2007-08-19, 17:30
Medlem
FoXxs avatar
Vet inte om detta varit på tal tidigare men jag undrar om inte man kunde fixa egen avdelning för Benso i drogforat. Det finns ju för CNS, Opiater/Opioder, Hallucinogener, Tobak, Alkohol samt Cannabis och då borde det självklart finnas en specifik för Benso då det är dem 7 stora "maingrupperna" så att säga.
Citera
2007-08-19, 17:40
Medlem
piffpuff87s avatar
jag håller helt med Foxx, folk vet inte vart dem ska skriva då den handlar om benso och det blir bara fel trådar i fel forum...upp med en benso del så "småbarnen" hittar rätt=P
Citera
2007-08-19, 17:52
Medlem
Jag är helt klart positiv OM det nu finns underlag för en sådan avdelning.
Eftersom jag inte själv håller på med benso så är jag inte så insatt i det och läser därmed inte så mkt om det här.

Ni som är insatta; Tycker ni att det finns underlag för ett helt nytt benso-forum?
Citera
2007-08-19, 18:42
Medlem
absolut
Citera
2007-08-19, 18:50
Medlem
rcilikes avatar
Likväl som det finns egna avdelning för alkohol och tobak borde det faktiskt finnas en egen avdelning för just benso.
Citera
2007-08-19, 18:58
Medlem
Yeah!!s avatar
Jo om benzo verkar det skrivas på alla de olika drog forumen, så ett eget fora vore nog bra!
Citera
2007-08-19, 19:01
Medlem
mike6971s avatar
Utan Tvekan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2007-08-19, 19:01
Bannlyst
bra ide
Citera
2007-08-19, 19:31
Medlem
jag tycker också det låter som en bra idé
Citera
2007-08-19, 21:06
Medlem
GaiNs avatar
Jag är inte lika positiv faktiskt. Visst, det är ett brett ämne men då skulle i princip "Övriga droger" få läggas ned. Jag ställer mig starkt skeptiskt till förslaget, men skriv gärna mer argument. En egen kategori tycker jag inte är befogad öht, räcker bra med övriga droger tycker jag.

Må väl
GaiN

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Yeah!!
Jo om benzo verkar det skrivas på alla de olika drog forumen, så ett eget fora vore nog bra!

Just för att benso är utmärkt att kombinera med de flesta andra droger, handlar en tråd bara om benso och ligger i centralstimulantia flyttas den med tiden rätt. :-)
Citera
2007-08-20, 00:58
Medlem
GaiNs avatar
Tänkte lite till. Det enda jag ser som alternativ isåfall är ett subforum, men det blir rörigt, och ett jävla jobb att flytta över 80% av trådarna från övriga droger.

Tycker dock forumbeskrivningen kan förbättras! "Övriga diskussioner inom ämnet droger." är lite missklingande. Någon som har bra förslag? T.ex. "För diskussioner gällande läkemedel(alt. bensodiazepiner för tydlighet plus att det är vanligast), lagliga droger och liknande". T.ex. Ok det var ett jävligt kasst namn men kan vässa upp det vill dock se om någon har något bra förslag som passar innan så man får inspiration.
Citera
2007-08-20, 01:18
Medlem
Peta_Es avatar
Jag ser ingen anledning till ett underforum. Allt du vill veta om benso finns redan i forat om man söker.

Skall man göra en underkategori så bör den rimligtvis heta Läkemedel och även innefatta tex. Tramadol, Citodon osv. som likt benso i övriga droger, fläckar ner opiatforat. Men som sagt, bäst delning skulle vara ovan nämnt exempel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in