Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-13, 16:54
  #1
Medlem
Pentiums avatar
Har deltagit i en tråd om MPB maa hennes artikel i SvD häromdan:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=529031

Men där får man inte reda på något skvaller om henne. Är gammelkommunisten helt fläckfri?

Citera
2007-08-13, 21:02
  #2
Avstängd
condors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium
Har deltagit i en tråd om MPB maa hennes artikel i SvD häromdan:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=529031

Men där får man inte reda på något skvaller om henne. Är gammelkommunisten helt fläckfri?



Har inte läst tråden så jag vet inte om det står där, men hon var ihop med Ulf Lundell på 70-talet och han beskriver deras relation i någon av sina romaner, vet dock inte vilken eftersom jag inte står ut med karln. (Kan ha varit Jack.) Där beskriver han i alla fall hur hans överklassflickvän från Östermalm (en illa maskerad M-P) kräver att han ska knulla henne på pappans skrivbord.
Hon skrev en "hämdroman", har för mig att den heter Svensson, Svensson.
Citera
2007-08-13, 21:06
  #3
Medlem
charlieparkers avatar
Hon är ofta mycket bra när hon analyserar klassamhället!
Läs någon av hennes böcker!
Citera
2007-08-13, 21:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Har inte läst tråden så jag vet inte om det står där, men hon var ihop med Ulf Lundell på 70-talet och han beskriver deras relation i någon av sina romaner, vet dock inte vilken eftersom jag inte står ut med karln. (Kan ha varit Jack.) Där beskriver han i alla fall hur hans överklassflickvän från Östermalm (en illa maskerad M-P) kräver att han ska knulla henne på pappans skrivbord.
Hon skrev en "hämdroman", har för mig att den heter Svensson, Svensson.

Det var i Jack Lundell skrev om henne. Har för mig att hon i boken hette Marlene. Den delen av boken filmades inte av nån anledning.
Citera
2007-08-13, 21:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Har inte läst tråden så jag vet inte om det står där, men hon var ihop med Ulf Lundell på 70-talet och han beskriver deras relation i någon av sina romaner, vet dock inte vilken eftersom jag inte står ut med karln. (Kan ha varit Jack.) Där beskriver han i alla fall hur hans överklassflickvän från Östermalm (en illa maskerad M-P) kräver att han ska knulla henne på pappans skrivbord.
Hon skrev en "hämdroman", har för mig att den heter Svensson, Svensson.

I Jack så knullar Lundell på MP i sheriffen.
Citera
2007-08-13, 22:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Har inte läst tråden så jag vet inte om det står där, men hon var ihop med Ulf Lundell på 70-talet och han beskriver deras relation i någon av sina romaner, vet dock inte vilken eftersom jag inte står ut med karln. (Kan ha varit Jack.) Där beskriver han i alla fall hur hans överklassflickvän från Östermalm (en illa maskerad M-P) kräver att han ska knulla henne på pappans skrivbord.
Hon skrev en "hämdroman", har för mig att den heter Svensson, Svensson.


Nu var det inte det att han skrev om deras sex på pappas skrivbord som retade henne utan det att han skrev om hennes enorma fotsvett, det tog hon väldigt illa vid sig av.
Citera
2007-08-13, 22:53
  #7
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Det mesta M-P B publicerat går ut på att dra uppmärksamhet till sig själv. Sällsynt med fokus på någon central sakfråga. Hon är inte dum, men...
... en riktig bitterfitta.
Citera
2007-08-14, 01:17
  #8
Medlem
Har för mig att de knullade på en matta, samma matta som någon dött på, tror det var hennes far.

Hon skrev sedan något om Lundells äckliga hår på ryggen eller motsvarande (kan även ha varit akne).
Citera
2007-08-14, 10:08
  #9
Medlem
Pentiums avatar
[quote=Umtjertjét]Har för mig att de knullade på en matta, samma matta som någon dött på, tror det var hennes far.... QUOTE]

Verkar troligt. Hon hatar ”patriarkatet” och det kan ha varit hennes sätt att visa det på. Sjukt!
Citera
2007-08-14, 10:13
  #10
Medlem
Clay Allisons avatar
What's with her eyes??? Hon har ju alltid så bisarra glasögon att man tror att hon lider av någon udda sjukdom. Är det bara en gimmick (som det kallades förr).
Citera
2011-07-06, 21:43
  #11
Medlem
Nåt måste det vara. Har hon inte alkoholproblem åtminstone, det har väl alla författare? ;-)
__________________
Senast redigerad av bjornense 2011-07-06 kl. 21:46.
Citera
2012-10-22, 21:48
  #12
Medlem
trickydicks avatar
Nu har hon kommit hem från Ship to Gaza
https://www.flashback.org/newreply.p...te=1&p=8000462

Hon ser lite sliten ut, Israelerna kanske gick lite hårt mot henne
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback