2013-11-03, 09:27
Medlem
Hatsan 155 Torpedo .22 med 1g-hålspets och aimpoint 4 MOA är en fin bössa för att skjuta skator och annat
Citera
2013-11-14, 10:52
Medlem
Tja!

Efter lite läsning tror jag att jag har svaret på din fråga

Jag tror att typ ett "Remington Summit" är perfekt, det har hög anslagskraft, jäkligt hög "uthastighet".
Jag läste på www.luftgevär.com att vapnet är strypt, så att om du avsstryper det kan jag tänka mig att du skjuter genom fåglarna! haha
Citera
2013-12-28, 17:16
Medlem
SwedishHuntards avatar
hatsan at44 för fanken, 4 k för asgött gevär, byt en pinne som kostar 60 spänn så har du ett gevär som skjuter igenom 10 fåglar på raken
Citera
2014-01-05, 16:54
Medlem
wastedandlazys avatar
Vad är värdet på en Gamo expo 4,5, bok-kolv, ställbart tryck, sikte?
Citera
2014-03-16, 19:45
Medlem
wastedandlazys avatar
Tänkte skaffa ljuddämpare till luftgeväret men de som finns på nätet är tänkta att skruvas fast, dvs utvändigt gängad pipa. Ska man gänga eller finns det andra typer?

https://www.youtube.com/watch?v=o6rd...outu.be&t=1m5s
Citera
2014-04-09, 17:34
Medlem
docktorhexs avatar
Lånar tråden lite.

Jag har en fågeljävel som kvittrar satan från kl 03:30 05:30 sen drar fanskapet iväg.

Den sitter ca 20m från min balkong

Så min tanke är att jag knäpper fågelfan från min balkong runt 04tiden det blir kanske 2-3 smällar innan jag träffar.

Har markis att dra ner och täta plankor på balkongen så grannarna ser mig inte mittemot men jag ser lätt fågelfan.

Vad kan man riskera? Tror fågelfan är typ grå mellan sparv o trast och satans just kvitter.

Tips på bra bössa (luftgevär=tyst vill inte att snuten kommer) att knäppa den med gärna beg max 1500spänn
Citera
2014-04-09, 17:37
Medlem
docktorhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHuntard
hatsan at44 för fanken, 4 k för asgött gevär, byt en pinne som kostar 60 spänn så har du ett gevär som skjuter igenom 10 fåglar på raken

HIttade detta på blocket är detta vansinne att köpa för å knäppa en fågel alt 2-3st, risk att insattsstyrkan kommer om den ser en på balkongen ju... hahahaha
Citera
2014-04-09, 21:05
Medlem
SwedishHuntards avatar
haha jovars ser väl aningen farlig ut, och ska du skjuta i tätbebyggt område skall du ICKE köpa den bössan, för den låter som hundra lastbilar frontalkrockandes samtidigt.... Allt beror på hur mycket pengar man vill röra sig med, och vad man är ute efter. Fjäder är svårare att skjuta pricksäkert jämfört med PCP, men PCP är dyrare och det tillkommer mer pengar eftersom man behöver fylla geväret med något. Men har man mycket pengar och vill ha ett riktigt välskjutande gevär är FX gevär att satsa på
Citera
2014-04-10, 01:11
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
Lånar tråden lite.

Jag har en fågeljävel som kvittrar satan från kl 03:30 05:30 sen drar fanskapet iväg.

Den sitter ca 20m från min balkong

Så min tanke är att jag knäpper fågelfan från min balkong runt 04tiden det blir kanske 2-3 smällar innan jag träffar.

Har markis att dra ner och täta plankor på balkongen så grannarna ser mig inte mittemot men jag ser lätt fågelfan.

Vad kan man riskera? Tror fågelfan är typ grå mellan sparv o trast och satans just kvitter.

Tips på bra bössa (luftgevär=tyst vill inte att snuten kommer) att knäppa den med gärna beg max 1500spänn
Erhm.. jo,har du möjlighet att sitta en bit in i din lägenhet dessutom,så hörs det ännu mindre..
Citera
2014-04-12, 16:45
Medlem
docktorhexs avatar
Fan länken måste fallit bort.... sånt här gevär måste väl duga?
Ca 40m över till grannens tak

http://www.blocket.se/uppsala/Luftge....htm?ca=10&w=1

Låter detta gevär mkt? En luftpicka knäpper väl bara till?

Och fågelfan är nu avslöjad. Det är en svart liten sate mest troligt koltrast
Citera
2014-05-27, 19:08
Medlem
Ryttmaestarens avatar
Nån som har ett tips på ett luftgevär med "repeater-mekanism" ska bara ha på landstället och plinka lite med
Citera
2014-05-31, 23:32
Medlem
Ska skaffa mitt första luftgevär som jag och min 5 år yngre bror ska skjuta med (bor fortfarande hos mina föräldrar).
Och jag ska nu välja mellan två olika:
http://www.hobbex.se/sv/artiklar/nor...n-55.html#Info

eller

http://www.jula.se/luftgevar-i-komposit-4-5mm-777770

hoppas på svar MvH megafar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in