Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-27, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gräset
Jag tycker att serien är sådär. Riktigt kul ibland men stundtals bara barnsligt och plumpt.

Tycker dock att det var kul när Hasse Aro frågade lasermannen om han hade skjutit några svartingar på sistonde.

Blockbuster
Citera
2007-09-28, 00:54
Medlem
Nevyns avatar
Alltid härligt med serier som ifrågasätter etablissemanget.
Fredrik och Philip är en frisk fläkt på Tv och Kanal5 är en livräddare.
Citera
2007-09-28, 04:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Myggan representerar ju i mycket Flashbackhumorn (kön) så varför majoriteten är så negativa är lite förvånande, t.o.m dom kliniskt tråkigaste männirskorna på jorden = medlemmarna på "AlltOmTV" har enat insätt att det här är bra, & förmodlingen morsorna på "Familjeliv" ochså..skärp er på motsatt! & drick lite alkohol då så blir det säkert roligare som alla brukar resonera
splittrad meningslös referenshumor i snabbt tempo är jävligt kul enligt min åsikt & det här förtjänar en 4:a. Ingen i Sverige har ju heller prövat att blanda animationer med verkliga bilder & ljudeffekter som Myggan gör..
förebilden South Park brukade jag inte titta på, men dom gjorde väll det knappast på det här sättet?
Jag håller med i mångt och mycket. F & F hänger ju garanterat här på FB och med tanke på att många av skämten har samma tonart som den pubertala FB-humorn så är det en gåta varför så många skriver ner Myggan så enormt. Programmen är som tidigare nämnts underbältetorienterad referenshumor i snabbt tempo och eftersom spelet med animationer, verkliga filmklipp och ljudeffekter ofta är snyggt gjorda så tycker jag att det är en okej serie. Inget man köper på DVD, men helt okej med tanke på att det går på TV.

// Roger P.
Citera
2007-09-28, 04:52
Medlem
Skrt^s avatar
Det känns dock rätt överdrivet. Handlingen känns tom. Visst är det en del roliga skämt och så men överlag så är det tummen ner. Hittils.
Citera
2007-09-28, 07:26
Medlem
Trasigasts avatar
i vanliga fall älskar jag verkligen F & F men detta känns väldigt krystat. Jag måste erskänna mig ganska besviken
Citera
2007-09-28, 18:33
Medlem
Plastpåses avatar
Tycker iof folk klagar lite väl mycket på det. Tänk på alla andra program som gå på tv, fy fan vilken skit dom visar hela dagarna Myggan är helt klart värt att titta på lite slött så där, helt ok underhållning tycker jag.
Citera
2007-09-28, 18:36
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevyn
Alltid härligt med serier som ifrågasätter etablissemanget.
Fredrik och Philip är en frisk fläkt på Tv och Kanal5 är en livräddare.
Bara det att Wikingsson & Hammar är numera en del av etablissemanget...
Citera
2007-09-28, 20:14
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Tyckte att avsnitt nr2 var mycket roligare än det första, tror dock att jag skrev ett inlägg om detta igår? Minns inte. Kul med Timbuktus hiphop-låt:
Ja, jösses här ska pimpas, sen ska hela chassit fimpas, vi bygger värsta brudmagneten och Ebba ge mig en fet en.
Lasermannen var ju kul med sin laserpekare.

kul med heilar dansen och den brutna tyskan ..
Citera
2007-09-28, 21:53
Medlem
FoxHounds avatar
Tycker det är grymmt roligt , bästa fett-slickarn i partille
Citera
2007-09-28, 22:15
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
F & F hänger ju garanterat här på FB
Nää! för det finns ju ingen här som har nickname "Filip & Fredrik" med autentiska stjälvporträtt på sig stjälva
du vet när en kändis sitter på forum är det lag på att man skriver ut sitt riktiga namn för att bli igänkännd & få ryggdunkningar

http://www.alltomtv.se/member.php?u=334

http://www.flashback.org/member.php?u=163106

jag tycker iaff F & F borde träda fram nu! & likt militärjuntan i Burma krossa den upproriska stämmningen som råder mot Myggan i denna tråd
Citera
2007-09-28, 22:22
Medlem
Kilroy2s avatar
Verkligen ingen höjdare alls alltså.
Citera
2007-09-29, 01:11
Medlem
Tobies avatar
De första två avsnitten har varit rikitgt roliga faktiskt, kan fortfaranade inte sluta skratta åt när myggan tänkte fria till sitt livs kärlek sen är hon tillsammans med HIV-mannen,, eller så är det bara jag som har dålig humor men man kan ju knappt vänta till nästa avsnitt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in