• 1
  • 2
2007-08-16, 16:16
Medlem
taszhs avatar
Nu är jag så jävla trött på att klicka runt och leta efter guider å all skit för att få det här att fungera.

Jag har precis köpt mig en ny tv, en Samsung LE32S67. Jag ska spela upp film från datorn på den men får inte igång skiten... (har Nvidia grafikkort på datorn)

Jag har absolut ingen erfarenhet av det här från innan, och har ingen aning vad man behöver göra. Men det jag har läst i guider och sånt är att man bara helt enkelt kopplar datorn till TV'n via S-video sladd. Sedan går ska man tydligen bara gå in i Nview menyn och klicka i att man ska ha clone mode, och så ska skiten fungera.

När jag kopplar in S-video sladden så händer inte ett skit. Inte på datorn inte på TV'n.

Så nu undrar jag EXAKT vad jag ska göra och vad som ska hända när jag kopplar in den?

TV'n har både scart och svideo ingångar.
Citera
2007-08-16, 16:20
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taszh
Så nu undrar jag EXAKT vad jag ska göra och vad som ska hända när jag kopplar in den?
Om du har sladden i och har datorn igång så ska du se datorns "skrivbord" på TV:n (förutsatt att du tittar på rätt kanal).

Prova att använd TVTools.
Citera
2007-08-16, 16:28
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Om du har sladden i och har datorn igång så ska du se datorns "skrivbord" på TV:n (förutsatt att du tittar på rätt kanal).

Prova att använd TVTools.
Jo det kan man tro, men icke!
Vilka inställningar ska man ha gjort innan detta händer då?
Det enda som står på TV'n är "ingen signal"
Citera
2007-08-16, 16:49
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Vilka inställningar ska man ha gjort innan detta händer då?
Så här gör jag i alla fall:
Högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper och gå in på fliken inställningar.
Där ska TV:n visas som #2. Klicka på den och välj "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm".
Citera
2007-08-16, 17:06
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Så här gör jag i alla fall:
Högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper och gå in på fliken inställningar.
Där ska TV:n visas som #2. Klicka på den och välj "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm".
Aha okej, va dhänder då?
Är det som att man "klonar" dataskärmen så att man får upp 2 st?
Citera
2007-08-16, 17:18
Medlem
taszhs avatar
Det enda som händer är att jag får ett skrivbord som sträcker sig utanför bilden... får fortfarande "ingen signal" på TVän
Citera
2007-08-16, 17:36
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Aha okej, va dhänder då?
Är det som att man "klonar" dataskärmen så att man får upp 2 st?
Ja, ungefär så.
Dator-skrivbordet "sträcks ut" så att det även täcker TV-skärmen.
Sen är det bara att starta en film på PC och dra ut den över kanten PC-skärmen så syns det på TV:n.

(Det är svårt att förklara, men jag tror att du förstår vad jag menar.)
Citera
2007-08-16, 17:49
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ja, ungefär så.
Sen är det bara att starta en film på PC och dra ut den över kanten PC-skärmen så syns det på TV:n.

Jo, jag förstår. Det är ju det som händer för mig med, bara det att datorn inte verkar hitta TV'n. Men jag menar det är ju en ny TV, så det borde ju fungera... Right?
Citera
2007-08-16, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ja, ungefär så.

nu lånar jag tråden en skvätt.
som ovan nämner så är det precis likadant här, men vill inte ha det utsträckt utan se hela skrivbordet på teven. som en extern skärm.
what to do?
Citera
2007-08-16, 21:29
Bannlyst
snabb fråga bara, varför kör du s-video? den där tvn måste väl ha dvi, hdmi eller vga? vore inte det lite smidigare?
Citera
2007-08-17, 12:55
Medlem
taszhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammex
snabb fråga bara, varför kör du s-video? den där tvn måste väl ha dvi, hdmi eller vga? vore inte det lite smidigare?
jooo? ingen aning, vet inte vad det är för sladdar. DEt är det att jag har en svideo sladd liggandes, så jag använde den. Försökte använda den...

Men vad är det för skillnad på s-video och de du sa?
Citera
2007-08-17, 19:26
Medlem
FL10s avatar
taszh gå in på tv- menyn och ändra inställningarna på den av ingången du använder till S-video. S-video brukar vara på AV3 sitte roftast på sidan eller fronten av apparaten. De två andra brukar sitta i baken på den. så sätt in sladden och ändra inställningarna till S-video
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in