• 1
  • 2
2007-08-16, 19:47
Bannlyst
Hejsan alla, inte kan cola eller glas vara negativt för en styrketränare, mer än att man får mer insulin och fett utav alla kolhydraterna?
jag vill ju gå upp i vikt så i princip är detta helt ofarligt för muskelbildningen eller?

insulin gör så att upptaget utav protein och anndra vitaminer blir bättre för kroppen med mera, kan någon kunnig person förklara mer ingående vad som händer med kroppen om man dricker cola eller äter glass
Citera
2007-08-16, 19:56
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Det enda dåliga är ju att sackaros m.m bildar glykos i levern istället för mucklerna.
Citera
2007-08-16, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FestaUtan_Skuld
Det enda dåliga är ju att sackaros m.m bildar glykos i levern istället för mucklerna.

detta var intressant förklara gärna mer, vad är sackaros? och vad är det som bildas i levern istället för musklerna?
Citera
2007-08-16, 20:02
Bannlyst
Jag äter mycket godis, glass, och dricker mycket läsk.
Skulle inte råda det för att gå upp i vikt, det har dock inte hjälpt mig..

Prova gainer och träning varje dag (ifall du inte har gym kör på hemma).
Citera
2007-08-16, 20:06
Bannlyst
jag gymmar 4 dagar i veckan och dricker gainer var dag, var bara lite intresserad av att veta hur cola och glass tex påverkar viktupgången och om hurvida detta är negativt eller ej

jag har legat på 72 kg nu i ca 2 månader och vill verkligen öka mer i vikt men det vill inte kroppen, har gått upp ca 13- 14 kg på en period på runt 6 månader men nu dem 2 senaste månaderna så har vikten helt plötsligt stannat
Citera
2007-08-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
jag gymmar 4 dagar i veckan och dricker gainer var dag, var bara lite intresserad av att veta hur cola och glass tex påverkar viktupgången och om hurvida detta är negativt eller ej

jag har legat på 72 kg nu i ca 2 månader och vill verkligen öka mer i vikt men det vill inte kroppen, har gått upp ca 13- 14 kg på en period på runt 6 månader men nu dem 2 senaste månaderna så har vikten helt plötsligt stannat

Jag har samma problem, lösningen är självklart att höja kaloriintaget ännu mer, så du får som jag bita i det sura äpplet(eller nåt mer kaloririkare) och tvinga i dig ännu mer mat, välj nåt vettigare istället för glass och cola för det.
Citera
2007-08-16, 20:17
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Citat:
detta var intressant förklara gärna mer, vad är sackaros? och vad är det som bildas i levern istället för musklerna?

sök på glykos och sackaros så kommer du hitta ofantligt mkt information.
Citera
2007-08-16, 20:46
Medlem
spudwishs avatar
Citat:

Menar du inte glykogen? Och det är väl enbart fruktosdelen av sackaros som blir lagrad i levern?
Citera
2007-08-16, 20:51
Bannlyst
Citat:
sök på glykos och sackaros så kommer du hitta ofantligt mkt information.

okey så det är såpass så man inte kan förklara det med få meningar?
Citera
2007-08-16, 21:02
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
okey så det är såpass så man inte kan förklara det med få meningar?

glykos = glukos = kroppens bränsle
sackaros = "vanligt socker" dvs. fruktos+glukos
Citera
2007-08-16, 21:29
Bannlyst
Citat:
Hejsan alla, inte kan cola eller glas vara negativt för en styrketränare, mer än att man får mer insulin och fett utav alla kolhydraterna?
jag vill ju gå upp i vikt så i princip är detta helt ofarligt för muskelbildningen eller?

insulin gör så att upptaget utav protein och anndra vitaminer blir bättre för kroppen med mera, kan någon kunnig person förklara mer ingående vad som händer med kroppen om man dricker cola eller äter glass

Om man dricker sockersötad Cola är man knäpp, därför dricker man Cola Light, som har en positiv effekt på fettförbränningen.

Äta glass, jovisst, gör det du om du vill.

Gör såhär för mättande och kolhydratfattig glass:

3 äggvitor
3 äggulor
3dl vispgrädde
1dl sötningsmedel

Vispa grädden till skum.
Vispa äggulorna tillsammans med sötningsmedlet.
Vispa äggvitorna stenhårt.

Vänd ihop alltsammans och frys in.

Bör tinas innan ätning.
Citera
2007-08-16, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
Om man dricker sockersötad Cola är man knäpp, därför dricker man Cola Light, som har en positiv effekt på fettförbränningen.

Äta glass, jovisst, gör det du om du vill.

Gör såhär för mättande och kolhydratfattig glass:

3 äggvitor
3 äggulor
3dl vispgrädde
1dl sötningsmedel

Vispa grädden till skum.
Vispa äggulorna tillsammans med sötningsmedlet.
Vispa äggvitorna stenhårt.

Vänd ihop alltsammans och frys in.

Bör tinas innan ätning.

notera att jag vill gå upp i vikt, inte tvärtom därför ikke cola light eller hemmagjord glass :P dock verkade den jävligt nyttig med alla äggen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in