• 2
  • 3
2008-04-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxsie
Vet inte vad du har för utgångar på ditt grafikkort men jag kör min Samsung med VGA kabel mellan datorn och tv'n och DVI till min lcd monitor, klonar sedan bilden med Samsungen som primär bildskärm.
Ändra upplösningen till 1366x768 eller 1360x768 och klicka på source knappen på fjärrkontrollen tills bilden från datorn kommer fram.

S-video kabeln tycker jag du ska skippa nu när du har en lcd tv, du får mycket bättre bild från VGA eller DVI.

kör så åzzå och det funkar klockrent s-video känns lite förlegat speciellt när man har en lcd tv
Citera
2008-04-20, 16:57
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softar
Japp det är den, bara det att den itne har guldade kontakter osv, men den fungerar.
Aj, okej. Men vad gör det egentligen? Det handlar väl bara om "hållbarheten" inte kvalitén på bilden eller?
Citera
2008-04-23, 19:47
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softar
Kör med en DVI > Hdmi alt DVI > DVI kabel till TVN istället för S-video som är skit, om du itne har DVI på datorn så kör med VGA kabel.
Köpte en Hdmi kabel och en Hdmi-DVI adapter. Fungerar. Men jag får en jävligt kass bild.
Får lika dålig om jag kör Klona eller Dualview. Nån som vet hur man kan ändra?
Citera
2008-04-23, 23:03
Medlem
gumba91s avatar
Ändra bara upplösningen där du väljer om du vill ha klon eller utökat skrivbord. Du har väl hd-ready eller full-hd? hd-ready gör såhär: välj extended desktop och sedan 1280x720 och full-hd: extended och 1960x1080. bör blir riktigt fin bild.
Citera
2008-04-24, 16:42
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gumba91
Ändra bara upplösningen där du väljer om du vill ha klon eller utökat skrivbord. Du har väl hd-ready eller full-hd? hd-ready gör såhär: välj extended desktop och sedan 1280x720 och full-hd: extended och 1960x1080. bör blir riktigt fin bild.
Antar att den är HD-ready, det är inte full HD iaf. Tack, ska prövas!

Nu undrar jag hur jag får fram samma inställningsalternativ på min bärbara laptop med korkade Windows Vista som jag har på min stationära XP dator?
Citera
2008-04-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taszh
Antar att den är HD-ready, det är inte full HD iaf. Tack, ska prövas!

Nu undrar jag hur jag får fram samma inställningsalternativ på min bärbara laptop med korkade Windows Vista som jag har på min stationära XP dator?

så du vet inte ens om den är HD ready bör ju stå på Tv´n eller i instr-boken för den har du väl iaf kollat igenom

vista och XP skiljer sig lite så exakt vilka inställningsalternativ är du ute efter tro
Citera
2008-04-24, 21:55
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
så du vet inte ens om den är HD ready bör ju stå på Tv´n eller i instr-boken för den har du väl iaf kollat igenom

vista och XP skiljer sig lite så exakt vilka inställningsalternativ är du ute efter tro
Tja, helst så skulle jag vilja ha exakt samma menyer som det är i XP eftersom att jag kan dom. I Vista så hittar jag ingenting. Och jag är aldeles för lat och grinig för att leta...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in