• 1
  • 2
2007-08-19, 21:23
Medlem
spudwishs avatar
Nej bara smaken
Citera
2007-08-19, 21:26
Medlem
jag har lärt mig att strunta i smak, i skolan är maten inte alltid den godaste men jag behöver mina kalorier lika mycket för det
Citera
2007-08-19, 21:28
Medlem
spudwishs avatar
Går du i skolan? Grattis till dig som trots det kan något om kost/träning.
Citera
2007-08-19, 22:00
Medlem
Sista året nu, sen blir det Jur Kand.

Tack, försöker snappa upp mitt. Så djävla ektomorf så får lägga mycket på det teoretiska, dessutom är det riktigt intressant!
Citera
2007-08-19, 22:04
Medlem
Måste det vara just lagad mat då? Det finns ju mycket färdigmat i butikerna - grillad kyckling, pastasallad och liknande. Och att koka några korvar orkar du väl med? Falukorv i ugn är gott och enkelt - bara att snitta korven och trycka ner lite äpplen, tomater m.m. och så på med smör och ost å in i ugnen.

Laga mat enligt principen att göra en bas som du sedan kan komplettera med olika godsaker. T.ex.

Koka rejält med pasta och blanda med lite olika färdiga tillbehör som skinka, salami etc. Variera blandningarna så har du flera dagars mat utan att det blir tråkigt. Blanda i kesella, nötter och annat proteinrikt.

Tomt kylskåp? Börja där. Handla när du är skapligt pigg. Det är ju träning det också - bära hem en massa mat! När du är trött efter träningen är det försent.
Citera
2007-08-19, 22:13
Medlem
damprexs avatar
Jag har börjat se till att det finns en massa färdig bulgur, pasta och ris i kylen. sedan är det bara att slänga ihop något till det som brukar ta en 15 min.
På så vis slipper jag stå och laga mat hela tiden.
Citera
2007-08-19, 22:15
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London_Calling
Sista året nu, sen blir det Jur Kand.

Tack, försöker snappa upp mitt. Så djävla ektomorf så får lägga mycket på det teoretiska, dessutom är det riktigt intressant!

jur kand? Då var det ju inget
Citera
2007-08-19, 22:24
Medlem
silverblues avatar
- Havregrynsgröt
- Kokta ägg
- Burk tonfisk
- Stekta kycklingfileer (Stek upp 2 kg så har du och äta i 4 dagar)

Behöver man något annat? Blir lite tråkigt i längden dock.
Citera
2007-08-19, 22:34
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverblue
- Havregrynsgröt
- Kokta ägg
- Burk tonfisk
- Stekta kycklingfileer (Stek upp 2 kg så har du och äta i 4 dagar)

Behöver man något annat? Blir lite tråkigt i längden dock.

Så länge man inte kör keto så lär man få äta 1kg havregryn varje dag med bara det där som mat.
Citera
2007-08-19, 23:17
Medlem
jo man skulle kunna låtsas vara student och göra köttfärssås för en vecka frammåt och frysa in. men pallar man äta spagetti och köttfärssås till lunch varje dag?

ska köpa nötter iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in