Citat:
Ursprungligen postat av emrik
finns det några spel till linux som fungerar direkt out of the box?
alltså stoppa i skivan och trycka på install?
Unreal Tournament 2004. Finns en linuxinstaller på skivan, den är grafisk och allt. Bara att trycka på install.
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Nej, annan anledning. Jag hatar Linux-apor. Många lever för operativsystemet. Vuxna män (oftast) sitter där i sin urtvättade pingvin-t-shirt. Allt de gör genomsyras av deras operativsystemval. Deras största nöje är att kompilera kärnor. De går runt och tror att de är bättre människor än de som inte kör Linux. Försöker ständigt omvända icke troende, drar Bill Gates-skämt. Ritar fula bilder i Gimp osv.
Jo, jag vet vad du menar. Jag har ett liknande problem när det gäller Windowsanvändare. Dessa finns i flera olika tappningar; dels har vi alla fjortisar som sitter på Lunarstorm och andra communitysidor, emellanåt kommer hit och stör, säljer camshower mot kontantkort och lunar pro o.s.v; dels har vi alla medelålders män och kvinnor med migrerande hårlinje som sitter fast i ett enda program, som kallar på supporten så fort en dialogruta dyker upp, som går på alla ytterst genomsynliga bedrägeriförsök och blir upprörda på köpet när de i själva verket har sina egna idiotiska handlingar att skylla på; vi har även CS-nollorna, forumtrollen... Ja, i stort sett hela slumsektionen av datoranvändare.
Jag kör linux. Jag har aldrig dragit ett Bill Gates-skämt (hans åstadkommanden som programmerare har jag inget emot; det är hans åstadkommanden som affärsman jag inte gillar), jag bär kostym till jobbet, jag älskar att vara ute i naturen på hajk. Att jag försöker "omvända" folk kanske är sant, men då ska tilläggas att jag lyckats en hel del också, och ingen har ångrat sig hittils.