2007-10-07, 20:09
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remslem
De skriver manuset.

Jag vet att de skrev manuset till frsta avsnittet, men de gjorde det inte till det andra avsnittet. Det skulle inte frvna mig om de inte kommer skriva s mnga fler manus d det frsta avsnittet var en pilot fr att introducera idn med serien.
Jag tror att idn r dlig vilket gr att avsnitten blir dliga ven om de lyckas f tag i bra manusfrfattare.
Citera
2007-10-08, 17:35
Medlem
Daniellows avatar
Jag tyckte det var lite lustigt, men inte verdrivet kul. Lite av en flopp kanske det r, men end en fin kvllstittande innan sngen

Till och med Fillips mamma har sagt att hon inte gillar programmet (hon r min Historia och Religions lrare) hon ppeka dock att det kanske inte r fr dom ldre mnniskorna utan mer fr 18-21 kanske.

vad vet jag
Citera
2007-10-08, 17:40
Medlem
Mm har sett dom 3 frsta avsnitten nu och visst det har sina stunder, men det r inte allt fr roligt nd. Frsta och andra avsnitten var bttre n det tredje iaf. Besviken p Hasse Aro, rsten r inte nog lik. Men GW Persson gillar jag iaf heh.
Citera
2007-10-10, 20:34
Medlem
NirvanAs avatar
r det nt avsnitt idag?
Citera
2007-10-10, 20:45
Medlem
Yeah!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
r det nt avsnitt idag?

http://kanal5.se/web/guest/epg?p_p_i...elIdChoice=338

Ja, 4/10.

Frsta avsnitten var sdr, tycker jag, men senaste avsnittet med "Snickeboa 4.0" och "The Revenge of tengil" fick mig att se fram emot nsta.

Astrid skmten r ju inte i klass med Elaka Sune och Rune, men helt klart godknda. De lyckades ju tolka Horace Engdal rtt bra ocks.
Citera
2007-10-10, 22:28
Medlem
Sbnr1s avatar
ren Skit!

D!
Citera
2007-10-10, 23:07
Medlem
Emetofilias avatar
"Myggan" - Iprenmannen gr ls p klassfestens dansgolv!

TV-serie: "Myggan" (Kanal 5)

En tanke slog mig tidigare d jag kollade igenom de tidigare episoderna av "Myggan"... Vet ngon vad den dr technolten heter som spelas d Iprenmannen gr loss p klassfesten och Lasermannen hailar fr fullt?

Det vore jvligt tacksamt ifall ngon nu vet vad det r fr lt jag sker!
Citera
2007-10-10, 23:50
Bannlyst
Kunde du inte frgat i Myggantrden?

I vilket fall s var det nog en remix av Lili och Sussies gamla dnga Oh Mama can't you tell. Den r vl frn 86-87 om jag kommer ihg rtt.
Citera
2007-10-11, 15:30
Medlem
brianmolkos avatar
Att de hackar p TV4 och Jan Scherman r det fr han gav Fredrik och Filip sparken eller s fr "Urskta rran" ?

Janne Janne Skjrtman
Citera
2007-10-12, 11:37
Medlem
Det hr r lngt ifrn tv-historia, lngt ifrn en succ och kunde gjorts mycket bttre p mnga punkter.

Men det r mycket snack om hur dligt och vrdelst det och tyvrr f som uppskattar ett frsk att gra en svensk-animerad tv-serie i ett format som aldrig gjorts frut. Ett avsnitt i serien kostar lika mycket som en rstskdis i Simpsons. Och man ska inte glmma att varken South Park eller Simpsons hittade rtt under de frsta ssongerna, det tog ett tag innan man experimenterat sig fram till rtt stil, och s tror jag ven det kan vara med en serie hr i sverige, om den fr chansen av tittarna och kanalen.

Jag vet inte om det blir bttre om det blir en till ssong, men jag tror att den stora uppmrksamheten har lagt fr mycket p komiken/Filip&fredrik och fr lite p experimentet som en animerad serie.
Citera
2007-10-12, 17:04
Medlem
mandcons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olika.
Det hr r lngt ifrn tv-historia, lngt ifrn en succ och kunde gjorts mycket bttre p mnga punkter.

Men det r mycket snack om hur dligt och vrdelst det och tyvrr f som uppskattar ett frsk att gra en svensk-animerad tv-serie i ett format som aldrig gjorts frut. Ett avsnitt i serien kostar lika mycket som en rstskdis i Simpsons. Och man ska inte glmma att varken South Park eller Simpsons hittade rtt under de frsta ssongerna, det tog ett tag innan man experimenterat sig fram till rtt stil, och s tror jag ven det kan vara med en serie hr i sverige, om den fr chansen av tittarna och kanalen.

Jag vet inte om det blir bttre om det blir en till ssong, men jag tror att den stora uppmrksamheten har lagt fr mycket p komiken/Filip&fredrik och fr lite p experimentet som en animerad serie.

Spot on!
Citera
2007-10-12, 17:33
Medlem
NirvanAs avatar
Senaste avsnittet var ju smst av de fyra hittils iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem