2007-08-13, 15:51
Medlem
zappzapps avatar
Detta saknar jag: att kunna bokmärka ämnen som man antingen läst på jobbet men inte hunnit plöja och vill fortsätta på när man kommer hem och dels för att ha de ämnen som manär mest intresserad av (långa disk. och liknande).
Gillar inte prenumerationsfunktionen alls.
Denna funktion kanske redan finns men jag missat?
2007-08-13, 15:59
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
Detta saknar jag: att kunna bokmärka ämnen som man antingen läst på jobbet men inte hunnit plöja och vill fortsätta på när man kommer hem och dels för att ha de ämnen som manär mest intresserad av (långa disk. och liknande).
Denna funktion kanske redan finns men jag missat?

En funktion där man kan gå till första olästa inlägg i en tråd borde inte vara så svårt att fixa. Och det skulle vara väldigt trevligt att ha en sådan också.
2007-08-13, 16:01
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
En funktion där man kan gå till första olästa inlägg i en tråd borde inte vara så svårt att fixa. Och det skulle vara väldigt trevligt att ha en sådan också.
Första olästa-funktionen finns väl redan? Men då måste man hitta tråden och gå in den vägen.
2007-08-13, 16:15
Medlem
><((((°>s avatar
jag saknar en funktion där man ser i kontrollpanelen vilka ämnen man själv skrivit saker i som det har skrivits mer i. man skulle även kunna ha en liknande funktion där man ser dom (kanske 30-100, valbart?) senaste ämnena man läst i. med snabbknapp till första nya kommentaren.
2007-08-13, 16:17
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du ogillar med prenumerationsfunktionen, den ger ju dig precis det du verkar önska. Eller så missförstår jag dig totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
jag saknar en funktion där man ser i kontrollpanelen vilka ämnen man själv skrivit saker i som det har skrivits mer i.
Prenumerera finns ju.
2007-08-13, 16:19
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
jag saknar en funktion där man ser i kontrollpanelen vilka ämnen man själv skrivit saker i som det har skrivits mer i. man skulle även kunna ha en liknande funktion där man ser dom (kanske 30-100, valbart?) senaste ämnena man läst i. med snabbknapp till första nya kommentaren.

Du kan ju klicka på ditt namn eller avatar i ett ämne och se vilka 10 ämnen du skrivit i sist och klicka på den post du skrev sist och sen se vad som kommit nytt efter det.
Det jag vill ha är att kunna bokmärka ämnen man är intresserad av.
Riktigt super hade varit med en box i sidan eller längst ner på sidan där ett tiotal av ens bokmärkta ämnen visas.
2007-08-13, 16:36
Medlem
ischs avatar
Citat:
Du kan ju klicka på ditt namn eller avatar i ett ämne och se vilka 10 ämnen du skrivit i sist och klicka på den post du skrev sist och sen se vad som kommit nytt efter det.
Det jag vill ha är att kunna bokmärka ämnen man är intresserad av.
Riktigt super hade varit med en box i sidan eller längst ner på sidan där ett tiotal av ens bokmärkta ämnen visas.

Du kan bokmärka ämnen som du inte ha skrivit i så att dessa visas under prenumerationer.
2007-08-13, 16:39
Medlem
indens avatar
Citat:
Första olästa-funktionen finns väl redan? Men då måste man hitta tråden och gå in den vägen.

Hur får jag till den? Jag lyckas bara komma till första eller senaste inlägget.

I övrigt är det ju bara att prenumerera på tråden som isch skriver.
2007-08-13, 16:42
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Hur får jag till den? Jag lyckas bara komma till första eller senaste inlägget.

I övrigt är det ju bara att prenumerera på tråden som isch skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Du kan bokmärka ämnen som du inte ha skrivit i så att dessa visas under prenumerationer.

Ja, men jag kan ha fel, jag har fått för mig att pren.funktionen innebär att ett mail skickas till mig för varje gång en ny post är poistad i ämnet, har haft den funktionen på annat forum men fick damp när mailen var full varje gång jag loggade in.
Jag tycker fortfarande bokmärke med box på sidan hade varit det optimala, oavsett om jag har rätt om mailen eller ej.
2007-08-13, 16:46
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ja, men jag kan ha fel, jag har fått för mig att pren.funktionen innebär att ett mail skickas till mig för varje gång en ny post är poistad i ämnet, har haft den funktionen på annat forum men fick damp när mailen var full varje gång jag loggade in.
Du kan välja att inte få mejl när du prenumererar.
2007-08-13, 16:47
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Du kan välja att inte få mejl när du prenumererar.

Okej, det låter bra och som en bra lösning så länge. Men vad jag är ute efter är en box på framsidan, alltså en ruta där de ämnen jag valt att bokmärka som senast blivit skrivna i syns. Hade varit guld om någon skulle kunna fixa det här till flashscriptet eller så.
2007-08-13, 16:50
Medlem
ojns avatar
Ett bokmärke i webbläsaren som pekar på kontrollpanelen duger väl?
Annars är det väl fula med greasemonkey som gäller.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in