• 4
  • 5
2008-04-20, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Finns det ngra riktiga cyberpunk-filmer frutom "The Matrix"? Det finns en hel del animerade filmer och serier, men nr det gller spelfilmer s r det rtt tunt med cyberpunk. Tyvrr, mste jag sga, eftersom det r en av mina favoritgenrer nr det gller bcker och spel.

N, "Neuromancer" kommer ju nsta r (http://imdb.com/title/tt1037220/), tyvrr med stolpskottet Hayden Christensen i huvudrollen, men det kan ju bli bra i alla fall.

Tja johnny mnemonic finns ju.
Citera
2008-04-20, 13:06
Medlem
Equilibrium r en mycket bra film, riktigt vlgjord och jag fredrar den framfr The Matrix (ven om The Matrix hamnar p betyget 4/5). Har lst igenom trden nu och ftt mnga bra tips p dystopiska filmer

Det jag blev frvnad av r att ingen nmnt Sin City, enligt mig en av de bsta filmer som finns. Den utspelar sig i ett korrupt och vldsamt samhlle s jag tycker den tl att nmnas i denna trden. Dock r den ju s pass vlknd att alla kanske redan sett den. Hur som helst rekommenderarar jag den starkt!
Citera
2010-03-20, 00:31
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Det hr r en av mina favoritfilmer. Snyggt filmad, ett kallt och sobert och definitivt mycket genomtnkt bildsprk, vad gller allt frn material i klder till frgen - eller bristen p densamma - i vissa viktiga scener. Bra dialog som framfrs med knsla och inlevelse av fruktansvrt bra skdespelare. Sean Bean, Christian Bale och Sean Pertwee tillhr alla mina favoritskdisar, Emily Watson och Dominic Purcell gr mycket bra roller. Angus Mc Fayden och Taye Diggs gillar jag inte lika mycket, de hvar mest in en lnecheck. Ett par som verkligen gr sina roller bra dremot r Matthew Harbour och Emily Siewert, som spelar Prestons barn. Speciellt Matthew som sonen Robbie.

I vrigt, jvligt bra film, riktigt positivt verraskad. 9/10.
Citera
2010-03-20, 15:11
Medlem
Det finns en mycket bra ny film som heter "The Road" som r mycket bra
Citera
2010-03-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandmansthlm
Det finns en mycket bra ny film som heter "The Road" som r mycket bra

r den mycket bra?
Citera
2010-03-20, 17:13
Medlem
sprialks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ngon som sett Hardware ifrn 1990?
Jo, sg den d den kom, har sett den ngra gnger till sen dess.
Jag tyckte den var helt ok - Men jag har kompisar som tycker den e
helt vrdels. Jag gillar stmmningen i den, och den e bra gjort fr att
inte ha en enorm hollywoodbudget. Skdespelarprestationerna var vl sdr -
Vill jag minnas.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem