• 1
  • 2
2007-08-13, 12:20
Medlem
Doncos avatar
Hej!

När jag startar XP så öppnas en mapp hela tiden (C:/program)... Får inte bort denna oballa funktion, vad ska jag göra?

Har självklart sökt i sök-funktionen, men inte lyckats. Är 100 på att detta ämne har tagits upp förut... Men jag är säker på att det finns någon hjälpsam själ där ute som kan hjälpa mig...
Citera
2007-08-13, 12:50
Medlem
Carradines avatar
Varje gång jag besöker forumdelen "Datoranvändning - MS Windows" så ser jag en tråd om ett ämne som tagits upp tusentals gånger tidigare skriven av något pucko som missat att det finns en sökfunktion på forumet...får inte bort dessa oballa trådar, vad ska jag göra?
Citera
2007-08-13, 12:57
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Varje gång jag besöker forumdelen "Datoranvändning - MS Windows" så ser jag en tråd om ett ämne som tagits upp tusentals gånger tidigare skriven av något pucko som missat att det finns en sökfunktion på forumet...får inte bort dessa oballa trådar, vad ska jag göra?

1. Du kan sluta vara dryg och hjälpa till i stället
Citera
2007-08-13, 12:59
Medlem
skgs avatar
http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=

eller

http://www.google.se/search?hl=sv&q=...%B6kning&meta=

om du föredrar svenska.
Citera
2007-08-13, 13:01
Medlem
Doncos avatar
Tusen tack...

- Varför googla själv när man kan låta andra göra det?
Citera
2007-08-13, 13:03
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Tusen tack...

- Varför googla själv när man kan låta andra göra det?
Använt sökfunktionen? Yeah right.
Citera
2007-08-13, 13:06
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Använt sökfunktionen? Yeah right.

Jepp
Citera
2007-08-13, 13:12
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skg
http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=

eller

http://www.google.se/search?hl=sv&q=...%B6kning&meta=

om du föredrar svenska.
Tack förresten - nu har du hjälpt fjortisarna förstöra forumet lite mer.
Som TS skrev: "Varför googla själv när man kan låta andra göra det?", vilket betyder att TS nu vet att det finns folk på forumet som gärna slavar åt honom när det kommer till att söka reda på lösningar på problem, du är en av dem.
Citera
2007-08-13, 13:17
Medlem
skgs avatar
Citat:
Som TS skrev: "Varför googla själv när man kan låta andra göra det?", vilket betyder att TS nu vet att det finns folk på forumet som gärna slavar åt honom när det kommer till att söka reda på lösningar på problem, du är en av dem.

Jahapp, då får jag väl vara det då. Varför skulle jag bry mig om vad du säger?
Citera
2007-08-13, 13:20
Medlem
Gurka___s avatar
Detta händer då något program du har installerat har skrivit till registret att t.ex

"C:\program files\program\program.exe" ska startas när du startar datorn. Men den skriver inte dit Citattecknen. Så då står det bara

C:\program files\program\program.exe

Sedan när windows ska starta upp alla program när du startar datorn så slutar den läsa efter mellanslagat. Så den startar upp "C:\program".

Hoppas du förstod.
Citera
2007-08-13, 13:23
Medlem
DiabloWalkss avatar
Citat:

Ett ord: Whine.
Citera
2007-08-13, 13:24
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurka___
Detta händer då något program du har installerat har skrivit till registret att t.ex

"C:\program files\program\program.exe" ska startas när du startar datorn. Men den skriver inte dit Citattecknen. Så då står det bara

C:\program files\program\program.exe

Sedan när windows ska starta upp alla program när du startar datorn så slutar den läsa efter mellanslagat. Så den startar upp "C:\program".

Hoppas du förstod.

Jepp, jag förstod, och du.. damn.. tack för ett bra svar som vare sig var drygt eller skrev mig på näsan... Rent av pedagogiskt faktiskt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in