2007-09-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Eribus:

Förväntar du dig att turister i Sverige ska tala svenska med dig?

Nope, eftersom de förmodligen vet att vi är bra på engelska. Skulle dock aldrig drömma om att ett annat land skulle anpassa sig efter mig om jag var där på besök, talar de inte engelska så gör de inte. Turister som tror att alla länder ska vara som museum, anpassade enkom efter deras behov är nog extremt jobbiga att ha att göra med.
2007-09-09, 21:18
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Eribus:

Så du lär dig alltså japanska innan du åker till Japan, afrikaans innan du besöker Sydafrika och rumänska innan du besöker rumänien?
Ha! Ha! Försök med något annat hörru du!
Engelska är och förblir världs- och turistspråket nr 1 och det hör till allmänbildningen i de flesta länder att kunna kommunicera hjälpligt på detta språk.
2007-09-09, 22:55
Medlem
Citat:
Eribus:

Så du lär dig alltså japanska innan du åker till Japan, afrikaans innan du besöker Sydafrika och rumänska innan du besöker rumänien?
Ha! Ha! Försök med något annat hörru du!
Engelska är och förblir världs- och turistspråket nr 1 och det hör till allmänbildningen i de flesta länder att kunna kommunicera hjälpligt på detta språk.

Nej, åker jag till ett land där de flesta behärskar engelska lägger jag inte ner någon större tid på språkstudier, däremot vid motsatta förhållanden (då har man ju inget val). Jag förstår inte din trångsynthet, det finns absolut ingen logik i att en person ska kunna tala med turister för att få respekt. Det du inte heller verkar ha förstått är att alla inte har möjlighet att lära sig engelska, utbildning kostar pengar, något som t ex dina hatade kineser inte alltid har gott om.
2007-09-11, 17:54
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Eribus:

Citat:
utbildning kostar pengar, något som t ex dina hatade kineser inte alltid har gott om.

Det glädjer mig att de flesta fortfarande har ont om pengar. Världen kommer inte att bli en trevlig plats om de skulle ta över platsen efter USA som världens supermakt.
Större rasister än de där små gula alferna får man leta efter.
2007-09-12, 02:03
Medlem
Citat:
Större rasister än de där små gula alferna får man leta efter.
Nejdå, man behöver bara läsa dina inlägg.

(insert slumpmässigt GH-snack om att han minsann har en flickvän som är neger, typ, och därför kan han inte vara rasist)
2007-09-12, 03:04
Medlem
Mysonoxens avatar
Den här tråden har tyvärr spårat ur för länge sen. Låst./mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in