2007-08-14, 20:47
Medlem
Bachauss avatar
Mitt windows tar 3.8gig p min hrdisk (har frnrvarande 4,7 gig p den). Hrddisken r partitionerad s jag behver hjlp med en av dessa tv saker:

1. Windows tog ca: 1gig tidigare, nu har det drfr svlt extremt. Hur skall jag kunna tmma mappen p ondig info? Minska windows utrymme

2. Kan jag ka utrymmet p denna hrddisk genom att "flytta" utrymme frn den andra? D.v.s hrdisken har 80gig och windows hrddisken har 4.8gig av de 80gig. Kan jag flytta ver utrymme frn den ena, till den andra?

Tack fr hjlpen!
Citera
2007-08-14, 20:51
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bachaus
Mitt windows tar 3.8gig p min hrdisk (har frnrvarande 4,7 gig p den). Hrddisken r partitionerad s jag behver hjlp med en av dessa tv saker:

1. Windows tog ca: 1gig tidigare, nu har det drfr svlt extremt. Hur skall jag kunna tmma mappen p ondig info? Minska windows utrymme

2. Kan jag ka utrymmet p denna hrddisk genom att "flytta" utrymme frn den andra? D.v.s hrdisken har 80gig och windows hrddisken har 4.8gig av de 80gig. Kan jag flytta ver utrymme frn den ena, till den andra?

Tack fr hjlpen!

1: Testa att rensa i Lgg till/ta bort prgoram i kontrollpanelen.

2: Partition Magic kan lsa den biten fr dig. Googla fram det eller besk en tracker.
Citera
2007-08-14, 23:29
Medlem
DeGes avatar
Tm systemterstllningspunkterna ocks. Ondigt att spara alla
Citera
2007-08-14, 23:31
Medlem
Bachauss avatar
Sjlvklart har jag gtt igenom alla program som jag har installerad. De flesta r dremot p en annan hrddisk. Nu nr jag avinstallerat massvis s mrks inte ngn skillnad p storleken, tyvrr..
Skall kolla upp partition magic. Tack fr de rdet!
Citera
2007-08-14, 23:40
Medlem
sicnexs avatar
tmt papperskorgen?
tillflliga internetfiler?

ett problem jag hade med mor och fars dator frut var att loggmappen fr drwatson svllde ver alla breddar, fick rensa den med jmna mellanrum
Citera
2007-08-14, 23:45
Medlem
Du har skert en hel del skrp i tempmapparna. Tm bde den som ligger i en undermapp i document and settings och den som ligger i i C:Windows.
Citera
2007-08-14, 23:59
Bannlyst
Cluster Storlek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här