Dagens I-lands problem: På sommaren då man svettas och det är varmt, men har dosan i fickan, dosan drar åt sej svetten och dosan blir alldeles mjuk. Och till slut går den sönder. Detta plågar mej värkligen ibland.
Men varför är det papp dosa?
Jag skulle kunna tro att dosan är av papp av rent ekonomiska skäl. Hur tycker ni Lucky strike känns? Den är ju en plåtdosa.
japp,det handlar om ekonomi. Jag läste precis samma fråga på generals hemsida för en massa år sedan och enligt dem så var det för att portionssnuset skulle torka i en pappdosa, medans lös klarar sig.
Snusen blir förvånandsvärt mycket godare, iallafall de märken jag provat i pappdosa har på alla håll och kanter spöat de i plastdosa.
Åsido kan jag nog hjälpa dig med ditt problem, för det finns faktiskt en snus som var riktigt GOD! Då menar jag näst inpå General god, och då är det Gustavus Lös jag pratar om, man saknar citrus-undertonen och den har en aningen förhöjd sälta i smaken, men den är snusvärd för att komma i plastdosa!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!