• 1
  • 2
2007-08-14, 22:13
Medlem
Gör det någon skillnad (luktmässigt i rummet) om man blåser och håller cigaretten precis framför fläkten så att all rök dras in i fläkten?
Citera
2007-08-14, 22:20
Medlem
BrainDisorders avatar
Eftersom det fortfarande luktar rök hos folk som gör så, så dras ju uppenbarligen inte allt in.

Då ser jag hellre att man öppnar ett fönster och röker ut genom där, även fast inte allt åker ut.
Du förstör tapeter och tak och sånt..
Citera
2007-08-14, 23:12
Medlem
Trazigs avatar
Jag rökte förrut kasnke 5-6 cigg om dagen inne under fläkten, sen hade jag ett fönster öppet dygnet runt så lukta det inge cigg lukt iaf.
Citera
2007-08-14, 23:43
Medlem
mahutma_homos avatar
ja det gör stor skillnad. om man har en ordentlig kåpa runt och sitter med cigaretten precis under och tillräckligt långt upp, samt blåser ut röken på ett kontrollerat sätt. vet av erfarenhet då min far är militant ickerökare. han skyr cigarettrök likt pesten.

det här är ungefär 95% effektivt. de resterande procenten vädrar man ut på nån minut. tittut! röka i fönster resulterar allt för ofta i att röken blåser innåt istället för utåt.
Citera
2007-08-14, 23:58
Medlem
Yummas avatar
Annars så har jag en polare som insisterade på att röka i duschen med fläktarna på och varmt vatten ångande. Även fast han bor ensam så kör han på det. Iofs så va det feting vi rökte men det döljde lukten ganska bra.

Är det tjuv rökning eller att du inte vill att det luktar rök i lägenheten?
Citera
2007-08-15, 14:05
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trazig
Jag rökte förrut kasnke 5-6 cigg om dagen inne under fläkten, sen hade jag ett fönster öppet dygnet runt så lukta det inge cigg lukt iaf.

Det var inte så att du inte kännde det för att du vant dig vid lukten?
Citera
2007-08-15, 14:26
Medlem
wigwaggles avatar
Utomhus tack... Tobakslukten från fläkten är lika disgusting. Lägg ner att röka tobak äckligt. Jag har träffad en del tjejer i mitt liv men rökare gå fet bort.
Citera
2007-08-15, 15:39
Medlem
Heinekens avatar
Friheten man får av att röka inomhus är möjligheter såsom att röka avslappnat framför TVn tillsammans med sin morgonkaffe, sitta vid datorn och tända en cigg till ett parti minröj, eller att ta en cigg till sin skitstund. Att ställa sig vid en fläkt är ju inte så avslappnande som det låter, tycker jag. Jag röstar på att ta en promenad med sin cigarett istället- om det nu kniper. Eller tajma in det med affärsbesök eller kafébesök.
Citera
2007-08-15, 15:53
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heineken
bläää

på sommaren duger det ju att gå ut och ta en cigg, det är ju till och med trevligare men vintern då? när man är trött så är det inte kul att behöva ta på sig alla kläder och stå i 10 minus bara för en sketen cigg.
Citera
2007-08-15, 16:03
Medlem
(:D)s avatar
är det verkligen så jävla jobbigt att ta
några steg utanför dörren? ev. fönstret

Citera
2007-08-15, 16:51
Medlem
mahutma_homos avatar
inte om det är vid ett tillfälle eller på sommaren då man bara kan ta ett steg ut. men om man röker 15 cigg om dagen på vintern så är det ganska störande efter ett tag. det är ett evigt på och avklädande, alternativt stå och skaka i 6 x 15 minuter. då föredrar jag fläkten!

fast jag brukar röka tobak ur min bong nu för tiden. det luktar inte lika mycket som cigg så man kan röka inomhus om man har ett fönster öppet.
Citera
2007-08-15, 17:01
Medlem
grens avatar
Det är lite skillnad på fläkt och fläkt. Många fläktar har bara någon form av fettfilter och röker man därunder så kommer röken bara flyga rakt igenom fläkten och ut i rummet igen.

En fläkt som är kopplad till ett ventilationssystem fungerar bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in