2008-06-13, 21:27
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurffröken
Jag har tagit med mina barn inn på Ica Kvantum (som har bip bip) många gångar även om barnen varit trötta...utan att jag storhandlat! Varför? Ju Ica Kvantum ligger praktiskt till och det går snabbt just därför att de har bip bip.

Detta beror altså på var och hur man bor!

Storhandlade förövrigt med barnen i dag och såg inga barn som åt någonting förutom den bananen som alla barn får gratis. Även mina barn fick en sådan banan, er det också fel??
Skulle det vara ”fel” att storhandla på ex en lördag efter man har varit ute och lekt med ungarna halva dagen?
Livet måste vara tufft när man har en massa ”regler” man MÅSTE följa hehe.
Min kritik var egentligen inte riktat mot dig så ta inte åt dig hehe.
Citera
2008-06-13, 21:29
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milla The Kid
För att postorder är en helt annan sak än t.ex ICA.
Du glömde svara på frågor jag ställde, låt mig göra dig en tjänst och upprepa dom.

Inte? Du beställer/tar i en vara, ÖPPNAR DEN och betalar för den i efterhand.
VAD är skillnaden?

Varför MÅSTE man betala för alla produkter innan man använder dom? Det viktiga är väl ATT man betalar?
Citera
2008-06-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Skulle det vara ”fel” att storhandla på ex en lördag efter man har varit ute och lekt med ungarna halva dagen?
Livet måste vara tufft när man har en massa ”regler” man MÅSTE följa hehe.
Min kritik var egentligen inte riktat mot dig så ta inte åt dig hehe.

Bra den inte er riktat till mig Givetvis kan man storhandla när barnen lekt halva dagen...hellre det en om de bara suttit inne och glodd på TV så att de har massor med spring i benen derför att de inte har "lekt ifrån sig".
Citera
2008-06-13, 21:32
Medlem
Citat:
Jag har tagit med mina barn inn på Ica Kvantum (som har bip bip) många gångar även om barnen varit trötta...utan att jag storhandlat! Varför? Ju Ica Kvantum ligger praktiskt till och det går snabbt just därför att de har bip bip.

Detta beror altså på var och hur man bor!

Storhandlade förövrigt med barnen i dag och såg inga barn som åt någonting förutom den bananen som alla barn får gratis. Även mina barn fick en sådan banan, er det också fel??
Ok .. man kan handla vanligt med en blip-blip .. men jag antar väl att man tänkt vara inne i butiken ett tag om man absolut inte kan vänta till efter man betalat.
Nej, "varsågod gratis" är inte samma sak som en mamma som tar sig friheter. Samt att butiken själv då valt att få städa upp eventuellt kladd.

Men meddela moderatorn att de kan ta bort denna tråden nu, då alla uppenbarligen slutat ge barnen varor innan betalning .. för du såg ju inga =)
Citera
2008-06-13, 21:35
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ok .. man kan handla vanligt med en blip-blip .. men jag antar väl att man tänkt vara inne i butiken ett tag om man absolut inte kan vänta till efter man betalat.
Allt du har visat hittentils är dina egna ”moraliska begränsningar” än så länge har du inte skrivit EN hållbar ”argument” till varför man MÅSTE betala innan man knäcker en förpackning.
Inte ens enligt lagen som jag inte tvivlar är heligt i dina ögon så klassar det som snatteri förrän man passerar kassorna.
Citera
2008-06-13, 21:40
Medlem
Citat:
Du glömde svara på frågor jag ställde, låt mig göra dig en tjänst och upprepa dom.

Inte? Du beställer/tar i en vara, ÖPPNAR DEN och betalar för den i efterhand.
VAD är skillnaden?

Varför MÅSTE man betala för alla produkter innan man använder dom? Det viktiga är väl ATT man betalar?

Jag tycket iofs att jag svarade.

När du beställer hem en vara mot faktura är det en tjänst som det företaget förser kunden med.
Nu vet jag att du snart kommer dra upp att man minsann kan handla på kort och få hem räkning i efterhand, men det är fortfarande inte samma sak.
Postorder och ICA är alltså inte samma sak.

Den andra frågan har du redan besvarat själv. Det måste man inte, det finns postorder.

Du har tidigare sagt att du gillar att reta upp moralkärringar, men det är snarare du som är helt uppstissad över att jag anser att det är fel att ta en vara och förbruka den inne i butiken innan man har betalat.
Citera
2008-06-13, 21:44
Medlem
Citat:
Allt du har visat hittentils är dina egna ”moraliska begränsningar” än så länge har du inte skrivit EN hållbar ”argument” till varför man MÅSTE betala innan man knäcker en förpackning.
Inte ens enligt lagen som jag inte tvivlar är heligt i dina ögon så klassar det som snatteri förrän man passerar kassorna.
Har du något ens bra argument till varför man kan förbruka en vara innan man har betalat den?
Jag tycker att det säger sig själv att man inte gör så. Vad är det för slags hållbart argument du vill ha? Vill du byta åsikt?
Citera
2008-06-13, 21:46
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Jag tycket iofs att jag svarade.

När du beställer hem en vara mot faktura är det en tjänst som det företaget förser kunden med.
Nu vet jag att du snart kommer dra upp att man minsann kan handla på kort och få hem räkning i efterhand, men det är fortfarande inte samma sak.
Postorder och ICA är alltså inte samma sak.

Den andra frågan har du redan besvarat själv. Det måste man inte, det finns postorder.

Du har tidigare sagt att du gillar att reta upp moralkärringar, men det är snarare du som är helt uppstissad över att jag anser att det är fel att ta en vara och förbruka den inne i butiken innan man har betalat.
Jag är inte på mitt toppen humör idag så mitt tålamod är bristfällig.
Jag har många gånger betalt för bara en remsa eller en tom flaska, ingen av kassörskor har sagt ett ont ord om det, allt man fick var faktiskt ett tacksam leende. Att man faktiskt är ärligt nog att stå för det man gör och inte bara dumpar tomma förpackningar i butiken. Det i sig är faktiskt en citat, fick faktiskt dom orden i kassan en gång.

En massa moralisk svammel om hur "fel" det är läser jag om och om igen, men någon hållbar ”argument” till VARFÖR man MÅSTE vänta med att knäcka förpackningen i affären har jag inte läst än.
Citera
2008-06-13, 21:47
Medlem
Citat:
Men meddela moderatorn att de kan ta bort denna tråden nu, då alla uppenbarligen slutat ge barnen varor innan betalning .. för du såg ju inga =)

Men kattfight är ju roligt ju
Citera
2008-06-13, 21:48
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Har du något ens bra argument till varför man kan förbruka en vara innan man har betalat den?
Jag tycker att det säger sig själv att man inte gör så. Vad är det för slags hållbart argument du vill ha? Vill du byta åsikt?
Det enda man kan säga om saken är att man faktiskt BETALAR för grejer man använder.
Men varför MÅSTE man vänta med förbrukningen TILLS man har betalt?
Citera
2008-06-13, 21:52
Medlem
Citat:
Jag är inte på mitt toppen humör idag så mitt tålamod är bristfällig.
Gå ut på balkongen, det är fortfarande varmt. Knäck en bärs och andas lite. Det är fredag! =)
Bry dig inte om mitt moraliska svammel och skit i att det finns gnälliga kärringar som mig! Så e du tip top om en halvtimma igen.
För jag kommer inte byta åsikt. Jag tycker att det är fel att förbruka en vara inne i butiken innan man har betalat den. Jag utfodrar således inte mitt barn i butiken. Som jag sa innan... Vad är det för slags hållbarn argument du vill ha? Vill du byta åsikt? =)
Nu ska ja ut på balkongen iaf
Citera
2008-06-13, 21:54
Medlem
Citat:
Men kattfight är ju roligt ju
hahaha .. starta en catfighttråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto