• 1
  • 2
2007-08-16, 22:55
Medlem
Som frågan lyder, hur farligt är det egentligen? Har hört vissa säga att det inte är bra alls, andra att det inte spelar någon roll. Någon som vet?

Har hört att så länge man inte känner nåt i hals eller bröst så är det lungt.

nån som vet?

(edit, visste inte om jag skulle posta här eller på medicin och hälsa)
Citera
2007-08-16, 23:56
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capitano
Som frågan lyder, hur farligt är det egentligen? Har hört vissa säga att det inte är bra alls, andra att det inte spelar någon roll. Någon som vet?

Har hört att så länge man inte känner nåt i hals eller bröst så är det lungt.

nån som vet?

(edit, visste inte om jag skulle posta här eller på medicin och hälsa)

Folk har dött för att de tränat hårt med infektion i kroppen. Jag _tror_ det är farligare med hög puls (dvs hård konditionsträning) än annars (dvs lättare jogging typ fettförbränning, teknikträning eller styrka bör vara mindre farligt).

Nej, jag är inte läkare, men du ska iaf inte ignorera en infektion.
Citera
2007-08-17, 00:40
Medlem
Funcadelics avatar
En vän till mig tränade ett innebandypass när han var sjuk (vet ej vad det var för sjukdom). Halva hans ansikte blev paralyserat och han ser fortfarande lite underlig efter det, det mesta har dock släppt (detta var säkert fyra år sedan). Inget att rekommendera således.
Citera
2007-08-17, 00:58
Medlem
ojojoj det där var ju inga positiva svar direkt. Blir lite rädd nu eftersom vi med innebandyn nu på försäsongen kör boxningsträning och var med igår trots att jag var lite småkrasslig. Nu är jag inte den som säger, "nej jag går av" utan jag brukar bita i ganska länge och köra hela passen även om jag inte känner mig hundra.

På slutet skulle man köra armhävningar så länge man orkade, blev på slutet så att armarna bara skakade... Inte världens smartaste kanske?

Känner dock inte av nåt idag, ingen förvärring utav förkylningen eller nåt sånt...

Tilläggas bör kanske att förkylningen var påväg att gå över, är dock fortfarande lite hostig.
Citera
2007-08-17, 01:02
Medlem
förkylning brukar jag köra på men inte om det är något mer som att man känner lite i halsen, hosta eller liknand. Dessutom kan man ju snora av sig lite på hantlarna medans
Citera
2007-08-17, 01:10
Medlem
feldgraus avatar
Den här frågan passar nog bättre i ett annat delforum. -> Träning, kost och kosttillskott. /MOD

/feldgrau
Citera
2007-08-17, 01:30
Medlem
Jimmysws avatar
Jag simmade förrut när jag var förkyld och det slutade i hjärtmuskelinflamation Det gjorde ont ett tag i bröstet så jag gick till läkaren för en kontroll, så dom gjorde något EKG-test, och det gav utslag. Kan säga att det inte alls är skönt!
Citera
2007-08-17, 01:36
Medlem
calibrishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmysw
Jag simmade förrut när jag var förkyld och det slutade i hjärtmuskelinflamation Det gjorde ont ett tag i bröstet så jag gick till läkaren för en kontroll, så dom gjorde något EKG-test, och det gav utslag. Kan säga att det inte alls är skönt!

Känner igen det, hände samma sak för mej . Hjärtsäcksinflamation fick jag.
fick int ens gå till skolan, var tvungne att sitta still på rasterna osv.
Mindre kul
Citera
2007-08-17, 01:58
Medlem
rejmans avatar
näe fyfan det va någon som fick hjärtproblem efter att han tränat när han va förkyld, slutade med att killen dog.. sjukt tragiskt faktiskt..
Citera
2007-08-17, 02:25
Medlem
aa shit alltså det här är mycket värre än vad jag väntat mig, trodde det här skulle få mig att tänka att det var lungt att träna, men det var ju snarare tvärtom.

Men känns lite ändå som att när det händer så blir det en jättestor grej, men det händer nog dagligen att folk tränar förkylda utan att det händer nåt.

Visst, det är inte värt att riskera, men lite förkyld kan man nog träna. Känner man att det tar emot mer än vanligt gäller det att ta förnuftet till fånga känns det som...
Citera
2007-08-17, 16:19
Medlem
gromzies avatar
Ska inte vara nån risk sålänge du inte känner nått i halsen eller har feber.

(förutom att du kommer känna sig slö )
Citera
2007-08-17, 18:15
Medlem
Dreass avatar
Finns det inte svar på denna fråga redan? SÖK! Sen så ska man inte träna när man är förkyld, om inte för din skull så för andras!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in