2007-08-17, 22:46
Medlem
Flikens avatar
I arabländerna hade det ju blivit offentlig stenkastning och handavhuggningar med rostiga sablar föjlt av dom klassiska ALLAH AHKBAR vrålen .Förstår då inte varför det e sådan diskussion om hurvida det är rätt eller ej att äta rakt från butiken ? Trodde vi västerlänningar var med civiliserade..? Detta gäller ju då inte bara en sån simpel sak som rättfärdigheten i att snatta en banan åt sin gnälliga lilla unge , utan även andra idiotiska saker ( som redan tagits upp i av Roger) tex matvanor och dylikt. Hur svårt kan det vara att laga vanlig nyttig mat egentligen ?? Tillhör ju allmänbildning förfan..

Varför prövar du inte att posta detta gyllene inlägg på hemsidans forum Roger? Skulle vara ytterst roande att se deras respons.

Sen så kan man ju fråga sig vad du gör där inne överhuvudtaget?
Citera
2007-08-23, 17:34
Medlem
Herr Butts avatar
Bra åsikter Roger, håller med till 100%. Såg även att du skickat in detta till Aftonbladet.
Citera
2007-08-23, 18:08
Medlem
jomenvisst84s avatar
Roger P, klockren som vanligt.

Håller helt med att daltandet gått många steg för långt, blir förbannat irriterad på kompisars kärringar som för det första beter sig otroligt egoistiskt när dom är gravida, (detta gäller mest vid första graviditeten, när tredje ungen är på väg beter dom sig nästan som vettiga människor) och för det andra tror dom helt plötsligt fått nya rättigheter så fort det lilla bajspaketet tittat ut.

När jag väl får barn ska jag banne mig se till att ungen ska veta hut och morsan likaså. Blir mörkrädd när man sett hur gravida kinnor/förstagångsmorsor kan beté sig.
Citera
2007-08-23, 21:16
Medlem
Avon Barksdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Butt
Bra åsikter Roger, håller med till 100%. Såg även att du skickat in detta till Aftonbladet.
http://www.flashback.org/showthread...20#post8115120
Citera
2007-08-23, 21:58
Medlem
Ibland, ibland så är du min idol Roger
Citera
2007-08-25, 00:05
Medlem
vrooms avatar
Ja jävlar

Här satt jag och var skogstokig över djäulvskap som märkliga chefer ställer till med på jobbet en sen Fredagskväll

Sen kommer Roger Persson och därefter vet jag fan i mig hur jag ska känna. Underbart skrivet

Tack Roger. Jag kommer att kunna somna ytterligare en natt med ett genuiint leende stadigt sittande på mina läppar.

Det är ett sorgligt lallande med barn. Om jag gjorde något mindre klipkst på en cykel och for åt helvete med diverse skrapsår som följd, då lärde jag mig och gjorde inte om det igen. Såg jag en polare ramla 5 meter ner från en half-pipe och ett ben sticker ut ur underarmen med tillhörande blodvite: Han visade just hur jag inte ska göra i samma situation. Nänä. Överbeskydda ungarna så att dom aldrig lär sig.

Hur skulle det funka i krig? No problems mate. Får jag ett skott i pannan så respawnar jag bara eller drar på från förra save?

"edit stavfel :Full"
Citera
2007-08-25, 00:21
Medlem
FarbrorGuds avatar
Joo håller med om att mamma fjoskandet har nått nya höjder nuförtiden. Tycker varenda lattemamma som brär runt sina jävla barnvagnar ska köra massa bebis-gympa och annat skit och trams som bara är "hittipå" därmed basta.

Att barn skulle må så bra av att käka speciell mat som kostar 30-50% mer än vanlig är lika abstrakt som att min katt skulle må tusen gånger bättre om jag köper den där jävla kattmaten som dom har på tv-shop för 100 spänn påsen. Trams och åter trams. Barn mår bäst när dom blir omskötta i rimlig mån bara dom är älskade.

Hur kommer nästa generation se ut? Massa morsgrisar som bor hemma till de är 26. Suktar igentligen hemligt efter den goa tiden med nappflaskan eller mammas bröst i munnen? Bortskämda små slynglar som inte ens kommer försöka att jobba sig upp till nått i livet pga att de levt sitt liv med en silversked i munnen?

Den som lever får se.....
Citera
2007-08-25, 00:56
Medlem
Jag är glad att jag inte var gravid när jag började hänga på familjeliv...då hade jag varit ett nervvrak när min son fötts. Attitiyden där är allmänt att man ska ge upp sin personlighet för att bli mamma. Barnet ska ta upp all tid och och om man vågar göra nåt utan barn så är man ego...
Citera
2007-08-25, 01:11
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ball text....// Roger P.
HAHAHAHAHAHAHA........så jävla ball skrivet!
Citera
2007-08-25, 20:47
Medlem
ETANs avatar
Jag kan bara skriva ett tråkigt "hålla med" inlägg. Bra skrivet och det är helt rätt. Kom på att jag för några år sen var med om detta

Jag hade oturen att följa med min äldre syster och hennes gnälliga ungar till Ica en dag för att handla, vad fasiken tänkte jag?

Ungarna började gnälla och tjata om diverse godisaskar och leksaker i affären. Till min förvåning öppnar min syster två kekchoklad och ger till ungarna . Vad gör du frågade jag?
-Men så blir dom tysta en stund, fick jag till svar.

När vi kom till kassan slängde syrran upp dom tomma papprena och betalade givetvis för dom, men det hör inte hit. Hur kan man vara så dum att man bara gör en sån grej?

För min del var det inte ens lönt att börja argumentera om denna grej eftersom jag anses som "konstig" i vår släkt eftersom jag som tjej inte vill ha barn . Jag orkade helt enkelt inte ta den diskutionen då.
Citera
2007-08-25, 21:28
Bannlyst
Haha, gud vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg. Jag har visserligen inte besökt sajten ifråga, men väl liknande sidor och känner igen allt det du beskriver.

Jag är själv mamma till 2 barn och jag har aldrig ens varit i närheten av att vara nånstans i närheten av det tillståndet du beskriver mammorna/föräldrarna på.
Men jag håller med till 100%, det är ett jävla pjoskande och daltande. Jag tror dels det beror på att det kommer fler och fler tidningar och tv-program om hur man skall vara som förälder och man vill inte gärna sticka ut i mängden. Kurserna om hur man skall vara en bra förälder avlöser varandra i Medborgarskolans höstprogramskataloger och det finns gravid-grupper, mammagrupper, föräldragrupper och alla möjliga grupper där man får höra hur duktiga alla andra är. Inte en enda mamma skulle erkänna att hon ibland funderat på att slänga ut Embla/Tindra/Saga/Nova genom fönstret när hon skrikit i flera timmar och inte velat sova, att William/Noah/Liam/Noel som ett-åring fått sitta framför TV:n med Teletubbies-filmen på repeat-läge för att mamma skall få några minuters ego-tid, att hon faktiskt inte orkat göra det där saltfria storkoket som de andra mammorna på öppna förskolan tipsade om, utan köpte en hel platta Findus gräddstuvad Pytt-i-panna i barnmatsburkar (som man ibland ve och fasa kan hitta GLASBITAR och DÖDA DJUR i), att hon faktiskt köper de där färdiga, söta juicerna i glasflaskor och ger i nappflaska trots att man inte ska. Det vet ju vem som helst att det är jääääättefarligt att ge barn söta drycker i nappflaska. Hon kommer heller inte att erkänna att hon helst av allt i världen vill sluta amma för hon är trött på att ha en unge hängandes vid bröstet 24/7, för det vet ju alla att det är LIVSVIKTIGT med amningen och man bör absolut amma enligt socialstyrelsens rekommendationer. Inte heller kommer hon att erkänna att det är skittråkigt att vara mammaledig, att hon skulle kunna göra vad som helst för att få prata med folk som är äldre än 1 år och om något annat än barnuppfostran, barnmat, blöjsorter och sömnproblem. Förmodligen har hon skuldkänslor för att hon använder parfymerat tvättmedel, för att hon inte kokar nappflaskorna mellan varje måltid, för att hon ibland glömmer att sätta på Kevin/Hampus/Leon barnselet i vagnen (eller egentligen glömde hon inte, hon orkade bara inte ta konflikten med Kevin/Hampus/Leon) och för att hon ibland inte smörjer in sitt barn med tillräckligt mycket och ofta med solkräm med skyddsfaktor 40. Tänk om barnet får malignt melanom innan de fyllt 5?

Så där är min bild av de flesta tjejer när de blir mödrar. De ska vara så jäkla duktiga på allt och pallar inte trycket från andra mammor i mammagrupperna, på öppna förskolan, på dagis osv. Ingen vågar sticka ut i mängden för folk kan ju tro att man inte älskar sina barn eller är en dålig förälder?
Min åsikt är att man inte upphör att vara människa bara för att man blir förälder. Visst ändras mycket och man prioriterar ju sina älskade barn i 99% av fallen, men jag tror alla föräldrar behöver komma ifrån, slippa alla präktiga krav från omgivningarna och istället gå på sin intuition. Våga göra egna val. Våga avvika från mängden.
Föräldrar idag skall vara så duktiga. De ska ha högavlönade toppjobb och karriärer. Det fajtas på E-bay och Tradera om Reima-Tec-overallerna och man måste köpa Goretex-vantar så att inte lilla Emma/Vilda/Alice ska bli förkyld. Matsäcken till dagis eller skolans utflykt skall givetvis vara näringsrik och hemlagad. Ingen festis-tetra och en rulle Mariekex där inte. Barnen bör hålla på med minst två eller tre sporter som tar upp hela familjens fritid, men man vill ju inte att ens barn ska bli tjock, man har ju hört om den ökande siffran av överviktiga barn och det är ju sååå viktigt med gruppsporter och lära sig att fungera i grupp. Jag säger inte att det är fel att amma sina barn, att endast ge dom vatten i nappflaskan, att det är idiotiskt att köpa ReimaTec-overaller osv. men herregud, coola ner er liiite i alla fall?
Jag har inte ammat någon av mina två söner (av olika skäl) och de är hur friska som helst, inga allergier, astma eller nåt annat. Jag erkänner att jag gav min son saft i nappflaska när han var liten och att han fick Marie-kex eller Brago-kex istället för smörgåsrån, men han har jättefina tänder och inte haft ett endaste hål vid 11 års ålder. Jag erkänner också att jag frivilligt varit hemifrån vid flertal tillfällen under min tid som mamma. För att jag VILLE. För att jag BEHÖVDE. Och jag lovar, ingen av mina barn känner sig oälskade eller övergivna för den sakens skull.

Kort och gott; föräldrarna idag är utsatta för andra föräldrar precis HELA tiden och andras duktighet och i tron att alla andra gör på ett visst sätt vågar man inte göra annorlunda.
Citera
2007-08-25, 23:57
Bannlyst
Som sagt...

Hittade detta när jag slog upp Aftonbladet.se ett par timmar efter mitt inlägg ovan...
Johanna Westman tycker man skall skippa burkmaten, ånga alla grönsaker man ger till barnen osv osv osv osv
Suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in