2007-08-18, 02:21
Medlem
Jag har fått problem med att vissa mappar "försvunnit". Strukturen ser ut så här:

D:
-> Mapp
->Undermapp1
->Undermapp2
->Undermapp3
->Undermapp4
och Undermapp1-4 visas inte när jag öppnar Mapp. Om jag i adressfältet däremot ändrar D:\Mapp\ till D:\Mapp\Undermapp1 så kommer jag in i den, så de finns kvar. De är inte dolda, och Mapp är satt till att visa dolda mappar och filer.

Det här är väldigt irriterande, eftersom jag inte har en aning om vad vissa av mapparna heter, och jag har en massa saker jag vill ha kvar i dem. Vad kan ha gått fel?
Citera
2007-08-19, 07:34
Medlem
bump
Citera
2007-08-19, 07:46
Medlem
Raxs avatar
Låter mystiskt.. och det försvinner inte efter du startat om datorn?

Du kan ju prova att kopiera hela Mapp till Mapp2 och se om Mapp2 fungerar
Citera
2007-08-19, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Jag har fått problem med att vissa mappar "försvunnit". Strukturen ser ut så här:

D:
-> Mapp
->Undermapp1
->Undermapp2
->Undermapp3
->Undermapp4
och Undermapp1-4 visas inte när jag öppnar Mapp. Om jag i adressfältet däremot ändrar D:\Mapp\ till D:\Mapp\Undermapp1 så kommer jag in i den, så de finns kvar. De är inte dolda, och Mapp är satt till att visa dolda mappar och filer.

Det här är väldigt irriterande, eftersom jag inte har en aning om vad vissa av mapparna heter, och jag har en massa saker jag vill ha kvar i dem. Vad kan ha gått fel?

Låter som att det är nånting med indexeringen som har gått snett. Vilket operativsystem kör du? Har du provat att köra en defragmentering? Innan du defragmenterar; se till att ha sparat undan materialet i mapparna på ett säkert ställe.
Citera
2007-08-19, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krumbukto
Låter som att det är nånting med indexeringen som har gått snett. Vilket operativsystem kör du? Har du provat att köra en defragmentering? Innan du defragmenterar; se till att ha sparat undan materialet i mapparna på ett säkert ställe.
Windows XP SP2. Jag har kommit på de flesta mapparnas namn och kopierat dem till andra ställen på disken, men sjukt irriterande är det ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in