2007-08-14, 19:57
Medlem
Hej.

Har lite funderingar kring den explosionsartade nyetableringen i stockholm av thairestauranger.
Jag menar, dessa ser ut att i mnga fall drivas av en ung thailnsk tjej.
Restaurangkunskaperna kanske finns, men hur kan dom egentligen finansiera detta.
Trots allt kostar ju en restaurang vanligtvis inte under 1 million.

Kan det vara uppbyggt p samma stt som nr kineserna etablerade sig i stockholm, vilket till stor del finansierades via dyra leverantrsln av garen till Arno Holm.

Om s r faller vem str isfall bakom detta?
Vet att det finns en stor thaimatleverantr i Gteborg, kan de vara inblandade.
Ngon som har insyn i thaivrlden?
Citera
2007-08-14, 20:06
Bannlyst
Klart det r s eller att man anvnder dom till nt annat,en fasad fr att dlja brott.Har aldrig hrt en kinesrestaurang g i konkurs s nt r i grningen.
Och har ingen klla men lyssnar p mitt hjrta.
Citera
2007-08-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BLEDA
Klart det r s eller att man anvnder dom till nt annat,en fasad fr att dlja brott.Har aldrig hrt en kinesrestaurang g i konkurs s nt r i grningen.
Och har ingen klla men lyssnar p mitt hjrta.

Vi hade en hr i stan som gick i konkurs. Men det var p grund av att han som hade stllet hade fifflat lite fr mycket med pengarna.
Citera
2007-08-15, 21:02
Medlem
hilltops avatar
har aldrig hrt att thai maffian har etablerat sig i sverige, mina tankar om detta r nog att det r sk svennson som taggit hem sin hora frn semestern och eftersom hon ej kan f jobb s r det ltt att ppna en thairesturang.
S tror han att han ska tjna pengar o hon har nt att gra.

Jag knner tv killar som taggit hit sina tjejer/horer o bda dom har ppnat thairesturang, sen har 1 annan ppnat thaimassage, o kan lova att i dessa fall finns ingen maffia bakom !
Citera
2007-08-16, 09:42
Medlem
alkokanes avatar
Dom jag knner startade sina genom att g ihop flera eller att lna helt enkelt pengar av banken...
Att de skulle finnas en thai maffia tror jag inte ett skit p!

De finns bra mnga italienare i sthlm som har restauranger men de behver fan inte betyda att italienska maffian ligger bakom !!!
Citera
2007-08-16, 10:52
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hilltop
har aldrig hrt att thai maffian har etablerat sig i sverige, mina tankar om detta r nog att det r sk svennson som taggit hem sin hora frn semestern och eftersom hon ej kan f jobb s r det ltt att ppna en thairesturang.
S tror han att han ska tjna pengar o hon har nt att gra.

Jag knner tv killar som taggit hit sina tjejer/horer o bda dom har ppnat thairesturang, sen har 1 annan ppnat thaimassage, o kan lova att i dessa fall finns ingen maffia bakom !
HAHAHA!!! Hller med dig, hororna blir rumsrena och ppnar restauranger i det nya landet...
Citera
2007-08-16, 15:41
Medlem
Germanswede79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEWEREWOLF
HAHAHA!!! Hller med dig, hororna blir rumsrena och ppnar restauranger i det nya landet...

Sade avkomman till en hora.
Citera
2007-08-16, 16:05
Medlem
ztorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanswede79

Thailndare brukar slja fint grs.
Citera
2007-08-16, 16:10
Medlem
hilltops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztorm

Thailndare brukar slja fint grs.

i sverige eller? aldrig sett eller sprungit p, om du pratar grset i tahialnd, s vet du ej va bra grejor r.....

Har bott mnga r i thailand, aldrig sett riktigt bra grs....
Citera
2007-08-16, 18:25
Medlem
Germanswede79s avatar
Mitt Troligtvis Sista Inlgg Hr.

Citat:
Ursprungligen postat av Germanswede79

Fanken ocks! Dr brast humret igen och man beter sig tillflligt som ett barn, allt pga dessa intelligensbefriade rasister.
N rligt talat r det vldigt korkat att man sitter och slsar bort tid p forum som Flashback dr det sitter en massa bittra, arga och korkade individer utan ett vettigt liv, nnu mer korkat att man bde medvetet och omedvetet letar upp just de forum som man vet skall innehlla snt folk man avskyr mest och drmed skriverier man retar sig p mest.
Jag har tnkt efter och inser att det bara r dumt att jag som mr bra som person skall sitta och tjafsa med bittra typer som med eller utan min medverkan nd mr sjlsligt dligt. Dessutom r det ett oerhrt slseri med tid d jag verkligen behver anvnda min fritid till att frbereda min dams terkomst frn Thailand, hon har som jag kanske ej nmnt enbart varit hr p sex mnaders visumbesk och nu skall jag ordna med strre lya och en massa vrigt fr att allt skall bli bra.
Kan ju inte sitta hr som en pubertetsnisse och knasa med folk man nd skiter i nr det gller verkligheten.
Bestmt mig fr att lgga ned det hr fjanteriet som ftt alldeles fr stort utrymme sedan min tjej kte, gr jag inte det s kommer det helt klart pverka s att lsklingen fr vnta lngre tid p att f terkomma, aldrig varit meningen men det r ett faktum att s r det.
Blir nog ej att jag avslutar medlemskapet just idag d jag vill besvara ett personligt medelande frn en trevlig filur vilket jag dock inte orkar gra idag d jag r rtt trtt samt vill lgga ned mer mda och tanke bakom ett sdant svar. Till mnga fjantar p flashbacks forum kan man ju haspla ur sig nstan vad som helst utan att behva bry sig men trevligt folk br f ett gott svar.
Blir nog dock inte kvar lngre n tills slutet p veckan s till de bittra skitarna sger jag bara "suck" samt att jag tyvr inte kan sga att jag tycker synd om er trots att jag vet att ni mr dligt pga er bitterhet, jag r nmligen inte tillrckligt sentimental p den punkten.
Till er normala trevliga individer som trots allt ocks existerar ven p ett udda forum som Flashback s vill jag nska lycka till men samtidigt uppmana till att inte dsla fr mycket tid p Flashback, det r inte ett vidare sunt stlle och ven om man inte br sitta p andra forum p internet alltfr ofta och lnge heller s r detta ett stlle det samlas ovanligt mycket skumt folk p och sdant r inte alltfr nyttigt att utstta sig fr i lngden.
Ett forum dr bde nazism, pedofili, sexkp, kvinnomisshandel och allt mjligt annat sjukt nstan blivit rumsrent r inte nyttigt fr sjlen, det drar automatiskt till sig de vrsta avarterna bland mnniskor, ven om det ven finns normalt folk ocks naturligtvis.
Tack fr mig./Mvh Germansede79
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in