Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja, tala gärna om vilken person som jag är.
Att det kostar att ta emot invandrare är otvivelaktigt. Men att sedan försöka hitta en kostnad per år är infantilt och så korkat att jag inte ens orkar argumentera.
De invandrare som kom hit för typ fem år sedan som är nettobetalare ska de räknas som invandrare eller vill du bara räkna dem som kostar?
Tio år sedan?
Tjugo år sedan?
Hur vill du definiera en invandrare och kostnad? Jag är född av en då icke svensk medborgare på 60-talet i Sverige. Min pappa är svensk. Jag är alltså en invandrare. Jag är blond och blåögd, spelar ingen roll. Jag är en invandrare med era infantila redneckåsikter.
Ok, jag har tagit emot bidrag, jag var sjukskriven typ fem dagar 1997 tror jag. Idag betalar jag mer skatt än de flesta har i bruttoinkomst.
Invandringen till Sverige måste styras upp, det håller jag med om. Men att det finns bonnlurkar och rednecks som hela tiden ser invandring som det största problemet i Sverige, ja det är strutstaktik. Stoppa huvudet i sanden och se inte de riktiga problemen.
Här måste till ett viktigt förtydligande, som jag tyvärr missat!
Jag ber om ursäkt för det.
Obs!
Jag är inte emot invandrare som valoner, finländare, italienare, ungrare, jugoslaver m.fl., då dessa var
arbetskraftinvandrare och har bidragit enormt till svensk välfärd.
De invandrare jag är emot är
bidragsinvandrarna, som kommit hit på sent 80-tal och på 90- och 2000-talet, varav många, 92.2% (Källa: Migrationsverket) saknar ID-handlingar som de bl.a. kastat i Östersjön.
Som ett lysande exempel på vad jag menar är:
50% av alla irakier som kom till Europa valde att söka sig till lilla Sverige på 9 miljoner invånare.
Någonting är helsjukt i den svenska integrationspolitiken, det vet jag och speciellt du som tillhör arbetskraftinvandrarna!