• 1
  • 2
2007-08-13, 15:37
Medlem
pilens avatar
När ja skrapar Triss har jag aldrig vunnit 999/1000kr eller mer.
Jag har funderat på vilken strattegi man ska ha då man skrapar. Har sagt att upp till 1000kr vinst köper jag nya lotter
och över 999kr kammar jag hem det jag vunnit. Bästa jag skrapat hittils är då jag köpte 4 Triss och fick en vinst på 250
(en vinst som var på 250 för dom andra 3 är nitlotter). Då gick jag med 150kr vinst, varje Triss kostar 25
Det finns även Dubbel Triss för 50 och Jätte Triss för 100 men den har jag inte sett i butiken(!)... bara på nätet men
där vill jag inte lira för man kan bli lurad och så är det kul att skrapa. Dock har både Jätte Triss och Dubbel Triss bättre
vinst, jämnföra här: https://secure.svenskaspel.se/spelbu...m=WIN&spel=300
På Triss är det 1 på 2miljoner som vinner 2 mille medans Jätte Triss är det 1 på 500000 som vinnter 10mille! Liiiite skilnad om man säger så...
kanske blev lite luddit nu men typ när ska man sluta innan man blir beroende, vill liksom inte gå o köpa lotter för 25000 om ja vinner det. Är 999 lagom? har inte spelat mkt innan
Citera
2007-08-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilen
Jag har funderat på vilken strattegi man ska ha då man skrapar. Har sagt att upp till 1000kr vinst köper jag nya lotter
och över 999kr kammar jag hem det jag vunnit. Bästa jag skrapat hittils är då jag köpte 4 Triss och fick en vinst på 250
(en vinst som var på 250 för dom andra 3 är nitlotter). Då gick jag med 150kr vinst, varje Triss kostar 25
Det finns även Dubbel Triss för 50 och Jätte Triss för 100 men den har jag inte sett i butiken(!)... bara på nätet men
där vill jag inte lira för man kan bli lurad och så är det kul att skrapa. Dock har både Jätte Triss och Dubbel Triss bättre
På Triss är det 1 på 2miljoner som vinner 2 mille medans Jätte Triss är det 1 på 500000 som vinnter 10mille! Liiiite skilnad om man säger så...
kanske blev lite luddit nu men typ när ska man sluta innan man blir beroende, vill liksom inte gå o köpa lotter för 25000 om ja vinner det. Är 999 lagom? har inte spelat mkt innan

Finns väl andra väsentligt roligare, bättre spel i alla synpunkter? TRISS av allt. Vet ej om jag köpt triss till mig själv någon gång. Man har väl gett bort och sådär men till mig själv tror knapapst det.

Sen när du ska sluta, det är ju upp till varje individ. Vissa köper kanske en triss i veckan och har gjort så i 10 år. Medans du kanske köpet 5 triss varje gång du är och handlar.. Olika olika olika..

EDIT: Strategi.
Citera
2007-08-13, 16:24
Medlem
Flinta82s avatar
Strategin är att skrapa vänsterhörnen först, sen högerhörnen, och sen alla dom andra rutorna. Eller så slutar du helt enkelt starta trådar i spel & dobbel som bara gör att du drar på dig ännu mer trollstämpel av oss som läste ditt senaste "verk".
Citera
2007-08-13, 16:40
Medlem
pilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champine
Finns väl andra väsentligt roligare, bättre spel i alla synpunkter? TRISS av allt. Vet ej om jag köpt triss till mig själv någon gång. Man har väl gett bort och sådär men till mig själv tror knapapst det.

Sen när du ska sluta, det är ju upp till varje individ. Vissa köper kanske en triss i veckan och har gjort så i 10 år. Medans du kanske köpet 5 triss varje gång du är och handlar.. Olika olika olika..

EDIT: Strategi.

Jag köper bara triss till mig. Ger jag bort en lott lovar jag att det är 5-siffrigt eller mer på den.
Ja köper 6-10 triss i veckan och det klarar jag, det som ja oroare mig för som jag skrev är att jag också köper triss för min vinst och jag undrar om 999kr är en för hög gräns? påpeka igen att jag inte vill gå o köpa triss om jag skulle vinna 100000 för då tror jag att ja ska vinna 1000000. hänger du med?

Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Strategin är att skrapa vänsterhörnen först, sen högerhörnen, och sen alla dom andra rutorna. Eller så slutar du helt enkelt starta trådar i spel & dobbel som bara gör att du drar på dig ännu mer trollstämpel av oss som läste ditt senaste "verk".

Jag tog inte debatten då för ja såg på era kommentarer att ni bara ar ute för att håna mig. Alla ni verkar glömma att jag var lika nära att vinna än förlora, tänk på hur matchen var dom senaste 10 minuterna, men nog om den tack, ja vet att ni bara kommer tjafsa på.
Citera
2007-08-13, 17:19
Medlem
god mats avatar
Köp en triss. Går du inte plus köper du två nästa dag. Går du inte plus på dem köper du fyra nästa gång. Fortsätt så tills du är plus. Sen börjar du om.

Lycka till!
Citera
2007-08-14, 06:17
Medlem
EssKungs avatar
Strategi?

Det går inte att ha någon strategi när du spelar eftersom det är HELT och hållet baserat på slumpen.
Citera
2007-08-14, 08:37
Medlem
manwhor3s avatar
Också är det piss dålig utdelning på svenskaspels lotter.
Citera
2007-08-15, 00:34
Bannlyst
Citat:

Läs väldigt noga nu, för du ska få det bästa rådet angående Triss du någonsin kan få. Den optimala strategin för Triss är att ALDRIG NÅGONSIN spela det.
Citera
2007-08-15, 15:08
Medlem
Hayezs avatar
Citat:
och jag undrar om 999kr är en för hög gräns?

Varför inte sätta en gräns på t.ex. sex trisslotter i veckan, en gräns som du håller även om du vinner eller förlorar.
Citera
2007-08-15, 15:45
Bannlyst
Pilen kommer med en ny spel-tråd! Julen kommer tidigt i år!
Citera
2007-08-15, 19:26
Medlem
om man köper alla trisslotter(och anlitar nån liten billig människa som skrapar skiten) så "vinner" man väl halva insattsen!?
Citera
2007-08-15, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av THUG2
Pilen kommer med en ny spel-tråd! Julen kommer tidigt i år!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in