• 1
  • 2
2007-08-13, 16:55
Medlem
Commandantejrs avatar
Dagens I-lands problem: På sommaren då man svettas och det är varmt, men har dosan i fickan, dosan drar åt sej svetten och dosan blir alldeles mjuk. Och till slut går den sönder. Detta plågar mej värkligen ibland.
Men varför är det papp dosa?
Citera
2007-08-13, 16:56
Bannlyst
Vet inte säkert.. Men har du märkt problematiken att få upp det sista ur dosan då det är plast?
Citera
2007-08-13, 17:03
Medlem
bentebents avatar
Jag skulle kunna tro att dosan är av papp av rent ekonomiska skäl. Hur tycker ni Lucky strike känns? Den är ju en plåtdosa.
Citera
2007-08-13, 17:09
Medlem
D3ans avatar
har aldrig märkt av de fenomenet du talar om, hur kan ni vara så svettiga?

för övrigt finns de burkar i plast också, bla budget snuset granits lössnus är i plast, kanske något för dig?
Citera
2007-08-13, 21:28
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent
Jag skulle kunna tro att dosan är av papp av rent ekonomiska skäl. Hur tycker ni Lucky strike känns? Den är ju en plåtdosa.
Det är ju plast på insidann i LS dosorna
Citera
2007-08-13, 21:44
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlen.
Vet inte säkert.. Men har du märkt problematiken att få upp det sista ur dosan då det är plast?
Citera
2007-08-13, 23:44
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent

japp,det handlar om ekonomi. Jag läste precis samma fråga på generals hemsida för en massa år sedan och enligt dem så var det för att portionssnuset skulle torka i en pappdosa, medans lös klarar sig.
Citera
2007-08-14, 01:35
Medlem
Commandantejrs avatar
Jaha, men då vet jag det.
Tack
Citera
2007-08-15, 18:25
Medlem
bentebents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister

På det viset, snusar inte. Har vänner som gör det, och jag har inte varit ner i deras dosor, så jag visste inte riktigt allt.
Citera
2007-08-15, 19:22
Medlem
Jag skulle tippa på att plast avger en halväcklig smak också.

Jag har då inte hört eller sett av någon som snusar någon av ovanstående lös-i-plastdosor-märken
Citera
2007-08-15, 19:39
Medlem
TsarensKurirs avatar
Snusen blir förvånandsvärt mycket godare, iallafall de märken jag provat i pappdosa har på alla håll och kanter spöat de i plastdosa.

Åsido kan jag nog hjälpa dig med ditt problem, för det finns faktiskt en snus som var riktigt GOD! Då menar jag näst inpå General god, och då är det Gustavus Lös jag pratar om, man saknar citrus-undertonen och den har en aningen förhöjd sälta i smaken, men den är snusvärd för att komma i plastdosa!
Citera
2007-08-16, 02:32
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Vad fan snackar du om?

Snusar du Legosnus eller?

Det är pressat papper som är "vaxat" på insidan för att fuktigheten ska bevaras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in