• 1
  • 2
2007-08-19, 15:09
Bannlyst
Är det någon mera än jag som saknar att kunna ta en cigg på krogen?

Håller med om att det kan vara bra på sitt sätt, men kan man inte ha avdelningar som är tillåtna?

Nu är det i alla fall sommar o man kan blossa på hur mkt man vill på uteserveringarna det är underbart.

Men snart är det vinter då blir det värre att sitta där.. ensamt värre...
Citera
2007-08-19, 15:15
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssnaren
Är det någon mera än jag som saknar att kunna ta en cigg på krogen?

Håller med om att det kan vara bra på sitt sätt, men kan man inte ha avdelningar som är tillåtna?

Nu är det i alla fall sommar o man kan blossa på hur mkt man vill på uteserveringarna det är underbart.

Men snart är det vinter då blir det värre att sitta där.. ensamt värre...

http://susning.nu/Fascism
Citera
2007-08-19, 15:15
Medlem
DenLedes avatar
Visst fan saknar jag att röka på krogen.
Citera
2007-08-19, 15:44
Medlem
Nazipolizeis avatar
Själva grejen att man inte får röka stör mig inte så mycket faktiskt...
Men principen att staten skall bestämma vilket ställe folk inte får röka på och inte är för mig jävligt skrämmande.. förstår inte hur folk inte kan se vart vi är påväg med sådana här lagar.
Självklart förstår jag att det försvårade livet för många människor förut med rök överallt, men det skall finnas fria val. Låt det vara upp till krogägarna, de flesta krogar tjänar ändå på att ha rökfritt.
Citera
2007-08-19, 15:49
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Själva grejen att man inte får röka stör mig inte så mycket faktiskt...
Men principen att staten skall bestämma vilket ställe folk inte får röka på och inte är för mig jävligt skrämmande.. förstår inte hur folk inte kan se vart vi är påväg med sådana här lagar.
Självklart förstår jag att det försvårade livet för många människor förut med rök överallt, men det skall finnas fria val. Låt det vara upp till krogägarna, de flesta krogar tjänar ändå på att ha rökfritt.
Håller med dig där.
Låt krogägarna bestämma själva hur dom vill ha det.
Låt det finnas rökfria ställen för dom som vill gå på sådana ställen och vice versa.
Citera
2007-08-19, 15:50
Medlem
Jens_Söderbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
förstår inte hur folk inte kan se vart vi är påväg med sådana här lagar.

Om rökförbudet är ett exempel på en lag som visar riktningen, ja då har vi färdats i den riktningen ganska länge. (Jag tänker då på motboken från 1917)
Citera
2007-08-19, 15:53
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens_Söderberg
Om rökförbudet är ett exempel på en lag som visar riktningen, ja då har vi färdats i den riktningen ganska länge. (Jag tänker då på motboken från 1917)

Glöm inte kaffe-förbudet på 1700-talet.

Sverige - Världens mest långsamma faciststat.
Citera
2007-08-19, 16:00
Medlem
ifall det funnits en marknad för rökfria krogar så hade det funnits rökfria krogar
Citera
2007-08-19, 16:02
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadish
ifall det funnits en marknad för rökfria krogar så hade det funnits rökfria krogar
Mm..
För det blir ingen riktig feststämmning med gnälliga ickerökare.
Det förstår dom själva med.
Citera
2007-08-20, 18:51
Medlem
Emols avatar
krögaren borde få bestämma om det ska eller inte vara rökförbud på han/hennes krog..
Citera
2007-08-20, 19:07
Bannlyst
Lolz, vem bryr sig. Tycker själv det är jävligt irriterande med alla pundare som sitter och röker, inte så jävla svårt att gå ut va?
Citera
2007-08-20, 19:13
Medlem
Jag förstår att de anställda på krogen inte alltid uppskattar att stå i ett konstant rökmoln och även allergiker lär ha det tufft men det bör ju kunna gå att lösa på något smidigare sätt...
Förbjuda rökning på vissa avdelningar på krogen dit anställda inte behöver servera vid borden skilt från resten av lokalen med luftströmmar.
Rökfritt dansgolv osv...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in