2007-08-15, 15:40
Medlem
tjena, min ibbok g4 12" blir strömförande när jag har nätsladden ikopplad, varför då?

de kittlar på de yttre metalldelarna, lock-öppnaren,och metallringarna till skruvarna(fötterna) under datorn, varför e de såhär?
Citera
2007-08-15, 16:30
Medlem
disco_volantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aekiey
tjena, min ibbok g4 12" blir strömförande när jag har nätsladden ikopplad, varför då?

de kittlar på de yttre metalldelarna, lock-öppnaren,och metallringarna till skruvarna(fötterna) under datorn, varför e de såhär?

jordfel någonstan eller nåt kanske...hursom helst så ska du nog lämna in den.
Citera
2007-08-16, 16:06
Medlem
Blåfisks avatar
Det är samma sak med PowerBook, iPod Mini och iPod Nano g2. Ska tydligen bero på att det inte finns någon jord i laddaren, utan bara + och -.

Har själv fått mig en jävel av skruvarna i skärmen en gång
Citera
2007-08-16, 16:19
Medlem
Citat:

Obs!
Detta felet inträffade på min Ibook g4 13" 2 dagar innan senaste superbowl. På natten under superbowl brann datorn då kontakten ifrån moderkortet som laddar batteriet började brinna. Lämna inte datorn utan tillsyn med DC inkopplat. Förövrigt var min ibook ute på auktion och tack vare felet torskade jag 4000:- vilket var trist.
Citera
2007-08-18, 11:35
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

En liten fråga, sitter den i ett jordat uttag?

Det är dock normalt med en liten kittlande känsla som Blåfisk sade.
Citera
2007-08-19, 14:42
Medlem
jepp den sitter i ett jordat uttag... nu vart jg rädd att de ska börja brinna här, ska inte lämna sladden i nå mera när jag inte e around!

men vafan varför har apple gjort en sådan miss?
Citera
2007-08-19, 16:34
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
jepp den sitter i ett jordat uttag... nu vart jg rädd att de ska börja brinna här, ska inte lämna sladden i nå mera när jag inte e around!

men vafan varför har apple gjort en sådan miss?

Lär ju eg inte vara en miss utan mera enstaka fel som uppstår i en viss skala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in