2007-08-13, 23:38
Medlem
Hur stor är en svensk elitserie-is? Bara själva isen alltså - längd och bredd.

Jag nöjer mig med antingen storlek i meter/centimeter eller bara själva längd/breddförhållandet.

Någon som har koll på detta? Inte några "typ-siffror" och uppskattningar, tack, utan exakta mått/förhållanden.

Tack!
Citera
2007-08-13, 23:45
Bannlyst
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ishockey#Spelregler
Citera
2007-08-13, 23:52
Medlem
Otroligt att man inte hittar det där efter en kvarts googling. Seriöst alltså, man provar ju allt... Det är fan Googles fel, inte mitt.

Tack iaf.
Citera
2007-08-15, 14:52
Medlem
Skinny Meats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petsy
Otroligt att man inte hittar det där efter en kvarts googling. Seriöst alltså, man provar ju allt... Det är fan Googles fel, inte mitt.

Tack iaf.
Tänk på att alla arenor inte uppfyller kraven på 30x60 meter. Det finns en del som har dispens från SIF. Vet inte om det finns i elitserien dock, men Huddinge i allsvenskan har i alla år varit lite smalare än 30 meter (nu bygger dom ju om så det kanske ändras) och Arboga hade först ifjol rätt mått på banan, men sen åkte dom ju ner i ettan i alla fall..
Citera
2007-08-21, 13:56
Medlem
Vilken ishall/lag har den minsta rinken i Sverige.

Jag har hört att Jonstorp Tigers har en mycket liten rink men vet inte om det stämmer.
Finns det något ställe där man kan hitta dom olika lagens rinkmått?
Citera
2007-09-06, 02:53
Medlem
KissMattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
Vilken ishall/lag har den minsta rinken i Sverige.

Jag har hört att Jonstorp Tigers har en mycket liten rink men vet inte om det stämmer.
Finns det något ställe där man kan hitta dom olika lagens rinkmått?

Jag kan ha fel, då jag inte besökt så många svenska ishallar senaste 5-6 åren men jag vet att Lysekil hade Sveriges minsta rink förut.
Citera
2007-09-06, 11:30
Medlem
Det var som fan.

Inte någon som vet om det är någon anmälningsplikt på rinkmåtten?

Det bör ju vara det då dom har (tror jag) lite olika måttregler för olika divisioner.
Citera
2007-09-06, 15:55
Medlem
ganska mycket med fem meter längre eller kortare..
Citera
2007-09-06, 19:44
Medlem
KissMattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
Det var som fan.

Inte någon som vet om det är någon anmälningsplikt på rinkmåtten?

Det bör ju vara det då dom har (tror jag) lite olika måttregler för olika divisioner.

Jag kan inte bekräfta att det verkligen är sant, men när Lysekil kvalade till ettan (tror det va 99/00) hörde jag att det var förbestämt att de inte "fick" gå upp även om de vunnit kvalet då deras rink inte håller svenska standardmått.
Citera
2007-09-10, 22:15
Medlem
Jag hörde något liknande om Jonstorp att dom skulle spela med en typ av undantag i div 1. Men då kanske det inte var så stor skillnad som Lysekil brottades med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in