2007-08-19, 19:04
Medlem
För en si så där 10 år sedan genomgick man ju sveriges då hårdaste värnplikt på I22 kiruna. Skulle va intressant och se om det finns några gamla vargar här från när det begav sig!
I22 lades ju ned ca 2 år efter min muck och numera finns det ju ingen riktig elit(hård)militärtjänst kvar i detta land! Tragiskt med så är det. Det va bättre förr..
Citera
2007-08-19, 20:04
Medlem
FNyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burritoz
För en si så där 10 år sedan genomgick man ju sveriges då hårdaste värnplikt på I22 kiruna. Skulle va intressant och se om det finns några gamla vargar här från när det begav sig!
I22 lades ju ned ca 2 år efter min muck och numera finns det ju ingen riktig elit(hård)militärtjänst kvar i detta land! Tragiskt med så är det. Det va bättre förr..
hahaha den var bra!
Citera
2007-08-19, 20:19
Medlem
Citat:
Är det du Fredrik??

Håll nu i tömmarna Burritoz och få mig inte att ändra mitt omdöme. Ödmjukhet är alltid ett ledord. Spenderade en del tid som utomstående på I 22 och i mina ögon var det Sveriges finaste regemente.
Citera
2007-08-19, 21:49
Medlem
Alimamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Ödmjukhet är alltid ett ledord.

Talade så sent som i veckan med en gammal I22are och han talade blygsamt om hur de hade tvingats rädda fallskärmsjägarna som var på besök ur snöyran. Vilket iof kan vara ganska sant då det där med vääldigt långa skor för att ta sig fram på snön kan vara nog så främmande nere i karlsborg.
Citera
2007-08-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alimama
Talade så sent som i veckan med en gammal I22are och han talade blygsamt om hur de hade tvingats rädda fallskärmsjägarna som var på besök ur snöyran. Vilket iof kan vara ganska sant då det där med vääldigt långa skor för att ta sig fram på snön kan vara nog så främmande nere i karlsborg.
Tror du menar KJS äventyr på fjället. Är väl en av de mer spridda historierna.
Citera
2007-08-19, 23:46
Medlem
Dr.Diegos avatar
Karlsborg pojkar, Karlsborg!
Citera
2007-08-19, 23:59
Medlem
Dubbelespressos avatar
Citat:

Förtälj mig den!
Citera
2007-08-20, 00:21
Medlem
SgtApones avatar
Citat:
PB/AMF, var det. Första dagarna i första vinterutbildningen + snöstorm + för få befäl = kaos och upphämtning av civil räddningstjänst.
Citera
2007-08-20, 00:34
Medlem
Alimamas avatar
Citat:
Fallskärmsjägarna sa han att det var. Den gången blev det dock ingen upphämtning av civil räddningstjänst, utan elitjägarna på I22 klarade biffen.
Citera
2007-08-20, 06:19
Medlem
Citat:
Är det du Fredrik??

Håll nu i tömmarna Burritoz och få mig inte att ändra mitt omdöme. Ödmjukhet är alltid ett ledord. Spenderade en del tid som utomstående på I 22 och i mina ögon var det Sveriges finaste regemente.
Nej, inte någon Fredrik här..
Om man inte va ödmjuk förut, så blev man då det efter 10 mån som gruppbefäl på span, bland höga berg och djupa dalar.
Kan ändå inte hjälpa kommerntera lite sarkastiskt..
Tyvärr kommer inte fallskärmskillarna i närheten av vår utbildning.
Jag har sett dem live. Dom kom ju upp och övade några veckor i vårt klimat. "And It wasn´t a pretty sight"
Citera
2007-08-20, 08:01
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ödmjukhet är alltid ett ledord.

Det är nåt som lyser med sin totala frånvaro i tråden.

Snart berättas det nog om gången då en nyinryckt I22:a räddade hela FJS när vi höll på att få stryk av en gammal 90-årig tant på Ferrum...

Citera
2007-08-20, 10:00
Medlem
h8_religions avatar
Citat:
Nej, inte någon Fredrik här..
Om man inte va ödmjuk förut, så blev man då det efter 10 mån som gruppbefäl på span, bland höga berg och djupa dalar.
Kan ändå inte hjälpa kommerntera lite sarkastiskt..
Tyvärr kommer inte fallskärmskillarna i närheten av vår utbildning.
Jag har sett dem live. Dom kom ju upp och övade några veckor i vårt klimat. "And It wasn´t a pretty sight"

Haha, tro fan det. Undrar hur bra ni hade klarat er om ni hade fått hoppa ur ett flygplan utan någon övning innan? Om du förstår vad jag menar... nu har jag ju verkligen inte varit fallskärmsjägare och inte jägare öht för den delen, men det du skriver är ju på gränsen till barnslighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in