• 1
  • 2
2007-08-16, 22:24
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
notera att jag vill gå upp i vikt, inte tvärtom därför ikke cola light eller hemmagjord glass :P dock verkade den jävligt nyttig med alla äggen
Käka gräddglass och cocacola som efterrätt efter varje måltid då kommer du inte orka äta så mycket farligheter.
Citera
2007-08-17, 00:17
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Menar du inte glykogen? Och det är väl enbart fruktosdelen av sackaros som blir lagrad i levern?

Ursäktar mig, glykogen är det såklart.

Och ja, det är fruktosen som lagras och mättar levern, men eftersom det finns så ofantligt mycket sackaros i snask som cola så är det oftast såna livsmedel som utgör huvudelen av dem flestas fruktos intag.

Sen är ju frågan om man märker någon direkt skillnad genom att byta ut 1liter coca cola emot något utan fruktos.

Vetifan, jag kör på med skiten iaf, det är gott =)
Citera
2007-08-17, 00:22
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestaUtan_Skuld
Ursäktar mig, glykogen är det såklart.

Och ja, det är fruktosen som lagras och mättar levern, men eftersom det finns så ofantligt mycket sackaros i snask som cola så är det oftast såna livsmedel som utgör huvudelen av dem flestas fruktos intag.

Sen är ju frågan om man märker någon direkt skillnad genom att byta ut 1liter coca cola emot något utan fruktos.

Vetifan, jag kör på med skiten iaf, det är gott =)

De borde byta ut sackaros mot glukos i godis och läsk, då skulle jag som sagt äta massvis av det
Citera
2007-08-17, 00:42
Medlem
LD50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
De borde byta ut sackaros mot glukos i godis och läsk, då skulle jag som sagt äta massvis av det
Sluta fega nu, något skall du ju dö utav
Citera
2007-08-17, 01:01
Medlem
spudwishs avatar
Ja, av stroke pga. högt blodtryck.
Citera
2007-08-17, 19:30
Bannlyst
men asså om man bilkar så kan man väll ändå slänga i sig massa cola typ så får man ju mycket fett och går upp?
Citera
2007-08-17, 19:31
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
men asså om man bilkar så kan man väll ändå slänga i sig massa cola typ så får man ju mycket fett och går upp?
Ja men sen ska du få bort fettet också...
Citera
2007-08-17, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Ja men sen ska du få bort fettet också...

jaja men under bulk då vill man ju bli fet, mitt problem är att gå upp i vikt visst jag är 18 och växer fortfarande men endå
Citera
2007-08-17, 21:10
Medlem
Numes avatar
Försök att inte byta ut bra mat mot en påse chips och coca-cola så ska det nog gå bra. För det blir lätt att man sitter och käkar skräpmat hela dagen.
Citera
2007-08-17, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Försök att inte byta ut bra mat mot en påse chips och coca-cola så ska det nog gå bra. För det blir lätt att man sitter och käkar skräpmat hela dagen.

ja sant, vanlig mat frammför chips etc alla tiders
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in