Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-18, 05:05
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/stockholm/article582503.ab

Vad har Werewolf med Satanic Death Squad att göra? Är de relaterade? Är inte SDS en inre krets i MLO? Kolla bilden i artikeln så förstår ni. Dödskallen med vapen är Satanic Death Squads logo.
Citera
2007-08-18, 12:15
Medlem
Hämnds avatar
Den nuvarande WL har INGET med SDS att göra. Personerna på bilden finns inte längre "med i bilden", ...

I originalet fanns folk med satanistsympatier. Två av de jag satt med i Norrtälje var Satanister.

Men personerna i den nya grupperingen är nog mer kristna (Latinos och Armenier) och kanske muslimer (Negrer och araber). Så det finns inga sådana band kvar och de har inget med Satanism eller annat kul att göra

Bör också tillägga att tröjorna du talar om är supporttröjor och även jag själv äger en (som jag fick av en vän som jag satt med) och inte fan är jag med i någon dödspatrull,

På baksidan står det War fund 666.
Citera
2007-08-18, 12:21
Medlem
Hämnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Är inte SDS en inre krets i MLO?

SDS stog för deras Filthy Few, om jag nu förstod det hela rätt. Men det gjorde jag antagligen inte.
Citera
2007-08-18, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hämnd
Den nuvarande WL har INGET med SDS att göra. Personerna på bilden finns inte längre "med i bilden", ...

I originalet fanns folk med satanistsympatier. Två av de jag satt med i Norrtälje var Satanister.

Men personerna i den nya grupperingen är nog mer kristna (Latinos och Armenier) och kanske muslimer (Negrer och araber). Så det finns inga sådana band kvar och de har inget med Satanism eller annat kul att göra

Bör också tillägga att tröjorna du talar om är supporttröjor och även jag själv äger en (som jag fick av en vän som jag satt med) och inte fan är jag med i någon dödspatrull,

På baksidan står det War fund 666.

Tack för ett snabbt och bra svar! Jo, iofs, såg att de var Support SDS-tröjor men trodde ändå att det bara var typ medlemmar som fick sådana. Vad sysslar Satanic Death Squad med egentligen? Är de ett känt kriminellt gäng eller? De är väl ganska underground...
Citera
2007-08-18, 13:33
Medlem
Hämnds avatar
Det var någonting som hade med satanism att göra. Men jag är ej säker på om det namnet används längre. Jag känner ett par personer som hade med de sakerna att göra, men nuförtiden är de väldigt "underground" och håller sig för sig själva.

De har nog väldigt litet att göra med kriminalitet och kriminella gäng, fast satanism är nog inte den laglydiges religion, så som jag har uppfattat det.

Men detta hör kanske hemma i religionsforumet.
Citera
2007-08-18, 22:43
Medlem
WL började väll som något slags supportgrupp till MLO, höll väl koll på Diessection spelning och liknande om jag inte missminner mig.
Citera
2007-08-19, 00:19
Medlem
Hämnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
WL började väll som något slags supportgrupp till MLO, höll väl koll på Diessection spelning och liknande om jag inte missminner mig.

Nej, de hade inget med dissection att göra. Men de hjälpte till vid deras första spelning efter muck.
Citera
2007-08-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hämnd
Nej, de hade inget med dissection att göra. Men de hjälpte till vid deras första spelning efter muck.

Jo men det väl väl genom MLO eller? Jag vet att de inte var knutna till Dissection så, utan det var genom Jons involvering i MLO. Något jag fått för mig bara iofs så kan vara ute och cykla helt...
Citera
2007-08-19, 00:49
Medlem
Hämnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Jo men det väl väl genom MLO eller? Jag vet att de inte var knutna till Dissection så, utan det var genom Jons involvering i MLO. Något jag fått för mig bara iofs så kan vara ute och cykla helt...

Nej, du är inte ute och cyklar, . De var vänner till MLO, ja. Det var därför de var på den spelningen. Trevlig spelning måste jag säga, annars lyssnar jag inte på death metal, men det var fan bra musik.
Citera
2007-08-22, 16:31
Medlem
Hämden du verkar ha bra koll på MLO, SDS TOTBL.
något du vill dela med dig av? hur aktiva är de? var gör de idag?
hur många medlemmar osv??
jag har hört rykten om att Jon N hade en större skuld till WL när han dog? vet du något om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in