Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skulle du byta till Linux om de nya spelen portades?
Ja!
34,26%
135 röster
Ja - Jag skulle vilja byta då, men min hårvara stödjs inte av Linux för tillfället
6,35%
25 röster
Nej - Jag är beroende av mjukvara som endast finns till Windows (Ge exempel).
8,12%
32 röster
Nej - Linux verkar inte vara nåt för mig
12,94%
51 röster
Nej - Annan anledning
8,63%
34 röster
Jag kör redan Linux
29,70%
117 röster
2007-08-23, 12:00
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj4ckh0ra
Jag kommer ihåg när jag var yngre och var på ett LAN på ett ställe där en "linux-klubb" höll till, dom hjälpte mig att installera någon version av linux på min dator. Jag kommer ihåg att det var helt underbart, allt var stabilt, inget hängde sig och det var inte en massa skit som jag tycker att det är med Windows.

Om jag skulle kunna köra mitt WoW och ventrilo stabilt så skulle jagg inte tveka en sekund på att byta OS.

både WoW och ventrilo går utmärkt att lira i linux, via wine. jag sitter tillochmed och slöspelar wow just nu.

Gryshnozk hann före mig.
Citera
2007-08-23, 14:35
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhell
Och vad e de för spel?
Trackmania nations, är ganska säker på att det inte fungerar i linux, sist jag kollade gick det absolut inte, och det var inte riktigt så länge sedan.
Citera
2007-08-23, 15:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Min anledning till att inte köra Linux/BSD är att jag inte ser någon anledning. Jag har lärt mig Windowsplattformen ganska så ordentligt. Har aldrig fått problem med spyware eller virus. Gillar att slippa CLI med otaliga växlar - även om det finns fall då det är betydligt mer effektivt än GUI. Gillar det enhetliga som man trots allt får i Microsofts produkter. Drag&Drop funkar mellan de flesta program, saker och ting finns under samma menyer i de flesta program (Office undantaget. Det är helt mongo att konfigurera). Tilläggas bör kanske attjag kört Windows sen '96 och har aldrig tvingats formatera en hårddisk förutom när de var nyinköpta eller jag partitionerade om dem. Det har bara hänt två gånger att XP har sabbats så pass att jag var tvungen att installera om (efter att ha sparat undan och exporterat allt viktigt), och de gångerna har det faktiskt helt och hållet mitt fel. Man ska inte rycka strömmen när systemregistret håller på att sparas efter en större säkerhetsuppdatering. Betalar för XP gör jag lika lite som för musiken jag lyssnar på, så det argumentet håller inte heller. Jag saknar inga program hemma under Windows som jag hittar under Linux/Unix/BSD. I skolan var det lite annorlunda, men jag kör sällan tunga simulerings- eller CAD-program för kisel hemma. Jag säger inte att Windows är bättre, men nu när jag är van vid det ser jag som sagt inte någon anledning att skifta bara för skiftets skull.
Citera
2007-08-23, 20:14
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
både WoW och ventrilo går utmärkt att lira i linux, via wine. jag sitter tillochmed och slöspelar wow just nu.

Det enda jag saknar med Ventrilo m. Wine är att jag hör bara när en person pratar, inte två.
Citera
2007-08-23, 21:11
Medlem
Mekanisks avatar
Jag kör Linux sedan några år och tycker det är roligt att pilla och greja så allt funkar perfekt. Jag har fortfarande en del pillande kvar för att få mitt Gentoo 64 att funka perfekt men det går framåt, sakta men säkert.
Citera
2007-08-23, 22:34
Medlem
Jag har Ubuntu installerat. Jag orkar inte ta upp alla problem jag haft med Linux men de är klart färre än med WinXP. Att fixa _simpla_ saker tar en evighet i Linux är ganska löjligt. Jag ser inte vad som är speciellt med Linux.
Jag har endast Linux installerat för att studierna och yrket kommer kräva det.
Citera
2007-08-23, 23:05
Medlem
Nemesis1s avatar
Nej, jag spelar inte så mycket nya spel, då skulle jag nog hellre vilja att alla av mina gamla favoritspel fick vettiga, buggfria portar... Sen så saknar jag också annan mjukvara, Adobe Premiere t.ex... Vet att det finns videoredigeringsprogram till Linux också, men jag orkar helt enkelt inte lära mig något nytt program...

Sen tycker jag också att jag klarar mig fint med Windows, men den dagen då bara Windows-versioner som styrs via internet ("Trusted Compting") stöds, då hoppas jag att det finns någon Linux-distro som passar mig!
Citera
2007-08-23, 23:44
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Sen tycker jag också att jag klarar mig fint med Windows, men den dagen då bara Windows-versioner som styrs via internet ("Trusted Compting") stöds, då hoppas jag att det finns någon Linux-distro som passar mig!

Hm. Vista har ju redan stöd för TC? Du kan enkelt se detta via DRM och deras nergraderingar om du inte stödjer vissa tekniker som DRM behöver.
Citera
2007-08-24, 06:21
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Hm. Vista har ju redan stöd för TC? Du kan enkelt se detta via DRM och deras nergraderingar om du inte stödjer vissa tekniker som DRM behöver.
Ja, och såvida de inte slutar med TC eller det kommer någon välfungerande crackad version av Vista så tvivlar jag på att jag kommer att vilja byta till det operativsystemet... Fast än så länge klarar man ju sig bra med tidigare versioner av Windows...
Citera
2007-08-24, 06:52
Medlem
overklockeds avatar
Anledning till att jag inte använder linux är för jag inte orkat sätta mig in i det, med att lära mig om hur det funkar, jag är för "windowsiserad" eller något likt detta.
Citera
2007-08-24, 07:13
Medlem
omikjams avatar
Blev tvungen att säga nej då jag inte är intresserad av linux, men däremot andra unixbaserade system.
Citera
2007-08-24, 09:14
Medlem
jomenvisst84s avatar
Nej, Linux är klockrent som server-OS, men det är lång ifrån lika rappt och responsivt som en fräsch XP-installation. Dessutom är det en massa småsaker som irriterar en hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in