2009-11-27, 06:58
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walter_Sobchak
Om jag nu inte minns fel men för att få tillgång till Laidback delen i cannabis forumet så måste man väl ha skrivit 200 inlägg. Om man skulle ta bort de så att alla kan skriva där så skulle de ju minska med en massa ot osv, som dyker upp lite här och var.
Det är inte en LB-del i Cannabis, utan det är en cannabisdel i LB. Alltså går det inte att ta bort spärren utan att öppna hela Laidback.
Ett förslag som har diskuterats har varit att ha en miniLB i Cannabis.
Citera
2009-11-30, 23:52
Medlem
Att "rösta" på inlägg.

Förlåt på förhand om någon redan skrivit detta!
Det är bra att folk har så många synpunkter på onödiga inlägg, och jag tror jag har kommit på en lösning.

Jag tror man hade kunnat undvika detta genom att man kan rösta för eller emot ett inlägg, och den som har mest röster FÖR kommer högst upp och den som får flest EMOT sig kommer längst ner. Då borde dem (rent logiskt) mer seriösa inläggen komma högre upp inte sant?

Givetvis behöver det inte vara just FÖR och EMOT, utan något liknande som gillas/ogillas..

En annan grej är att om folk svarar på andras inlägg som din i sin tur har skrivit för att svara på topicen så kanske dem borde hamna på samma plats?

Tack för mig.
Citera
2009-12-01, 00:45
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusJohansson
Förlåt på förhand om någon redan skrivit detta!
Det är bra att folk har så många synpunkter på onödiga inlägg, och jag tror jag har kommit på en lösning.

Jag tror man hade kunnat undvika detta genom att man kan rösta för eller emot ett inlägg, och den som har mest röster FÖR kommer högst upp och den som får flest EMOT sig kommer längst ner. Då borde dem (rent logiskt) mer seriösa inläggen komma högre upp inte sant?

Givetvis behöver det inte vara just FÖR och EMOT, utan något liknande som gillas/ogillas..

En annan grej är att om folk svarar på andras inlägg som din i sin tur har skrivit för att svara på topicen så kanske dem borde hamna på samma plats?

Tack för mig.
Det skulle aldrig funka, för hur skulle du då kunna se när det kommer nya inlägg om sorteringen sköts via röstning?
Dock skulle kanske röstning kunna funka på så vis att man kan rösta ner inlägg som inte håller måttet, så som oneliners och "+1"-inlägg. Hur detta ska funka i praktiken vet jag tyvärr inte.
Citera
2009-12-01, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusJohansson
...
...

Att kunna rösta på inläggen tycker jag inte är en dålig idé men att sortera efter positiva röster blir nog bara rörigt.
Men visst, att kunna rösta på kommentarer som på youtube, videosift och många andra siter brukar funka ganska bra för att få en överblick på vilka kommentarer man kan ignorera.

På Drugs-forum.com har dom gjort så att man kan göra en kort kommentar där man skriver vad som va bra med inlägget och så ger man ett betyg (om jag har fattat det rätt). Ta en titt där det står "Reputation Comments on this post" längst ner på vissa inlägg : http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=104265

Ett till alternativ jag kom att tänka på är att betygsätta trådarna, tex 1-5 stjärnor och då kan man lätt rösta ner trådar som innehåller skit, som t.ex. idiotiska trådar skapade av troll. Då får man en snabb överblick av hur bra och intressanta trådarna i en forumdel är.

Alla sätten kan väl missbrukas av användarna men det är bra mycket lättare att låta användarna göra ett OK jobb istället för att moderatorer ska jobba som galningar för att sortera igenom all skit.
Citera
2009-12-01, 01:44
Medlem
avans avatar
Vi som inte röker gör oss bäst i att hålla oss därifrån, för vi ligger långt ifrån den intellektuella nivån som besitts av skaran som hänger därinne.

Det är bara att gå in och titta i forumet så ser man briljanta trådstarter, startade av tänkare i klass med stora grekiska filosofer. För vad kan man annars säga om trådstarter i denna stilen

Vad är bäst, röka ensam eller med vänner?
Vad har du på dig när du röker?
Vad för musik har du på när du röker?
Hur sitter du när du röker?
Vad tänker du på när du röker?
Hur blir du när du röker?
Vilka personer vill du röka med?
Röker du med vänster eller högerhanden?
Någon annan som tycker det är skönt att skita pårökt?
Vilka dagar är det goast att röka?
Vad är det dummaste du tänkt när du vart pårökt?
Har du strumpor på dig när du röker?
Vad för ord använder du om cannabis?
Vad gillar du att äta när du röker?
Vad är det mesta ni ätit höga?
Varför nojjar cannabis rökare ?
Varför gillar jag cannabis mer än alkohol?
Hur tar jag reda på om grannen röker på?
Vad ska man göra när man röker på?

Ja ni ser.. Det är verkligen intressanta ämnen värda att lägga en extra tanke på. Visst, några av ämnena har jag hittat på nu. Men det gör ingenting, de är inte ens i närheten av så intelligenta de (icke-)ämnen en cannabisrökare kan komma på att diskutera. Det som slår mig mest är vilka människoälskare dessa trådstartare måste vara som verkligen innerligt intresseras sig för sina fellow stoners och verkligen in i minsta detalj vill ta reda på allt om hur dessa gör och beter sig.

En annan kanske ser det som trådstartare som försöker hitta ett ämne som kan ge många svar, för i en 16årings värld så genererar det e-penis att ha en tråd på fler än 2 sidor. I dessa trådar kan man också öka sin postcount genom att ställa fler dumma frågor och kommentera andras meningslösa svar. Men det tror verkligen inte jag kan jag lova!

Släpp tänkarna loss det är våååååår
Citera
2009-12-01, 08:09
Medlem
Det enda bra med vintern är att man slipper färskingarna på forumet då inte så många gör sin cannabis-deput på VINTERN.
Men jo, jag tycker absolut en höjning hade behövts...
Känns som att ingen har något intressant att posta, bara massa smågrejer som skulle kunna ha passat in på Noobfrågorna...
Citera
2009-12-26, 19:11
Medlem
BilboBus avatar
Nej nu är även jag riktigt less. Jag kunde tolerara den lilla färskingen som jag var en gång i tiden. De idiotiska trådarna som existerade sög man åt sig den lilla kunskapen som erfarades i trådarna. Men om man istället hade ett något seriöst CB forum skulle ALLA tjäna på det, Släng dessa one-liners postwhore i något subforum eller ta bort de helt. De tillför endast meningslösa posts som man tvingas traggla igenom för att faktiskt efter sidor av brutalt trams hitta något vettigt skrivet utav en person som inte verkar vara under 18, brutalt efterbliven, mentalt bakåtsträvande osv.

Jag brukar RP folk som trollar, tramsar, startar trådar som är så idiotiska eller redan finns 2000x utav dessa. Bör man även säga åt dessa post-whores? De förstört ju faktiskt en stor del utav CB forumet. Att det är vinter är ingen egentlige fördel då sitter masssa idioter(spammare m.fl) hemma i sinna insnöade hus och bara skriver trams och således förstår min kvalitets tid spenderad på Flashbacks Cannabisforum.
Citera
2010-11-11, 21:01
Medlem
Aquabots avatar
Gick nyss in i Cannabis för att se om det postats något intressant, men icke... Det första jag ser är två kranfisketrådar, båda hade rapporterats men en av dem hade varit igång i snart ett dygn utan att något hänt. Hittade snabbt tre andra felpostade trådar som jag rapporterade, en nybörjarfråga, en kändissvaller och en till som hörde hemma i Drogakuten.

Vad har hänt? Är det någon moderator som lagt av eller är allihopa på semester? Jag tyckte att Cannabis fick ett rejält lyft ett tag, men nu verkar det som att det är nere på en bottennivå igen.
Citera
2015-12-29, 12:47
Medlem
Jag tycker definitivt tumskruvarna borde spännas åt en del, inte bara i cannabisdelen (även om den nog är värst), utan alla drogsektioner. För mycket "hallå om man dricker en monster nrä man är fett kickad vad händer??: PP:P :P XD".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in