Ja, det finns mycket att förundras och förfasas över på familjeliv...
Det tragiska är att det är såna mödrar som fostrar nästa generation. Vet inte hur många inlägg jag läst som handlar om att inte ta eget ansvar vare sig det gäller ekonomi, barns säkerhet eller fostran. Men klaga på lite saft och bullar på dagis går bra. Då ska det skrivas och ringas på chefer och det ska talas med tidningar och gud vet allt.
Själv har jag fått otroligt barnsliga varningar och dom får man inte ens diskutera i forumet. Då blir man varnad

eller får tillsägelse...
Modereringen är ju helt åt skogen... Sitter ett gäng förträffliga mammor och får väl en maktkick av att vara moderator där. För håller varann om ryggen gör dom...
Det är en kacklande hönsgård utan dess like. Nästan så jag önskar att jag inte vore av kvinnokön
Min fördom är att det mest är unga tjejer utan utbildning (eller intresse därav), fått allt serverat samt jagar vuxenpoäng som inte klarar av barnen. Det ska köpas massor av saker för att sen klagas på lägstanivån på fp. Det krävs att soc ska betala, fast sambon har jobb. Det är affärens fel om ungen fastnar i rullbandet vid kassan, vill ha godis, blir fet etc etc.
Folk skaffar barn utan att veta hur samhället fungerar och sen blir dom förvånade och arga när verkligheten knackar på.
För att inte tala om dom som Planerar barn, eller faktiskt blivit Gravida.