Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-08-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmicke
I helvete (ursäkta mod) att jag backar ur. Du är du som är så (mod blir nog arg om jag skriver det). Dina krav på svar är så orimliga så det är löjligt. Som en 4-åring i sandlådan. Du bad mig läsa Lars Jansson's bok. Jag ville inte det men tog mig dock tid att läsa vad han och andra skrivit om honom. När jag nu framför underbyggd kritik mot Lars Jansson, som du vad jag förstår gillar, så orkar/vill/kan inte/har inte intelligens nog (sannolikt sista alternativet) försvara eller motsäga mina påståenden. Jag tror faktiskt SD skulle klara sig bättre utan din argumentation, som är obefintligt underbyggd, men ändå ställer du krav på andra ska leverera argument. Jag påstår jag har gjort det. Och jag har länkat till vissa som givetvis kräver en viss hjärnkapacitet för att förstå innehållet och dra slutsatser.

Jasså, du vill fortsätta att gagga på tomgång.

Man märker också att när dina argument ånyo tryter, så får det blir svordomar och andra desperata invektiv.

Och du tycker inte du backar ut?

Jaha, men det ju precis det du har gjort genom att inte svara på mina enkla frågor, förstår du verkligen inte detta??

Du skriver att "mina krav är orimliga".

Hur kan det då komma sig att Danska Inrikesministeriet har kunnat räkna ut vad dansk invandring- och asylmottagning belastar de danska skattebetalarna?
Om detta har jag skrivit förut, men dina PK-glasögon förblindar dig.

Jag råder dig att läsa Lars Jansson bok "Mångkultur eller Välfärd", men det "vill du inte", utan hänvisar till vad "andra" tycker, utan att du orkar bilda dig en egen uppfattning.

Och så hade jag ju en ny fråga som du heller inte kan svara på:
"Kan du nämna något större svenskt politiskt misslyckande än den svenska invandrings- och asylpolitiken och märk, då menar jag i hela den svenska historien?"

Vad gäller ordet "hjärnkapacitet", så ska du vara oehört ödmjuk inför det ordet, i det att det smakar fadd i din mun.

Så min vän, det blir som vanligt:

"Backa ut baklänges - med svansen mella bena"
Citera
2007-08-26, 01:56
Medlem
Spontant så känns denna debatt fruktslös.
Å ena sidan har vi killarna som ogillar invandrare och ser de direkta kostnader de för med sig.. och de indirekta kostnaderna i förläggningen.. d.v.s. uppehållstillstånd, flyktingmottagning, kommuner osv.
Å andra sidan har vi dem som propagerar för nyttan av invandring.

Båda har ungefär rätt.

Visst, dessa individer som inte är som oss, inte ser ut som oss och inte beter sig som oss. De kan vara lite jobbiga...

Samtidigt: de gör stor nytta, de flesta får jobb ( kolla SCB) bidrar till vår välfärd osv. Odiskutabelt utom för rena idioter.

Men... om man får för många icke-svenska element på en begränsad yta (läs förort lr dyligt) kan det bli ett problem.

Sann integration ( inlemmad med / del av) består enligt mig av en lika dos av välvilja av båda parter...

Inse.. världen förändras, och vi med den. Vi lever inte på ett slags 1950-tal med en likriktak kultur.
Därigenom inte sagt att de inte ska acceptera vår kultur. Passar det inte så kan de dra åt...
Citera
2007-08-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legitimerad
Spontant så känns denna debatt fruktslös.
Å ena sidan har vi killarna som ogillar invandrare och ser de direkta kostnader de för med sig.. och de indirekta kostnaderna i förläggningen.. d.v.s. uppehållstillstånd, flyktingmottagning, kommuner osv.
Å andra sidan har vi dem som propagerar för nyttan av invandring.

Båda har ungefär rätt.

Visst, dessa individer som inte är som oss, inte ser ut som oss och inte beter sig som oss. De kan vara lite jobbiga...

Samtidigt: de gör stor nytta, de flesta får jobb ( kolla SCB) bidrar till vår välfärd osv. Odiskutabelt utom för rena idioter.

Men... om man får för många icke-svenska element på en begränsad yta (läs förort lr dyligt) kan det bli ett problem.

Sann integration ( inlemmad med / del av) består enligt mig av en lika dos av välvilja av båda parter...

Inse.. världen förändras, och vi med den. Vi lever inte på ett slags 1950-tal med en likriktak kultur.
Därigenom inte sagt att de inte ska acceptera vår kultur. Passar det inte så kan de dra åt...

Debatten är givetvis inte fruktlös, då hade jag inte skrivit den.

Jag betalar en i likhet med andra skattebetalare världens högsta skatt och självklart vill jag veta vad jag får för mina surt förvärvade slantar och vart de tar vägen.

Vad betalar du i skatt föresten?

Och ännu har jag inte fått svar på min ursprungliga fråga + ny fråga i #86
Citera
2007-08-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Integralen
Debatten är givetvis inte fruktlös, då hade jag inte skrivit den.

Jag betalar en i likhet med andra skattebetalare världens högsta skatt och självklart vill jag veta vad jag får för mina surt förvärvade slantar och vart de tar vägen.

Vad betalar du i skatt föresten?

Och ännu har jag inte fått svar på min ursprungliga fråga + ny fråga i #86

Ja, nu har här gott några dagar och jag kan konstatera att jag inte kan få några svar på mina frågor.

Jag konstaterar vidare och jag inte heller får något svar på min fråga #2, dvs den i vilken jag frågar om det har begåtts något större svenskt misstag av våra politiker och då främst av folkpartiet, men framför allt av sossarna, att den misslyckade integrationspolitiken är det största politiska misstaget i svensk historia.

V.S.B.
Citera
2007-08-28, 19:27
Medlem
Ett-Nolls avatar
Du får inga svar på dina frågor därför att ingen här har kunskapen att svara på dom. Jag anar att du visste det redan innan du ställde dom så vad är ditt egentliga syfte med frågorna?
Citera
2007-08-29, 00:58
Medlem
kan det här vara något ?

Runt 170 miljarder

http://www.bgf.nu/danmark/dkkostn.html
Citera
2007-08-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robb@n
Runt 170 miljarder

http://www.bgf.nu/danmark/dkkostn.html

Javisst, nu börjar det likna något.

Nu får vi se hur/om nissarna ska ifrågasätta detta.
Men det gör de säkert.

Och märk väl!

Jag har aldrig ifrågasatt arbetskraftsinvandringen, som valoner, italienare, ungrare, finländare, jugoslaver m.fl., som kraftigt har bidragit till vår gemensamma välfärd och är assimilerade i det svenska samhället.

Det är också dessa som är mest förbannad på "bidragsinvandrare" med kastade/förstörda ID-handlingar (90,2%, källa Migrationsverket) och kostar oss skattebetalare enligt denna forskargrupp 172 miljarder per år!
Det är cirka 25% av vår statsbudget!
Bidragsinvandrarna som dessutom asar hit hela släkten som också vill bli försörjda av svenska skattebetalare till dödagar.

Detta är fullständigt sinnessjukt!
Citera
2007-08-29, 19:16
Medlem
Ett-Nolls avatar
Du verkar allmänt virrig och infantil. Kommer hit och ställer krav på att vi ska leta upp vad invandringen kostar när det i princip är en omöjligt uppgift.
Varför inte bara posta vad du egentligen vill tala om istället för att larva dig som du gör.

Visst, det kostar miljarder och åter miljarder, det är rent utsagt för jävligt.
Så vad vill du göra för att få bukt med problemet?
Vilka patenterade lösningar sitter du och ruvar på som inte redan ältas här 1000tals gånger?

Citat:
Ännu en envis typ

*suck*

Citera
2007-08-31, 01:21
Medlem
Citat:
Svenska skattebetalare betalar nu världens högsta skatt samtidigt som det läggs sparbeting på i stort sett alla samhällsfunktioner (sjukvård, skola, polis, rättsväsen etcetc.)

Varför specar inte regeringen statsbudgeten så jag kan se vart mina och andras skattepengar tar vägen?

Ok, välkommen till den riktiga världen, den, du vet: som alla vuxna männsikor lever i!!

De svenska skattebetalrna betalar INTE världens högsta skatt. (Se SCB)
Vilka sparbeting läggs? Tvärtom, det satsa på dessa områden i reda pengar.
"Regeringen" specar visst dessa pengar, se deras egen webbsida, finansen.

Sen är det ett faktum att invandringen (hade en känsla, rätta mig om jag har fel, att ditt inlägg är kopplat till detta) kostar staten pengar, flera MILJARDER varje år.

Räkna sen in vinsterna i BNP så ser du totalen... d.v.s den FAKTISKA kostnaden av vår invandring. (understiger vinsten)

Låt sen vara att vi inte gillar "Mohammed", men statistisk är han lönsam ur de allra flesta samhällssynpunkter.
Snälla, höj debattnivån.
Citera
2007-08-31, 21:36
Medlem
Citat:
Ok, välkommen till den riktiga världen, den, du vet: som alla vuxna männsikor lever i!!

De svenska skattebetalrna betalar INTE världens högsta skatt. (Se SCB)
Vilka sparbeting läggs? Tvärtom, det satsa på dessa områden i reda pengar.
"Regeringen" specar visst dessa pengar, se deras egen webbsida, finansen.

Sen är det ett faktum att invandringen (hade en känsla, rätta mig om jag har fel, att ditt inlägg är kopplat till detta) kostar staten pengar, flera MILJARDER varje år.

Räkna sen in vinsterna i BNP så ser du totalen... d.v.s den FAKTISKA kostnaden av vår invandring. (understiger vinsten)

Låt sen vara att vi inte gillar "Mohammed", men statistisk är han lönsam ur de allra flesta samhällssynpunkter.
Snälla, höj debattnivån.

För det första skulle jag egentligen anmäla dig för att du i #87 kallar mig idiot och att jag ogillar invandrare.
(En av mina bästa vänner är från Korea f.k.)

I inlägg #94 påstår du också att jag ogillar Mohammed.
Vad har du för belägg på det?

I övrigt är dina inlägg så vimsiga och fyllda med okunskap att det inte går att bemöta dem, utan att be dig förtydliga vad du egentligen menar.
Jag har dock försökt bemöta ditt #87.

I övrigt hänvisar jag till mina tidigare inlägg, där finns svar på dina frågor.

Jag avslutar: Höj debattnivån och framför allt LÄS PÅ, innan du skriver inlägg!
Citera
2007-08-31, 21:40
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Svenska skattebetalare betalar nu världens högsta skatt samtidigt som det läggs sparbeting på i stort sett alla samhällsfunktioner (sjukvård, skola, polis, rättsväsen etcetc.)

Varför specar inte regeringen statsbudgeten så jag kan se vart mina och andras skattepengar tar vägen?
Pengarna går till muslimerna och Palestina, så dom kan träna sina självmords-bombare att ta över Europa. Bakom hela beslutet står väl Måna Muslim och leder kampen för muslimerna...
Citera
2007-08-31, 21:55
Medlem
only humans avatar
Citat:
Snälla, höj debattnivån.
Endast 25 % av invandrarna från Mellanöstern och Afrika tillhör kärnarbetskraften. Det kan vara svårt att få de relevanta siffrorna då statistiken ofta inte tar hänsyn till personer i "åtgärder", förtidspensionärer etc.

Blogg med källhänvisningar:
http://www.ulfpettersson.se/2007/07/12/myten-om-den-restriktiva-flyktingpolitiken/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in