• 1
  • 2
2007-08-16, 22:35
Medlem
Undrar om det finns något sätt att ta sig in i Stockholm med bil utan att betala trängselskatt. Såklart menar jag inte att man klarar sig med miljöbilar o dyl utan kanske att det finns nån smart liten gångväg som man kan åka på för att gena in i stan och därmed slippa bli rånad.
Citera
2007-08-16, 23:30
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rackis
Undrar om det finns något sätt att ta sig in i Stockholm med bil utan att betala trängselskatt. Såklart menar jag inte att man klarar sig med miljöbilar o dyl utan kanske att det finns nån smart liten gångväg som man kan åka på för att gena in i stan och därmed slippa bli rånad.

Nej du, tyvärr inte. Och jag har minsann letat kryphål. Det fanns några stycken under första försöket men de har täppts till.

Enda chansen att slippa undan är att skaffa reflektorskyltar (finns några varianter) men de är i sig olagliga eftersom man inte får manipulera regskyltarna. Jag har skaffat ett par som jag ska testa under hösten om jag orkar montera dem.
Citera
2007-08-16, 23:40
Medlem
milks avatar
Flytta från stan?
Citera
2007-08-17, 10:01
Medlem
rebbans avatar
Finns väl iaf ett ställe som du kommer in med suv
Citera
2007-08-17, 10:04
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebban

Inga parkeringsplatser eller P-hus med in/utfarter på bägge sidor?
Citera
2007-08-17, 12:13
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Inga parkeringsplatser eller P-hus med in/utfarter på bägge sidor?

Inte vad jag kommer på eller känner till.
Citera
2007-08-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebban

Var är de då?
Citera
2007-08-17, 16:29
Medlem
jyckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Flytta från stan?
Hur hjälper det trådstartaren att "att ta sig in i Stockholm med bil utan att betala trängselskatt."?

Mig veterligen måste även utsocknes betala trängselavgift när de åker in till Stockholm.
Citera
2007-08-17, 16:32
Medlem
ariers avatar
Karlberg?
Citera
2007-08-17, 22:29
Medlem
nidarodrs avatar
Finns ett sätt:

Kör bil över alviksbron som är en bro för tvärbanan med cykel/gångväg på, den går från alvik till stora essingen, har kört mc där över och det är endast morgonjoggare som rör sig på cykel/gångbanan, knappt sett fler än 3-4 stycken de gånger man kört moppe över dessutom

Kör du över där så befinner du dig på stora essingen, där finns kameror vid på/utfarterna till essingeleden MEN det finns en liten bro vid sidan om som leder till lilla essingen, från lilla essingen kan du sen ta dig över ytterliggare en liten bro över till kungsholmen

Så frågan är hur pass mycket uppmärkssamhet man får av att dra upp med en bil på cykelvägen över alviksbron, på högst en minut är man över, värsta som kan hända är att nån kärring ringer polisen

Sen har jag alltid funderat på att köra in vid den till synes avstängda avfarten från essingeleden ner på LILLA essingen, möjligt att det är en bom där men det är en asfalterad "avfart" så om man befinner sig på essingeleden och kör ner där har man kommit undan
Citera
2007-08-17, 23:00
Medlem
pilens avatar
varför körde du MC där då MC är befriade från avgift?
Citera
2007-08-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidarodr
Finns ett sätt:

Kör bil över alviksbron som är en bro för tvärbanan med cykel/gångväg på, den går från alvik till stora essingen, har kört mc där över och det är endast morgonjoggare som rör sig på cykel/gångbanan, knappt sett fler än 3-4 stycken de gånger man kört moppe över dessutom

Kör du över där så befinner du dig på stora essingen, där finns kameror vid på/utfarterna till essingeleden MEN det finns en liten bro vid sidan om som leder till lilla essingen, från lilla essingen kan du sen ta dig över ytterliggare en liten bro över till kungsholmen

Så frågan är hur pass mycket uppmärkssamhet man får av att dra upp med en bil på cykelvägen över alviksbron, på högst en minut är man över, värsta som kan hända är att nån kärring ringer polisen

Sen har jag alltid funderat på att köra in vid den till synes avstängda avfarten från essingeleden ner på LILLA essingen, möjligt att det är en bom där men det är en asfalterad "avfart" så om man befinner sig på essingeleden och kör ner där har man kommit undan

Nidarodr - låter intressant, blir nog en promenad ditåt i helgen för att reka lite... / våga vägra trängselskatt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in