2007-08-17, 02:26
Medlem
yajirobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Fast Mad Max r vl inte speciellt relevant i sammanhanget? Hller dock med om att det r bra filmer men det r en annan femma .

Hmmm tycker nog att dom kan nmnas i sammanhanget. Dystopi definierar jag varje fall som framtida mardrmssamhlle vilket jag i allra hgsta grad tycker att Mad max filmerna skildrar.
Citera
2007-08-17, 09:59
Medlem
Nemesis1s avatar
Equilibrium var jttebra! Frst tyckte jag den bara var en blandning av 1984 och The Matrix, men sen insg jag att det var en skitbra id att blanda ihop dessa filmer...

Logan's Run gillar jag ocks... Och The Island, som r vldigt lik Logan's Run men knns mer 2000-tal n 1970-tal...
Citera
2007-08-17, 10:02
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yajirobi
Hmmm tycker nog att dom kan nmnas i sammanhanget. Dystopi definierar jag varje fall som framtida mardrmssamhlle vilket jag i allra hgsta grad tycker att Mad max filmerna skildrar.
Ja, fast en dystopi behver inte vara i framtiden, en dystopi skulle lika bra kunna kunna vara fantasy eller en historisk film... Eller nutid, det finns ju sorgligt nog gott om dystopier ven i dagens vrld...
Citera
2007-08-17, 11:29
Medlem
knoxahs avatar
Har ju sett V for Vendetta (om den rknas) och den gillar jag verkligen. Nu tankar jag Equilibrium och hoppas p det bsta. Dominic Purcell.
Citera
2007-08-17, 12:01
Medlem
papa_ogens avatar
Equilibrium var helt ok, the island om det r filmen med blonda frschingen s var det en skitfilm.

Children of men r ju verkligen sevrd, V for Vendetta likas. Blade Runner r lika kult som den r bra faktiskt. Kommer nog inte p ngon film som inte r nmnd i trden dock, men gillar verkligen dystopi-rullar.

Vet inte om Dark City kvalificerar sig hr, men den r ju skn.
Citera
2007-08-17, 14:34
Medlem
Nlkts avatar
Laddar ner Equilibrium nu, ska nog se den ikvll.
Citera
2007-08-17, 14:52
Medlem
disco_volantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nålkåt
Laddar ner Equilibrium nu, ska nog se den ikvll.

Se den med Gusten och frga om han frstod den sen...
Citera
2007-08-17, 14:54
Medlem
Emp-snubbes avatar
V for Vendetta r sevrd och rtt tankvrd. Ganska lik Equilibrium dock i mnga aspekter. Ngon som vet om grundhistorien har tagit inspiration frn ngot ldre verk?
Citera
2007-08-17, 16:58
Medlem
Gamla Fahrenheit 451 (1966) tyckte jag var ruggigt bra! Vldigt lik 1984 frsts, men sevrd.

En annan, lite smre, p ungefr samma tema r vl Strange days (1995), som inte lngre handlar om framtiden. Rtt tafflig och ljlig story, milt frutsgbar, men snygg film och en ganska bra id.
Citera
2007-08-17, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
V for Vendetta r sevrd och rtt tankvrd. Ganska lik Equilibrium dock i mnga aspekter. Ngon som vet om grundhistorien har tagit inspiration frn ngot ldre verk?

Tanka originalserien?

Alan Moore brjade skriva V for Vendetta nr Thatcher kom till makten och brjade infra en alltmer stngd politik and so forth.

Suvern serie
Citera
2007-08-17, 23:38
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Filmen var tyvrr ganska ouppmrksammad nr den kom, antagligen fr att den har vissa likheter med The Matrix, vilket jag tycker r synd, eftersom jag personligen tycker att Equilibrium r en mycket bttre film.
Hade nstan glmt varfr jag undviker filmforumet.
Citera
2007-08-17, 23:46
Medlem
Heinzes avatar
Equilibrium r riktigt nice, jag gillar actionscenerna till skillnad mot TS, det ser riktigt snyggt ut. Eller ja, det var ju ett bra tag sedan jag sg den men jag har fr mig att scenerna r bra i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in