2007-08-18, 12:02
Bannlyst
Jag undrar varför min dator alltid är så seg att starta...
Det tar ungefär 5-10 minuter att starta den, men för alla andra som har en Scaleo X så startar den direkt.
Och sen har jag ett till problem: när jag spelar ett spel i helbild så börjar datorn pipa, är det så att datorn blir för varm ? För fläkten går på högvarv hela tiden
Skulle gärna vilja veta vad det är för problem !!
Tack på förhand
Citera
2007-08-18, 12:37
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RufusCrime
Jag undrar varför min dator alltid är så seg att starta...
Det tar ungefär 5-10 minuter att starta den, men för alla andra som har en Scaleo X så startar den direkt.
Och sen har jag ett till problem: när jag spelar ett spel i helbild så börjar datorn pipa, är det så att datorn blir för varm ? För fläkten går på högvarv hela tiden
Skulle gärna vilja veta vad det är för problem !!
Tack på förhand

Svårt att säga, det kan vara allt från att du har för många startup program till spyware/adware och massa annat skit.
Du kan ju alltid rensa datorn lite och köra diverse scanningar plus ta bort alla program i startup:en som du inte behöver. Finns lite guider här i FB som du kan läsa om.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=529647
Citera
2007-08-18, 13:01
Medlem
tvcasualtys avatar
Kolla msconfig (start -> kör -> msconfig), ta bort allt som inte är nödvändigt vid autostart. Ladda hem spybot - search and destroy, ad-aware samt ccleaner och kör dom. Samt skaffa ett bra virusprogram o brandvägg. Troligtvis kom norton/symantec eller panda antivirus med datorn. Ta bort och lägg in något annat. De ovan nämnda drar systemresurser något grymt och är inte särskilt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in