2007-08-14, 20:47
Medlem
Bachauss avatar
Mitt windows tar 3.8gig på min hårdisk (har förnärvarande 4,7 gig på den). Hårddisken är partitionerad så jag behöver hjälp med en av dessa två saker:

1. Windows tog ca: 1gig tidigare, nu har det därför svält extremt. Hur skall jag kunna tömma mappen på onödig info? Minska windows utrymme

2. Kan jag öka utrymmet på denna hårddisk genom att "flytta" utrymme från den andra? D.v.s hårdisken har 80gig och windows hårddisken har 4.8gig av de 80gig. Kan jag flytta över utrymme från den ena, till den andra?

Tack för hjälpen!
Citera
2007-08-14, 20:51
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bachaus
Mitt windows tar 3.8gig på min hårdisk (har förnärvarande 4,7 gig på den). Hårddisken är partitionerad så jag behöver hjälp med en av dessa två saker:

1. Windows tog ca: 1gig tidigare, nu har det därför svält extremt. Hur skall jag kunna tömma mappen på onödig info? Minska windows utrymme

2. Kan jag öka utrymmet på denna hårddisk genom att "flytta" utrymme från den andra? D.v.s hårdisken har 80gig och windows hårddisken har 4.8gig av de 80gig. Kan jag flytta över utrymme från den ena, till den andra?

Tack för hjälpen!

1: Testa att rensa i Lägg till/ta bort prgoram i kontrollpanelen.

2: Partition Magic kan lösa den biten för dig. Googla fram det eller besök en tracker.
Citera
2007-08-14, 23:29
Medlem
DeGes avatar
Töm systemåterställningspunkterna också. Onödigt att spara alla
Citera
2007-08-14, 23:31
Medlem
Bachauss avatar
Självklart har jag gått igenom alla program som jag har installerad. De flesta är däremot på en annan hårddisk. Nu när jag avinstallerat massvis så märks inte ngn skillnad på storleken, tyvärr..
Skall kolla upp partition magic. Tack för de rådet!
Citera
2007-08-14, 23:40
Medlem
sicnexs avatar
tömt papperskorgen?
tillfälliga internetfiler?

ett problem jag hade med mor och fars dator förut var att loggmappen för drwatson svällde över alla breddar, fick rensa den med jämna mellanrum
Citera
2007-08-14, 23:45
Medlem
Du har säkert en hel del skräp i tempmapparna. Töm både den som ligger i en undermapp i document and settings och den som ligger i i C:Windows.
Citera
2007-08-14, 23:59
Bannlyst
Cluster Storlek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här