Citat:
Ursprungligen postat av Patria
Jag har hört skrönor från det glada åttiotalet om hur jävligt det var på KJ men FJSarna har en hel del sjuka historier på sitt samvete de med. Kan väl enas om att alla som gjort lumpen tidigare innan alla puss och kram reformer slog igenom är hårdare än de som gör den nu. Nu kommer ju självklart alla gamla rävar kollektivt döma ut alla som gjort lumpen under 2000 och frammåt, men det får man ju ta

Jag gjorde ju lumpen 98- som GB på I22.
Kan ju lungt säga att där uppe så fanns det inte mycket "fjanteri" bland befälen. Snarare tvärtom, då flertalet befäl och då så klart de lägre stående korpralerna använde sig av minst sagt grovt olagliga metoder i sina övningar och utlåtanden mot oss värnpligtiga. Vissa tyckte det va bra att de va hårt och så, men så klart fanns det ju hackkycklingar som drabbades mer. Gick så långt att det ledde till några polisanmälningar. Har för mig att det handlade om några påhopp av rasistisk karaktär.
Att det är hårt på fältet och övningsmässigt är ju en sak. Det hade då inte jag något emot. Men så hade vi dom där psykiska trackaserierna som givetvis inte va okej!