2007-08-20, 02:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Jag är inte lika positiv faktiskt. Visst, det är ett brett ämne men då skulle i princip "Övriga droger" få läggas ned. Jag ställer mig starkt skeptiskt till förslaget, men skriv gärna mer argument. En egen kategori tycker jag inte är befogad öht, räcker bra med övriga droger tycker jag.
Isåfall så skulle väl övriga droger få bli ett forum för generella diskussioner om rusmedel... Men då är bara frågan, vad skall man isåfall göra med diskussioner om muskelrelaxanter, insomningstabletter som inte är bensodiazepiner, GHB, GBL osv??
Citera
2007-08-20, 03:13
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Jag ser ingen anledning till ett underforum. Allt du vill veta om benso finns redan i forat om man söker.

Mjo, men inte många som tycks orka söka trots att det är så enkelt att hitta svar om det inte är någon unik fråga anpassad efter just personen i fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Isåfall så skulle väl övriga droger få bli ett forum för generella diskussioner om rusmedel... Men då är bara frågan, vad skall man isåfall göra med diskussioner om muskelrelaxanter, insomningstabletter som inte är bensodiazepiner, GHB, GBL osv??

Ja precis, och det anser jag inte att det finns behov av. Det skulle bli för smalt. Jag tycker vi har det bra som det är nu, och gillar inte idén men de som känner för det kan ju ge några riktigt bra argument så kanske man kan ändra uppfattning lite iaf. Har inte gjort det ännu dock.
Citera
2007-08-22, 18:36
Medlem
j0h2ns avatar
Spicetrådarna är jobbiga, starkt argument imo
Citera
2007-08-22, 19:32
Avslutad
Jag är inte så positiv till förslaget. Möjligen då som sub-forum i Övriga droger.
Citera
2007-08-23, 01:46
Bannlyst
Jag tycker också att det borde finnas ett separat benzoforum... Eller kanske inte benzo specifikt, men säg ett forum för olika piller som tramadol, benzo, barbiturater, etc. Lugnande medel. Yes. Där har vi det. Lugnande, typ.

För man blir fanimej förvirrad när man går in för första gången och tittar efter benzo i drogavdelningen, man tänker ju inte vid första anblick att det skall finnas i forumet för övriga droger (som jag personligen förknippade med typ naturens droger och boffning och sånt).
Citera
2007-08-23, 01:49
Bannlyst
Att det dessutom ser ut som så i dagsläget att minst 51% av alla s.k. missbrukare idag missbrukar just benzo eller tramadol eller andra läkemedel utskrivna från doktorer (åtminstonde från början) förändrar ju inte läget heller.

SNILLEBLIXT: Gör en separat avdelning för droger som man kan få utskrivet från en doktor. Ett apoteksforum. Typ.

Prescription drugs.

Just det. En avdelning för "prescription drugs". Varför har ni inte tänkt på det förr???

Just nu känner jag mig fanimej smart.... Men frågan äro vad den skulle kallas om det stod på svenska........ Inte för att ni lär sätta dit en sån avdelning nu efter att JAG har föreslagit det, men ändå... Heh... Jag ska fanimej göra reklam för detta inlägg så att fler flashbackare håller med mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in