Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skulle du byta till Linux om de nya spelen portades?
Ja!
34,26%
135 röster
Ja - Jag skulle vilja byta då, men min hårvara stödjs inte av Linux för tillfället
6,35%
25 röster
Nej - Jag är beroende av mjukvara som endast finns till Windows (Ge exempel).
8,12%
32 röster
Nej - Linux verkar inte vara nåt för mig
12,94%
51 röster
Nej - Annan anledning
8,63%
34 röster
Jag kör redan Linux
29,70%
117 röster
2007-08-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Spelar bara ett enda spel, hade detta spelet portats till linux (eller fungerat i wine) hade jag lagt windows på hyllan för alltid. Nu är det omöjligt att spela detta spel, så jag använder mig av windows på ena datorn för att kunna spela. Utom när det är skolarbete eller folk är hemma hos mig, typ förfest, då är det linux igång för ingen vågar röra datorn då.

Och vad e de för spel?
Citera
2007-08-20, 15:22
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Bra du tog upp det där eftersom jag glömde det.
Det är faktiskt märkligt hur slött ett linux-gui kan vara.
Och detta innan man installerar compiz/beryl/liknande.
När jag först testade linux för en massa år sen så var ett av de starkaste argumenten att du inte behövde mycket till dator för att kunna köra det och det stämde.
Idag är det nästan tvärtom, för att kunna köra Ubuntu så krävs det nästan bättre dator än till xp...vilket är mycket märkligt i min värld.
Nu KAN det bero på att kerneln måste konfas ordentligt, men eftersom jag inte vill behöva hålla på med sånt så är det ett ickeargument.

En annan sak, just med Firefox, är att det ser förjävligt ut jämfört med i xp.
Och ja, detta är efter jag installerat senaste drivrutinerna till mitt nvidia-kort.
Allt ser suddigt ut och jag har iaf inte hittat nån inställning för det i ff i linux.

Om du gjort allt rätt ska inte skärmen vara suddig, och datorn ska inte bete sig segt. Kolla så du valt restricted drivers, och att du ställt in rätt skärmupplösning.
Citera
2007-08-20, 15:51
Medlem
blueCommands avatar
Kan lägga till en ytterligare artikel om att UT3 kommer komma till Linux

http://www.linuxportalen.se/node/7208
Citera
2007-08-20, 16:53
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Kan lägga till att UT3 kommer komma till Linux :yes:

http://www.linuxportalen.se/node/7208

En Moderator som missat att läsa att det redan sagts i den här tråden? :O :)
Citera
2007-08-20, 19:58
Medlem
Hkarns avatar
*host*

Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Kollade just på wikipedia och såg att Unreal tournament 3 kommer till Linux!

http://en.wikipedia.org/wiki/Unreal_Tournament_3
Citera
2007-08-20, 20:03
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
En Moderator som missat att läsa att det redan sagts i den här tråden? :O

Du kan ju inte ändra citatet

Citera
2007-08-21, 00:16
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Om du gjort allt rätt ska inte skärmen vara suddig, och datorn ska inte bete sig segt. Kolla så du valt restricted drivers, och att du ställt in rätt skärmupplösning.

Jag sa ingenting om skärmen, jag sa Firefox...dvs, jämför jag med FF i xp är allting lite suddigt i linux, ungefär som att köra Safari i xp.

Och att datorn är segare än i xp, det är ju inte bara jag som upplevt.
Drivrutinerna är nvidias senaste egna och vad är rätt upplösning?
Native på min skärm är 1600 x 1200, vilket jag upplever som lite väl mycket, så jag brukar hålla mig runt 1280 ungefär.
Citera
2007-08-21, 00:18
Medlem
antagonistens avatar
Nej, jag är alldeles för bekväm av mig.
Jag skulle sakna kompatibliteten i Windows och alla enkla one-click program.
Citera
2007-08-21, 00:40
Medlem
Jag kommer ihåg när jag var yngre och var på ett LAN på ett ställe där en "linux-klubb" höll till, dom hjälpte mig att installera någon version av linux på min dator. Jag kommer ihåg att det var helt underbart, allt var stabilt, inget hängde sig och det var inte en massa skit som jag tycker att det är med Windows.

Om jag skulle kunna köra mitt WoW och ventrilo stabilt så skulle jagg inte tveka en sekund på att byta OS.
Citera
2007-08-21, 01:31
Bannlyst
Visst jag skulle kunna byta till Linux men måste ha mer info och lärdom mm. Jag har brukat ms sedan 3,1 så det skulle kännas underligt att byta rakt av men varför inte.
Citera
2007-08-23, 11:50
Medlem
Carradines avatar
På min huvuddator så kör jag fortfarande Windows och detta är enbart för att kunna spela de spelen jag vill spela, det är trots allt ett mindre helvete (i jämförelse) att få igång vissa spel i linux och även om man får igång de så funkar de inte alltid klockrent.

Spel är för mig den största anledningen till att jag inte migrerat helt till linux.
Citera
2007-08-23, 11:59
Medlem
Gryshnozks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj4ckh0ra
Jag kommer ihåg när jag var yngre och var på ett LAN på ett ställe där en "linux-klubb" höll till, dom hjälpte mig att installera någon version av linux på min dator. Jag kommer ihåg att det var helt underbart, allt var stabilt, inget hängde sig och det var inte en massa skit som jag tycker att det är med Windows.

Om jag skulle kunna köra mitt WoW och ventrilo stabilt så skulle jagg inte tveka en sekund på att byta OS.

Vet du vad wine är för något?

Här är hur man installerar wow och ventrilo i wine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in