Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2007-08-31, 23:05
Medlem
jones58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integralen
Man märker också att när dina argument ånyo tryter[...]
svara på mina enkla frågor[...]
Danska Inrikesministeriet
Fattar du själv vad du snackar om? Jag har ännu inte fattat vad du argumenterar för, eller ens vad dina argument består av. Du upprepar samma fråga om och om igen, dvs vad invandringen kostat Sverige. Du kommer inte få något svar på FB bara för att Danska Inrikesministeriet en gång svarat danskarna på deras frågor. Var vill du komma...?

Stryker99..? Är det du?
Citera
2007-08-31, 23:09
Medlem
Galenzos avatar
Hittade denna precis. Vad invandringen kostar. Skriven 2006 om jag fattat det rätt. Har den varit postad på FB innan?

http://www.skattebetalarna.se/Templates/File1.aspx?PageID=e9e366cd-b2e8-475a-b021-f6a6d477b6b8

Ska bli intressant läsning...
Citera
2007-09-01, 00:17
Medlem
slippys avatar
O herregud..jag vet inte om jag vill läsa fortsättningen..

"De flesta av dagens invandrare med utomnordiskt medborgarskap får
uppehållstillstånd på grund av familjeskäl, 54 procent. 13 procent får uppehållstillstånd för
arbete, 9 procent för studier och 9 procent på grund av humanitära skäl. Endast 8 procent av
dem som fick uppehållstillstånd är flyktingar, kvotflyktingar eller har annat skyddsbehov,
enligt Genèvekonventionen (2005)."

Borde varit minst 80% på arbete. Resten får de fördela hur de vill för det skiter iaf jag i
Citera
2007-09-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jones58
Fattar du själv vad du snackar om? Jag har ännu inte fattat vad du argumenterar för, eller ens vad dina argument består av. Du upprepar samma fråga om och om igen, dvs vad invandringen kostat Sverige. Du kommer inte få något svar på FB bara för att Danska Inrikesministeriet en gång svarat danskarna på deras frågor. Var vill du komma...?

Stryker99..? Är det du?

"Fattar" du inte vad jag har argumenterat för i flera inlägg nu, så är det strong rek att du skriver i en annan sträng.
Alt. går och lägger dig.
Citera
2007-09-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
O herregud..jag vet inte om jag vill läsa fortsättningen..

"De flesta av dagens invandrare med utomnordiskt medborgarskap får
uppehållstillstånd på grund av familjeskäl, 54 procent. 13 procent får uppehållstillstånd för
arbete, 9 procent för studier och 9 procent på grund av humanitära skäl. Endast 8 procent av
dem som fick uppehållstillstånd är flyktingar, kvotflyktingar eller har annat skyddsbehov,
enligt Genèvekonventionen (2005)."

Borde varit minst 80% på arbete. Resten får de fördela hur de vill för det skiter iaf jag i

De siffrorna får tala för sig själv.

Jag har sagt förut och jag säger det igen:

"Svensk integrationspolitik är fullständigt sinnessjuk".
Citera
2007-09-01, 00:48
Medlem
slippys avatar
Om vi räknar lite enkelt.

55% arbetslösa utlandsfödda(enligt rapporten ovan). Siffran utlands födda inkl andra generationen uppgår till 1,4 miljoner.

Anta att ett genomsnittligt bidrag för att överleva ligger på 8000:- Hyra+3500+El+Försäkringar. Det är existensminimum.

1400 000 / * 0.55 = 770 000 arbetslösa invandrare

6 160 000 000 i månaden blir 73 920 000 000

73mdr kr.

Eftersom 630 000 faktiskt verkar arbeta så får vi räkna deras skattebidrag från kostnaden. Jag har inte en aning vad det kan bli men säg 20mdr kr.

Sen förbrukar de ju pengarna och betalar moms etc..fan det här blir för jobbigt att räkna ut korrekt men låt os höfta på 50mdr i bara bidrag. Utöver det ska de ju ha sjukvård, skolor, dagis, fängelseplatser, u name it.

Äh det här blev bara konstisgt men när snillet suttit och räknat för första gången på länge så kan jag lika gärna posta det.
Citera
2007-09-02, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Om vi räknar lite enkelt.

55% arbetslösa utlandsfödda(enligt rapporten ovan). Siffran utlands födda inkl andra generationen uppgår till 1,4 miljoner.

Anta att ett genomsnittligt bidrag för att överleva ligger på 8000:- Hyra+3500+El+Försäkringar. Det är existensminimum.

1400 000 / * 0.55 = 770 000 arbetslösa invandrare

6 160 000 000 i månaden blir 73 920 000 000

73mdr kr.

Eftersom 630 000 faktiskt verkar arbeta så får vi räkna deras skattebidrag från kostnaden. Jag har inte en aning vad det kan bli men säg 20mdr kr.

Sen förbrukar de ju pengarna och betalar moms etc..fan det här blir för jobbigt att räkna ut korrekt men låt os höfta på 50mdr i bara bidrag. Utöver det ska de ju ha sjukvård, skolor, dagis, fängelseplatser, u name it.

Äh det här blev bara konstisgt men när snillet suttit och räknat för första gången på länge så kan jag lika gärna posta det.

Ja, då verkar strängen lida mot sitt slut.

Här har kommit in många länkar och förslag om vad mina och andras skattepengar tar vägen, men en sak verkar uppenbar, att Sveriges misslyckade integrationspolitik (jag pratar alltså om den utomeuropeiska invandringen på slutet 80-tal och framåt) kostar astronomiska summor.

Och om detta ska vi ha klart för oss är inte dessa invandrares fel utan felet är våra svenska politikers och PK-etablissemangets frukansvärda naiva syn på invandringen och dess kostander.
Citera
2007-09-02, 16:43
Medlem
tyvärr kommer vi nog aldrig få tag i ärliga siffror på vad invandringen kostar sverige EGENTLIGEN...

men om ni hittar nått speciellt får ni gärna PMa mig =D
Citera
2007-10-08, 16:20
Bannlyst
Vad kostar den onödiga invandringen?

Skulle gärna vilja diskutera fram vad den onödiga invandringen kostar Sverige varje år.

Dvs invandrare som inte klarar av att försörja sig, är kriminella osv.

Man kan ju bortse från de invandrare som kan försörja sig och sköter sig, dom får ju gärna stanna, men vad blir kostnaden för de övriga?

Att börja dilla om "diskriminering" och dylikt är ju bara löjligt, de saknar kompetens helt enkelt och behövs inte på arbetsmarknaden.

Hur många är de? Vad kostar varje onödig invandrare?
Citera
2007-10-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boltzmann
tyvärr kommer vi nog aldrig få tag i ärliga siffror på vad invandringen kostar sverige EGENTLIGEN...

men om ni hittar nått speciellt får ni gärna PMa mig =D

Om Sd kommer in i riksdan kan de väl använda "Riksdagens utredningstjänst" - en tjänst för att ta reda på effekterna av olika policies. Används flitigt av partierna, men av nån anledning inte om invandringen...
Citera
2007-10-09, 08:22
Bannlyst
Ingen som har lust att räkna ut vad den onödiga invandringen kostar?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in