nog. Börjar du känna dig gaggig? Börjar vänner tycka att du beter dig konstigt? Glömmer du att gå till jobbet? Är du i medelåldern? Om inte så är det nog så att du bara har lätt för att få minnesluckor, men som alltid på FB: Om du känner dig osäker ska du gå till doktorn (så att han kan säga åt dig att dricka mindre).

men va är dessa krypningar/smärtor då?
Nä inte fan tänker jag gå till nån jävla dr
2007-08-19, 21:07
Bannlyst
jag är 18 år och har som regel att bara dricka 1 gång varannan vecka, kan tilläggas.

svårt att förklara verken men känner mig allmänt öm i lederna typ
2007-08-19, 21:25
Medlem
njuttos avatar
Får bara dom symptomen du beskriver om jag super så att jag spyr, alltså nå rent kopiösa mängder
Tänker alltid "det här får jag lida för i några dagar" medans jag står hukad någonstans och spyr.
Får mest on i magen och bröst partiet samt musklena över nyckelbenen och halsen, samt att jag får jobbigt att andas ordentligt pga smärta.
Detta brukar hålla i sig 3-4 dagar om jag har otur
2007-08-19, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av njutto
Får bara dom symptomen du beskriver om jag super så att jag spyr, alltså nå rent kopiösa mängder
Tänker alltid "det här får jag lida för i några dagar" medans jag står hukad någonstans och spyr.
Får mest on i magen och bröst partiet samt musklena över nyckelbenen och halsen, samt att jag får jobbigt att andas ordentligt pga smärta.
Detta brukar hålla i sig 3-4 dagar om jag har otur

mja igår var jag duktig pojk och spydde inte, även om jag drack både geleshots, starköl och bål med vodka i osså några fjuttiga 3.5 or :P
2007-08-19, 23:47
Medlem
CrackCrickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe

Är du säker på att du helt enkelt inte dricker dig packad och sedan går lite hårt åt mot din kropp? Hänt att jag kommit hem med diverse blåmärken och sår efter en fylla och en kropp som allmänt värker och blivit felbehandlad.
Och då menar jag att alkoholen gör att jag behandlar kroppen fel, inte att den i sig ger upphov till värk.
Detta är alltså inte fallet?
2007-08-19, 23:52
Medlem
carlphilipkbas avatar
har hänt mig på senare tiden nu att jag får ett typ exem (rödflammig och utslag) på kroppen och det kliar på huden, detta är oftast på benene rygg och mage. Detta händer mig när jag super till lite mer än vanligt, någon som vet vad det kan vara?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in