Precis, som föregående talare säger. Han var ingen programledare, utan gästade hos ett känt program. Möjligtvis "Baren" - med Robert Aschberg, minns att jag såg Billy Rumpa gästa där en gång.
Nog för att Billy har haft ett par skelett i garderoben, men talkshow?
Elfsber* eller Oldsber* är ju tämligen misstänkta och mycket låga odds på...
Läs krönikan så fattar du att det omöjligt kan vara någon av dom. Det här gäller ju en snubbe som varit 'off the radar' i 15 år och SEN fått talkshow. Bägge dina namn har ju varit i rutan konstant de senaste 20 åren...
Läs krönikan så fattar du att det omöjligt kan vara någon av dom. Det här gäller ju en snubbe som varit 'off the radar' i 15 år och SEN fått talkshow. Bägge dina namn har ju varit i rutan konstant de senaste 20 åren...
Precis, som föregående talare säger. Han var ingen programledare, utan gästade hos ett känt program. Möjligtvis "Baren" - med Robert Aschberg, minns att jag såg Billy Rumpa gästa där en gång.
Titel/upphov [London, TV8, 2006-12-23--2006-12-24]
Utgivning London : TV8
Tid 2006-12-23--2006-12-24
Delpostinformation
Titel Hörstadius (3) Svenskt debatt- och diskussionsprogram från 2006
Klockslag 12:00
Tablåinnehåll Detta avsnitt: Varför kan kulturen inte stå på egna ben? Porr och sexköp - innebär det alltid kvinnoförnedring? Billy Butts kamp för upprättelse. Det är ämnena runt köksbordet i veckans avsnitt av samhällsprogrammet "Hörstadius". Denna vecka gästas programmet av Billy Butt, Erik Zsiga, Solveig Ternström, Petra Östergren, Nina Lekander och Ella Bohlin. I veckans program, det tredje i serien, har Hörstadius bjudit in den våldtäksdömde, före detta skivbolagsdirektören, Billy Butt som berättar om sin kamp för upprättelse. Dessutom debatterar Timbros Erik Zsiga, författare till boken Popvänstern, och kulturpolitikern Solveig Ternström (c) frågan om kulturen kan, eller inte kan, stå på egna ben. Slutligen ställer vi frågan om porr och sexköp alltid innebär kvinnoförnedring? Feminismens sexualsyn diskuteras med Petra Östergren, författare och sexualdebattör, Nina Lekander, författare och kulturjournalist, samt kdu-ordföranden Ella Bohlin.
Titel/upphov [London, TV3, 1998-12-31]
Utgivning London : TV3
Tid 1998-12-31
Delpostinformation
Titel 10 år med TV3
Klockslag 22.40-00.09
Tablåinnehåll Under ledning av Robert Aschberg firade TV3 tio år. Underhållning med gäster, artister och många tillbakablickar från åren som gått sedan TV3 startade sina sändningar den 31 december 1987 passerar revy. I programmet kommer TV3-tittarna att få möta sina favoriter i väntade - och oväntade - situationer. Det blir också en kavalkad av TV3:s program under de tio år som har gått, från succéer som Blåsningen, Efterlyst, Preem Superstars och Vita lögner till andra oförglömliga som Tutti Frutti, I grevens tid, Bongo och Uppfinnaren. TV3:s erövring av ishockey-VM var banbrytande och TV-historia skrevs. Därefter har det blivit VM-kval i fotboll, UEFA Champions League, Uno Kryss Due, Wimbledon-tennis med mera. I studion finns självklart TV3:s nuvarande och gamla programledare på plats som: Adam Alsing, Lydia Capolicchio, Joakim Geigert, Lars-Åke "Babsan" Wilhelmsson, Åsa Fröberg, Lars Engqvist, Christer Björkman, Billy Butt, Lasse Brandeby, Janne "Loffe" Carlsson, Chatrin Fritzell, PA Gullö, Camilla Henemark, såpastjärnorna Petra Hultgren och Anna Järphammar, Erik Lallerstedt, Thomas Nordahl, Staffan Oldsberg, Emma Sjöberg, Skurt, Lennart Swahn, Håkan Södergren, Birgitte Söndergaard, Brynolf Wendt och Claes Åkeson. (-03.00)
Billy Butt känns som den vettigaste gissningen för tillfället. Åldersmässigt stämmer det bra, han har varit borta från rampljuset och han är en äckelpäckelgubbe. Det lite konstiga är väl att fängelsehålan skulle ha legat 400 mil bort, men hon behöver ju inte ha menat det bokstavligt.
Ann: "Hur fan hade han hamnat där? Jag hade ju hört att han ruttnade i en mörk fängelsehåla 400 mil bort".
[quote=Carl-Olof]Ann Söderlund har arbetat som praktikant på Katrineholms-Kuriren i alla fall:
[indent][i]1999-09-14
Till chefredaktör för MTGs nya tidning Silikon för kvinnor mellan 15 och 35 år har utsetts Ann Söderlund. Hon har arbetat som praktikant på Katrineholms-Kuriren och sedan varit chefredaktör för tidningen Solo. Anns far Göran Söderlund kommer från Katrineholm och började sin tidningsbana på KK.
Min fråga är, vad gjorde alla männen, eller åtminstone någon av dem på Katrineholmskuriren i slutet av 80-talet?
"Jag var 16 år och tyckte livet lekte. En av mina chefer på ett ställe där jag praktiserade bjöd mig på drinkar i smyg. Ville jag skulle jag följa med till stan där hans ”snygga 25-åriga kompisar” drev en italiensk restaurang"
Billy är född i Kenya 1945 så han är 62 idag!
Han vart dömd 1993 då var hon 21 år....
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!